Skocz do zawartości

Dodatek przeciw pienny dodawany do paliwa żarowego


fuga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Czytałem uważnie zanim go podałem , ale metanol do grupy alkoholi antypieniącej nie należy.

Do tej grupy należą alkohole słodkie zawierające 7 cząsteczek węgla takie jak : Perseitol , Wolemitol , Beta-polihydroksylowy i alkohole tłuste zawierające 22 cząsteczki węgla: dokozanol. Ze względu na ich cenę stanowią tylko dodatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć jestem z wykształcenia chemikiem, to nie miałem wcześniej do czynienia z takowymi związkami...

Jeśli chodzi o wpływ alkoholi na trwałość piany (szczególnie gaśniczej-tak przy okazji to jestem strażakiem :)) jest on bardzo negatywny i nie zawężałbym tak szybko i łatwo grupy alkoholi posiadających właściwości destrukcyjne dla piany. Są oczywiście też i piany, które można stosować do gaszenia alkoholi, lecz są to rozwiązania dosyć nowoczesne, specjalnie do tego celu zaprojektowane = kosztowne. http://www.protekta.pl/public/pfiles/16/20121016MOUSSOLAPSf151x3.pdf

Przykładowy środek pianotwórczy do gaszenia alkoholi....ale odbiegam trochę od tematu.

BTW - mnie paliwo nigdy się nie pieniło w sposób wpływający na cokolwiek...więc dla mnie problem nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam z tym problemu ale ktoś pyta to w miarę mozliwości staram się pomóc.

Pamiętam ze jakaś japońska firma robiła specjalne zbiorniki i "smoki" zeby zapobiec problemowi pienienia paliwa jeden taki mam ale nie pamiętam nazwy producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim zbiorniku (stosowanym w celu zapewnienia w miarę stałego ciśnienia paliwa niezależnie od położenia modelu) paliwo nigdy się nie zapieni ponieważ nie ma w nim gazu, a panujące wewnątrz ciśnienie dodatkowo uniemożliwia powstanie piany :) nawet gdyby jakiś gaz się tam znalazł

http://www.youtube.com/watch?v=20tGHvh1UrQ