Skocz do zawartości

Bezpieczne multikoptery


Omen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

O takich konstrukcjach wiem jedno: Im mniejsza szczelina między łopatą ,a tunelem, tym lepsza sprawność. Możesz wytoczyć kopyto o średnicy większej o 1mm od śmigła i na nim kolejno: warstwa zabezpieczająca (np folia spożywcza typu stretch) , warstwa forniru , warstwa depronu gięta na ciepło i kolejna warstwa forniru( lub balsy). Wąskie powierzchnie szlifuj na arkuszach papieru przyklejonych lub rozpiętych na płaskiej powierzchni. Później zaokrąglij krawędzie i masz gotowy tunel. Siatka zabezpieczająca: upleć z rowingu , naciągnij i przesącz żywicą. Odrysuj kształt wentylatora i tnij szczypcami. Kwestię zamocowania zostawiam już Tobie, bo nie wiem, jak dokładnie wygląda rama Twojej kosiarki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takich konstrukcjach wiem jedno: Im mniejsza szczelina między łopatą ,a tunelem, tym lepsza sprawność. Możesz wytoczyć kopyto o średnicy większej o 1mm od śmigła i na nim kolejno: warstwa zabezpieczająca (np folia spożywcza typu stretch) , warstwa forniru , warstwa depronu gięta na ciepło i kolejna warstwa forniru( lub balsy). Wąskie powierzchnie szlifuj na arkuszach papieru przyklejonych lub rozpiętych na płaskiej powierzchni. Później zaokrąglij krawędzie i masz gotowy tunel. Siatka zabezpieczająca: upleć z rowingu , naciągnij i przesącz żywicą. Odrysuj kształt wentylatora i tnij szczypcami. Kwestię zamocowania zostawiam już Tobie, bo nie wiem, jak dokładnie wygląda rama Twojej kosiarki ;)

 

Tworzyłeś może już coś takiego? Ciekawe się tylko jaka waga będzie tak wytworzonego elementu, a może laminat szklany?. W przykładzie z filmu, komplet pod hexe ma ważyć coś ponad 600 gramów, Kanapka z fornirowo-depronowa może być lżejsza, pytanie tylko czy jej ściskalność na średnicy, będzie odpowiednio mała? W sensie jak uderzę w jakąś przeszkodę/ścianę to czy śmigło mi tunelu nie potnie.

 

Na razie mam profil kwadratowy 10mm x 10mm śmigła 1045, docelowo myślę o silnikach wolnoobrotowych pod śmigła 13-15", które zapewnią mi dłuższy lot, rama możliwie najlżejsza rurki węglowe.

Cenę DJI S800 uważam za przesadzoną może uda mi się zbudować coś taniej ;)

 

Dzięki przedstawioną koncepcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem okazji budować. Jeśli obawiasz się o sztywność, można Połączyć zewnętrzne warstwy pierścieniami na wlocie i wylocie tunelu lub balsowymi wstawkami. Nie jestem w stanie ot tak z głowy wyobrazić sobie rozkładu naprężeń przy ściskaniu promieniowym albo skręcaniu takiego pierścienia, ale jakbym miał coś takiego robić, to w ten sposób:85429066882950809724.png

Szersze ściany można by zrobić rzeczywiście z laminatu. Drewno jest anizotropowe, co nie jest zaletą, jeśli ma pracować we wszystkich kierunkach, a tak pewnie będzie na ścianach. Czyli tkanina ,która utworzy siatkę na szerszych powierzchniach , a balsa słojami, jak na rysunku , która wzmocni depron na naprężenia ścinające. Ewentualnie szersze powierzchnie można też dać słojami pionowo, a wytrzymałość na ściskanie promieniowe i skręcanie da siatka, która pokryje wlot i wylot! Wtedy będzie musiała być na prawdę solidna. Płaskowniki węglowe, albo coś w tym guście. Zachęcam do takich eksperymentów, bo można się z nich wiele nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.