Skocz do zawartości

FrSky TARANIS


Wojtass_nt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

bo ja wiem. Na turnigy raczej nie zaczną :) A przypuszczam że inni producenci zaczną robić radia w podobnej formule jak OpenTX. Szczególnie dla szybowców daje to olbrzymia masę możliwości. Szczególnie pilotom którzy już bardzo dobrze latają i potrafią zrozumieć i ustawić model:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem dlaczego "zgroza" ? Nie słyszałem o wadach ukrytych, ucieczkach modeli i innych przygodach użytkowników Taranisa, więc chyba za wcześnie jeszcze wydawać skrajne opinie. 

 

Chyba, że Robert się zaraził i patrzy przez pryzmat - chińczyk / aparatura..

 

.. a na smartfonach raczej nie zaczną latać bo ku temu jak widać zmierza Turnigy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. a na smartfonach raczej nie zaczną latać bo ku temu jak widać zmierza Turnigy

Futaba T18MZ, Graupner MZ24, wyliczać dalej....;)

Czy to nie snobizm, że to co jest w drogich aparaturach jest ok a to co w tanich to nie?

To akurat pytanie retoryczne, jakby kto chciał odpowiedzieć

Przecież wszystko jest z Chin :)

Ja to wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej usiąść na leżaczku z piwkiem, zaprogramować tor lotu i podziwiać jak model się wozi po niebie bez naszej ingerencji ;) Tak niektórzy tu pojmują modelarstwo.

 

Żeby było jasne - nie rozpatruję lepsza / gorsza bo tańsza / droższa itp. Kupiłem taką jako ciekawostkę na rynku i jako zabawkę do programowania bo to mnie akurat pociąga od dawna. Potrzebowałem też telemetrię i akurat pojawiło się coś co ma w sobie wszystko czego potrzebowałem. 

 

Komentarz "zgrozo" mnie zaskoczył, ale jeśli był to sarkazm to nie ma tematu ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawia się problem z Taranisem, albo jeszcze lepiej z TGY (niezależnie, czy z winy sprzętu, czy użytkownika) to wielcy mędrcy forum od razu wylewają wiadra opinii, jakim to szmelcem się zajmujemy, ale jak w [wpisać o czymkolwiek myślimy właśnie] pojawi się usterka, bluescreen, czy inne dziadostwo, to nic się nie stało, najlepszym się zdarza, serwis zadziałał (lub nie) ... eeech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czasami wynika ze świadomości użytkowników.

Radio nie ma byc lepsze czy gorsze, tańsze czy drozsze, ze smartfonem czy bez tylko niezawodne i funkcjonalne.

Bartku - dla mnie 'medrec forum' to taki co zabiera głos w kazdym wątku i zna sie na wszystkim. Normalny użytkownik pisze tylko na tematy ktore zna lub zadaje pytania.

Forum pełne jest takich mędrców....niestety

Aha Pawle- Twoje radio chyba powinno byc zmienione skoro jest tak niepodatne na podstawowe programowanie szybowca ;)

A teraz ide latac. Sprawdze czy moja aparatura działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?

 

a na innych kanałach tak się nie odbywają ?

 

Można podłączyć i indywidualnie ustawić endpointy dla każdego kanału.

 

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Standardowo dla kanału gazu stan początkowy to -100 i idzie przez 0 (środkowe położenie drążka) do +100. Na innych kanałach są sprężynki i drążki bez dotykania są na zero. Idą na -100 jak damy np. SW w dół do + 100 jak damy w górę. 

 

Jeżeli chcesz inny dowolny sposób stanów na drążku możesz również zaprogramować charakterystykę poprzez krzywe (curves).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wytłumaczę dokładnie o co mi chodzi:

drążek gazu mam sterowany przełącznikiem - w jednej jego pozycji uruchamia normalnie silnik, natomiast w drugiej silnik odcina a drążek zarządza klapami.

Gdy drążek jest w dolnym położeniu - klapy w neutrum (stan serwa 0), gdy drążek przesunę do góry klapy są opuszczone (stan serwa + 100)

Przy obecnie wykańczanym modelu mam  krótką dźwignię serwa klap i zależy mi na tym, aby jego ruch był jak najdłuższy, aby maksymalnie wychylić klapy.

Gdy stanem początkowym ruchu dźwigni serwa będzie -100 (a nie 0 jak do tej pory) to ruch dźwigni znacznie się zwiększy a co za tym idzie klapy wychylą się bardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wtrącę swoje "trzy grosze"... 

Nie było by prościej zostawić silnik na drągu, a klapy sterować przełącznikiem (zasadniczo klapy pracują w pozycjach 0 100 lub -100) i "głos aparatury" KLAPY OPUSZCZONE lub KLAPY SCHOWANE . Można dodatkowo ich wychylenie sterować płynne za pomocą bocznej dźwigni na aparaturze (a kąt ustawienia może nam podpowiedzieć "głos aparatury" :) ). Taki system mam ustawiony i jestem zadowolony. W termice mogę delikatnie klapami bawić się by niosło jak najlepiej. Podczas lądowania przy opuszczonych klapach w razie "W" zawsze mogę uruchomić silnik i odlecieć. 

Ale to wszystko jest zależne od naszych przyzwyczajeń i fajnie, że na Taranisie możemy to zrealizować. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek - twoja propozycja jest bardzo kiepska jeśli chodzi o szybowce/motoszybowce. To podstawowy i koncepcyjny błąd robić klapy na przełączniku a nie na drążku.

A czy ta funkcje nie jest prawie w standardzie? serwo/regulator nie chodzi od -100 do +100? Zawsze regulator mozna przeprogramowac na inny zakres pracy (jesli terez masz od 0 do 100. Wystarczy przełącznikiem przełączać czy ma działać kanał silnika czy serwo klap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, nie bardzo rozumiem jak masz ustawienie tych klap zrobione - w sensie starowanie nimi drągiem .

Na wejściu do miksera masz sygnał z drąga - on daje od -100 do 100 zawsze żeby tzw g...na z nieba leciały.

Jak zrobiłem zatem mikser ze CI serwo chodzi tylko od 0 do 100 jest dla mnie dziwne - no chyba że coś pokombinowałeś i uzyskałeś taki efekt a teraz kolejnym kombinowaniem chcesz uzyskać efekt pożądany.

Na Twoim miejscy wykasowałbym pokombinowany mikser wstawił "czysty" : wszędzie wagi 100 - jedyna różnica od "czystego to to ze aktywowany przełącznikiem - sprawdził efekt działania i dopiero wtedy kombinował a nie odwrotnie.

 

Jak rozumiem na dragu od gazu raz chcesz mieć gaz bez klap raz chcesz mieć klapy bez gazu (zakładam ze masz 2 serwa na klapy)

1.potrzebujesz 3ch mikserów dla których wejściem będzie drąg gazu.

2. mikser na kanale gazu jest aktywny jeśli przełącznik jest w pozycji A.

3. oba miksery na kanałach klap są aktywne jeśli przełącznik jest w pozycji B

4. Wagi wszystkich 3ch mikserów ustawiasz na 100 (regulacja później)

5. Kierunek ruchu serw ustalasz znakiem wagi przy mikserze ALBO kierunkiem w menu SERWA - dla klap i lotek stosuję osobiście zabawę znakiem dla pozostałych kanałów serwem

6. Sprawdzasz działanie serw na odbiorniku / symulacji potem w rzeczywistym modelu - poprawiasz kierunek pracy serw jak w punkcie 5 jeśli masz odwrócone.

7. Dopiero teraz bierzesz się za zabawę w regulacje i cudaki - kiedy baza systemu działa jak należy - ot i cała tajemnica programowania Taranisa.

 

Niczym się toto nie różni myślowo od regulacji PIDa - najpierw żądane ogólne działanie potem regulacja i kalibracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.