Skocz do zawartości

IDEAL V 3,2 m z TopModel cz. przyjemność składania i potyczki


young
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po drugie muszę przeczytać instrukcje od aparatu bo jakoś te zdjęcia kiepsko mi wychodzą.

Odsuń się troszkę od fotografowanego obiektu i daj zoom - ja też mistrzem (co widać na moich fotkach) nie jestem ale tak (na moje oko) zdjęcia lepiej wychodzą.

 

szacun dla ciebie za dociekliwość

Staram się jak mogę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnosnie doboru jednostki napedowej tak jak wcześniej wspomniałem przymierzam sie sie do zakupu ideal-a i mam motorek Mega AC22/30/3E którego chciałbym zamontować w tym modelu pytanie brzmi czy nie bedzie troche za maly i czy sobie poradzi z ta masa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to w tym tygodniu zmontuje sobie "stanowisko pomiarowe" i dokładnie podam ile prądu, jak moc etc wytwarza silnik zalecany przez producenta na śmigle z instrukcji.

Zastanawiam się jak zmierzyć ciąg, ale jeżeli będzie to czasochłonne to ciąg sobie odpuszczę. I tak będzie bardzo duży - przynajmniej z opisu producenta.

Teraz czekam na brakujące drobiazgi zakupione w Nastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekając na kilka drobiazgów poczyniłem stojak do przechowywania/przenoszenia modelu. Wykorzystałem do tego opakowanie po modelu z zestawu Multiplexa. Kadłub będzie mocowany z boku. Poniżej fotki.

Dodam że stojak już się przydał. Proste a cieszy :).

post-1577-0-19012700-1380566750_thumb.jpg

post-1577-0-30549000-1380566813_thumb.jpg

post-1577-0-05407900-1380566881_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benon ZN :

Tak jak w pierwszym poście brak czasu i wyjazdy. Udało mi się zrobić przyrząd do pomiaru ciągu i prądu. Ale niestety spalił mi się jedyny zasilacz który zasilał ładowarkę (po 10 latach! ) talk więc pakiety mam nienaładowane.

 

Aktualnie robię mocowania serw orczyki i popychacze wraz z okablowaniem skrzydeł. Fotka niebawem. Dotarł silnik śmigła kompakt etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało mi się uruchomić"stanowisko do pomiaru silnika". Celem było sprawdzenie urządzenia nie napędu !

 

Zamontowałem silnik Mega Acn 22/45/3e

(DANE TECHNICZNE:

- ilość ogniw zasilających: 2-3 Li-Pol/ 7-10 Nixx

- obroty / Volt: 640

- średnica wału: 5,00 mm

- maksymalna prawność: 88 % !

- pobór prądu max : do 50 A

- rozmiary ( średnica, długość ) : 36 x 68,5 mm

- waga ( już z kablami zasilającymi ): 300 g !!!!!!!!! dużo

 

, śmigło 13x6,5, regulator 60 A turnigy, pakiet 3s, miernik -wattmetr turnigy, waga wędkarska, miernik obrotów checkmaster II.

 

Po podłączeniu pakietu, zbindowaniu za pierwszym razem uzyskałem następujący wynik:

 

pobór prądu do 20A (czyli mało, bardzo mało)

 

moc ok 200 W (też mało)

 

obroty ok 5200 rpm - muszę sprawdzić !

 

ciąg 1,38 kg (należy doliczyć wg mnie ok 10% opory tarcia przyrządu)

 

Następnym krokiem będzie optymalizacja napędu (pakiet 4s, zmiana taimingu etc) ale koledzy nasuwa się pytanie.

 

Dlaczego uzyskałem tak niskie (małe wyniki) ? z tak mocnego silnika?

 

ps Dzięki Piotrze za zasilacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie różne sklepy - różne dane techniczne, nawet u Czechów są różnice pomiędzy wersją angielską a Czeską.

 

"Leszek-bart " i "robroy67" macie rację skłaniam się bliżej 40A. nagram krótki filmik z testu. Jeżeli kalkulator podaje podobne wyniki to nie widzę błędu metody czy odczytu pomiaru (w granicach sprzętu jaki posiadam).

 

Co do śmigła to sprawdzę na kilku, w tym też na Piotra śmigle, aczkolwiek producent zaleca -> Propeller: 13/6,5 for Mega.

 

Zrobię parę prób i coś uśrednię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pakietu 3S (ok. 11V) producen zaleca śmigło 15x10" wtedy pobór prądu mieści się w dopuszczalnym zakresie i wynosi ca. 38A

http://www.megamotor...age_id=lang_eng

kurde całkiem zapomniałem o tej stonce dzięki :) koncentrowałem się na stronie Topmodel.cz

 

niestety parę dni mam zajęte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiarów ciąg dalszy. Udało mi się wykonać kilka pomiarów w różnych konfiguracjach napędu (śmigło – pakiet). Poniżej zestawienie w formie uśrednionej:

 

pakiet śmigło prąd [A] moc [W] ciąg [kg] ciąg pow. o opory przyrządu (+15%)

 

3S -- 13x6,5 -- 20 -- 200 -- 1,38 -- 1,58

3S -- 14x8 -- 22 -- 245 -- 1,50 1,72

4S -- 14x8 -- 29 -- 382 -- 2.02 2,32

 

Już po pobieżnych pomiarach prostymi urządzeniami w domowych warunkach widać jak zmieniają się parametry. Powtórzę próby i zmierzę obroty śmigła. Widać że można zastosować mniejszy (a więc lżejszy) regulator.

 

Jeżeli waga modelu ma wynieść ok. 2700g, a do szybowca ponoć wystarczy ciąg o wartości ok. połowy jego wagi to trzeba się zastanowić w które śmigło pójść i pakiet 3S czy 4S, w końcu to szybowiec.

Dając „słabszą” konfiguracje zyskuje się na masie. Silnik nie osiąga zbyt dużej temperatury, można go dotykać ręką. Nie próbowałem jeszcze zmieniać ‘taimingu’ w regulatorze.

 

Proszę o sugestie w jakim kierunku pójść dalej ? 3S czy 4S śmigło duże czy mniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.