Skocz do zawartości

BN Islander by mój Tato :)


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
850 gr i depron jeden błąd w pilotażu i z niego nic nie zostanie

heh powodzenia informuj po oblocie

 

NIEPRAWDA! Moj fotoreporter wazyl 750(teraz juz ok 850), i pomimo prawioe pionowego uderzenia w ziemie wygladal calkiem niezle.

Czasami depron potrafi byc wytrzymalszy od balsy, ale wszystko zalezy od uderzenia i w co uderzasz :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywalismy akrylowych farb Dulux, rozcieńczalnych wodą.

 

Artur - stara modelarska zasada głosi, że jeśli model po kraksie jest cały, to znaczy że był za ciężki i można było go zrobić lżejszego :) Poza tym to nie jest sam depron. A jego pilot lata modelami RC od mniej - więcej 1984 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojot - szykujemy się do oblotu, i stąd pytanie - jakie miałes kąty ustawienia silników? Czy silniki musza mieć wykłon boczny czy jest to niepotrzebne? Mamy możliwość regulacji kątów, aktualnie jest tylko skłon w dół bez wykłonu. Jak było u Ciebie?

 

Hej, to częste pytanie. Z moich doświadczeń i poszukiwań - minimalnie w dół. tylko tyle. To samo się sprawdziło w mniejszym Twin 280.

 

t280_16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc.

 

Po pierwsze - podziękowania dla Kojota za wskazówki co do ustawienia silników. Sprawdziły się w 100%, i Islander w końcu LATA!

 

Lata, i to pięknie! Ma niesamowity zapas ciągu, dużą rozpiętość prędkości i świetnie szybuje. Jest bardzo stateczny i sterowny, nawet przy wietrze 4-5 m/s nie ma problemów ze sterowaniem mimo tego, że nie ma lotek :):)

 

Żeby nie przedłużać:

 

Tryumfalne wyprowadzenie (w końcu) modelu z domu na dwór:

 

89cdd29589262e35.jpg

 

 

Dwa ujęcia na śniegu, bo ładnie się komponował :) :

 

f9a328fddaeb61c0.jpg

 

e6f21cacae105e0d.jpg

 

 

W locie wysooooko:

 

78eb0fdc47aeea34.jpg

 

 

Trochę niżej w przelocie:

 

d8d7e37116df77a7.jpg

 

 

I na koniec - w ostrym zakręcie na tle drzew. Drzewa były dość daleko, ale ujęcie jest takie że wydają się zaraz pod modelem.

 

1094d631a2c7fe81.jpg

 

Modelik będzie dalej testowany i latany. Latany więcej niż testowany, bo lata niesamowicie.

 

Wyposażenie modelu:

silniki : 2x Permax 400 7,2V

regiel : JES-030

serwa : 2x GWS Naro Pro

pakiet: 8x KAN 1800 - 9,6V

odbiornik : R-700 Graupner

masa gotowego do lotu: 850g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model tak lata, bo jest niezwykle :shock: lekki.

<900g dla twina 1,5m 2x400-tka to świetny wynik.

Silniki + pakiet pewnie ważą z 400-450g.

A jakby dać pakiet li-poly i jeszcze urwać ze 100g??

Doradzam też eksperyment z lepszymi śmigłami (APC).

 

No a przede wszystkim SERDECZNE GRATULACJE! Świetny model!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Islander ma rozpiętość 1,2m jest więc nieco mniejszy od Twinstara. ale faktycznie pakiet + silniki ważą prawie 450 g. Na pewno można by go znacznie ulepszyć, ale zamiarem moim było zbudawanie prostego i taniego modelu dwusilnikowego . Miałem po prostu taki pakiet i regielek który lata w motoszybowcu rozp. 2,7m. Zaskoczył mnie przedewszystkim zapas mocy, bo Islander leci poziomo na 1/3 gazu no i bardzo duża prędkość maksymalna wymagająca jednak mocnego oddania drąga. Wydaje mi się, że należało by zwiększyć skłon, bo model mocno się "wiesza" przy wznoszeniu na większych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.