Skocz do zawartości

Topmodel GEM


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli zobaczysz oryginalna instrukcje to tam montaż serw klap i lotek przygotowany jest typowo pod serwa Topmodel. Mają one specjalne plastikowe zaczepy do mocowania ich na płasko w skrzydle. I pod te zaczepy w modelu przygotowane sa sklejkowe łoża. Sposob z pianką polega na wykorzystaniu specjalnych pianek ... , a co ja tu bede mówił:

 

d315835b33787caf.jpg

 

pianka po obu stronach docieta do kształtu luki w skrzydle. Przyklejona na Purex. Samo serwo owinięte w tasme samoprzylepną przyklejone na CA do forniuru od spodu a calosc zasłonięta klapką zamocowaną kilkoma wkrętami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze masz kolpak pelikana. Wygladaja fajnie ale uwazaj bo kopulka lubi odpasc od tego mocowania - jest przyklejona tylko na jakis dupny klej.Mi juz raz odlecial w czasie lotu - a tak wyglada kopak po przywaleniu w ziemie - nie chcialbys chyba tym dostac w glowe ? :]

 

mojesamoloty-202.jpg

 

mojesamoloty-203.jpg

 

mojesamoloty-204.jpg

 

 

Ladny model, mam nadzieje ze bedzie ladnie latal!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławku,

 

otwory silnika spasowały idealnie co do milimetra. Waga do lotu z pakietem 3s 2200 mAh i duzym regulatorem 60A Switching BEC wyszła 1300g. Wbrew pozorom zastosowanie 160g silnika nie sprawiło problemow z wywazeniem przednim, a nawet model byl ciut za ciezki na tył. 15g przy silniku ołowiu załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam.

Myślę, że Marcin nie będzie miał nic przeciwko, że podłączę się pod jego temat.

Niedawno również zostałem, jak narazie szczęśliwym posiadaczem tego modelu i mam kilka pytań do Marcina. W którym miejscu ustawiłeś środek ciężkości ? Z tego co przeczytałem to latasz na pakietach 3s2200mAh, producent poleca coś koło 3s3300mAh. Wcześniej latałem EG i posiadam dwa pakiety 2200mAh, które go zasilały i chcę je użyć w Gem-ie, więc albo muszę go przesunąć do przodu, albo dołożyć balast a bateria na swoim miejscu, jak to masz rozwiązane? Nie przeglądałem dokładnie zawartości pudła, oglądnąłem jak narazie kadłub, ale zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie.

Damian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj lepiej przejrzałem zawartość pudła:

4e0232a789c73837m.jpg

Kadłub jest naprawdę solidnie zrobiony.

Wręga silnikowa:

4e0ac22c086e16bem.jpg

Półki na serwa, aku, zamontowane bowdeny i kilka wręg wewnątrz kadłuba co sprawia, że kadłub nie jest podatny na wgniecenia:

051363d7dc04d22dm.jpg

Wystarczy przykręcić "motylka":

283ff211ae6a1c8dm.jpg

Szpeje:

a05ff7f9c4fb223em.jpg

Do skrzydeł wystarczy założyć serwa i zamontować dźwignie:

ae54c1c7efabec8cm.jpg

Porównanie gabarytów EG i GEM-a, fajnie że Gem też jest pomarańczowo-biały:

28a5f136bfb86751m.jpg

Zespół napędowy:

f90e4f751e7f6f4am.jpg

silnik Dualsky XM3536CA-8,

regulator Dualsky XC4018BA,

śmigło 11/8.

Silnik faktycznie wchodzi na styk, ale otwory mocujące pasują. Zastosuję chyba polecane serwa bo nie chce mi się kombinować. Jedyna rzecz, która mnie martwi to konstrukcyjna budowa "motylka", jakaś taka delikatna mi się wydaje. Na skrzydłach jest kilka nierówności i nie wiem czym to najlepiej wyrównać a żelazka modelarskiego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to ''Motylka'' - mój po kilku płaskich lądowaniach (mocny butterfly) rozszedł się - musiałem zrobić z drutu V i wkleić na żywicę w motylka żeby usztywnić :)

 

Zastosowanie polecanych serw, zwłaszcza w skrzydle, ułatwi Ci ich montaż - te z Topmodel mają fajne mocowania wykorzystane w instrukcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gem złożony do "kupy", ale muszę jeszcze podręczyć Marcina. Za cholere nie mogę ustawić funkcji butterfly. W które kanały w odbiorniku masz wpięte serwa lotek i klap. Czy model masz ustawiany w nadajniku jako acro czy glider, jeżeli ustawię glider to gaz mam na przełączniku a nie na drągu, wszystkie serwa działają prawidłowo a klapy reagują na trymowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

To bardzo dobrze. Gaz na wyłączniku w szybowcu jest prawidłowym objawem. Klapy i wielkość motyla jest na drążku gazu...Tzn. prawidłowo - hamulec (spoiler). Wychylenia klap ustawiasz jako mix do hamulca. To samo z motylem.... Pozdrawiam - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Sytuacja opanowana. Nadajnik to Eclipse 7 i procedura programowania jest trochę zakręcona, zmyliło mnie to, że działanie miksera zostaje załączone przełącznikiem a potem za pomocą drążka gazu można regulować "rozcapieżenie" motylka . Ciężko będzie się przyzwyczaić do gazu na przełączniku. Samo ustawienie butterfly-a to nie wszystko, trzeba będzie jeszcze odpowiednio domiksować wychylenie lotek do góry, aby został jakiś margines do sterowania pochyleniem modelu przy podejściu do lądowania i skompensować to sterem wysokości, oj będzie się działo, ale te czary to po pierwszych lotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I ja dołączyłem do posiadaczy GEMa :faja:

 

Marcin: ten drut do wzmocnienia motyla jaki długi dałeś? Jak kadłub znosi cięższe lądowania, nie trzeba gdzieś dołożyć rowingu? Ogólnie jak na moje oko to jest dosyć pancerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.