Skocz do zawartości

MADMAN EVO 1,5m - pytania i odpowiedzi (mam nadzieję)


Rekomendowane odpowiedzi

Madman poleciał wreszcie, nie bez problemów:

Pierwsze podejście - urwane podwozie (lotnisko ściernisko) - jak latacie na łąkach od razu proponuję wzmocnić (zalaminować).

Drugie podejście - model wypuszczony z ręki (z podwozia to Madman robi u mnie za kosiarkę) - leci jak po sznurku, parę kliknięć wysokością i pięknie szybuje :). Niestety wyszła druga niedoróbka - źle wklejony zawias na sterze wysokości, co spowodowało, że ster zaczął trzepotać jak chorągiewka na wietrze . Dobrze, że jest na 2 serwach, bo na połowie też da się spokojnie wylądować (uffff). Teraz zawiasy porządnie wklejone i dodatkowo zakołkowane ;) . Dodatkowo wzmocniłem połączenie statecznika poziomego z kadłubem dodając z obu stron kadłuba listwy balsiane.

 

Parę danych technicznych:



waga do lotu : 2850g z wyposażeniem i 60g ołowiu

 

Silnik Turingy SK3 5045 500kV

śmigło: APC 13x8 (14x8)

regulator Turingy Tz 85A

SBEC z pakietem 3S 2200mAh

Zasilanie Turingy 6S 3000mAh



post-4447-0-47023800-1380992751_thumb.jpg

post-4447-0-99439000-1380994118_thumb.jpg

 

Po pierwszych lotach z SC na 145 mm mogę stwierdzić, że spokojnie można będzie dać bardziej do tyłu, a w zamian ołowiu będzie kołpak i maska silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Po pierwszych lotach z SC na 145 mm mogę stwierdzić, że spokojnie można będzie dać bardziej do tyłu, a w zamian ołowiu będzie kołpak i maska silnika.

 

Ślicznie, ale - to tak dla przypomnienie - to przesunie DO PRZODU SC - tak więc trochę ołowiu na ogonie nie zaszkodzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich.Z gory przepraszam za brak polskich znakow bo mam niemiecka klawiatore.

 

Chcialbym odswierzyc temat " MADMANA".

Chce zbudowac go w rozmiarze 150cm tylko ze elektryk ta jak P.Dariusz.

Moze sie ktos pochwalic z doswiadczeniami jak sie w tej konfiguracji nim lata??

I jakie byly wprowadzone zmiany, ulepszenia np. w kadlubie ze wzgledow na lipola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

jak lata? ...  jak ustawisz małe wychylenia to jak trenerek, jak trochę większe to kręci figury w miejscu. Model ląduje bez większych problemów prawie w miejscu /można na przysłowiowego harriera/. Z silnikiem jaki zastosowałem i przy wadze w okolicach 3 kg model ma znaczny nadmiar mocy. A co do modyfikacji ze względu na elektrykę  to mam otwieraną klapkę od góry więc dostęp do elektroniki i pakietów jest bezproblemowy. Model nadal lata i sprawia frajdę, co w tym hobby chyba najważniejsze :-)) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki czas lotu na tym Pana zestawie idzie polatac??

Nigdy czyms podobnym nie latalem.

Tylko tym sbachem co umnie w awatarze widac 140cm 4s5000 waga kolo 2,7-3,0kg.

A jaka Pan osiagnal wage samolotu bez elektroniki , tylko model i folia?

Material użyty do tego modelu wedlug planu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek, zaden ze mnie Pan, nawet nie panisko-:))

Ale do rzeczy - model wykonany z materiałów wg planów- waga tak okolo 1,9kg. Mam wzmocnione żywicą (zalaminowane) podwozie oraz łącznie kadluba z statecznikiem poziomym. Co do czasu lotu, to na pakiecie 6s 3Ah ok 15 minut lajtowych przelotów (nie latam 3D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyglada na to ze bede musial materialu kupic, bo ten ktory mam to ma iny wymiar ale nie szkodzi.

Jest sens balso-sklejke robic jak by sie chcialo zuzyc ten material ktory sie ma.

Np. mam z 15st balsy 1mm to moze moge z niej zrobic 4mm na kadlub, czy lepiej kupic w calosci??

A jakiej sklejki uzywasz ,tej tak zwanej lotniczej czy papel?

 

A do tematu latania madmanem idzie nim pomimo swojej wagi zrobic wolna zylete?

Bo moim sbachem 4s smiglo 15*10 waga kolo 3kg to byla zyleta ale na prawie pelnym gazie-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklejkę dałem, jaką miałem w domu, czyli jakąś z budowlanego :-)) Balsę lepiej dać 4 mm niż dodawać wagi sklejając 4x1 mm. Co do lotów to na 1/2 gazu model lata wolno, ze względu na powierzchnię skrzydeł to można latać nawet bardzo wolno. Żyletka nawet w moim wykonaniu nie jest problemem:-)) Podparcie sterem kierunku bardzo wydajne jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko.

Muszę do swojego Fun Fly-a dorać silnik nitro.

Przeszukałem wątki na forum i internecie i są różne opinie.

 

Nie zamierzam być mistrzem akrobacji, poprostu ma to być model dla odskoczni od szybowców (elektrycznych)

 

Padło na ASP S52A z HK.

Czy do tego modelu na spokojnie latanie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Material zamowiony by wszystko w kawalku bylo:P

A kadlub w wersji P:Przemka mam jak najbardziej na uwadze tylko trzeba to powiekszyc by bylo pod kadlub z rospietosci 1.5m.

A z okazji budowy Madmana skombinowalem sobie nowe miejsce pracy (80cm na 200cm grubosc 2cm)

Plyta wzmocniona aluminiowymi profilami by wyeliminowac male odchyly a tak jest prosta:P

post-14378-0-47399700-1421524204_thumb.jpg

post-14378-0-86801200-1421524227_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serw to typy masz w poście #1. Kierunek mam na pull-pull zrealizowany, a wysokość na 2 serwach. Zasilanie oddzielne - silnik na 6s z regulatorem oraz zasilanie serw i odbiornika z oddzielnego pakietu 3s przez sbeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.