Skocz do zawartości

PZL-130 Orlik TC1


jędrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Trochę "powalczyłem" z osłonami podwozia przedniego. Zawiaski z tkaniny i żywicy trochę za delikatne były. Zrobiłem nowe, w podobnej technologii, ale zamiast żywicy użyłem CA. I okazało się, że to jest to :) . Zawiasy trochę grubsze, tkanina 80g/m2 x3, przesączana CA. Wykonanie jednej połówki zawiasu zajmuje około 3-4 minut. Zrobiłem również nową osłonę. Poprzednia była trochę za wiotka.

 

post-270-0-04199900-1481108945_thumb.jpg

 

post-270-0-93814100-1481108975_thumb.jpg

 

post-270-0-06480400-1481109013_thumb.jpg

 

post-270-0-35551300-1481109062_thumb.jpg

 

stara i nowa osłona z przyklejonymi zawiasami

 

post-270-0-00777800-1481109110_thumb.jpg

 

zmontowałem całość, dorobiłem napęd zębatkowo-łańcuchowo-popychaczowo- sprężynowy zamykania osłony i tak to wygląda :)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie!

A nie da się trochę spowolnić tego podwozia?

W oryginale trwa to ok 4 s.  45 sekunda filmu.

 

A tak poza tym to mniodzio! :)

Nie wiem, czy można spowolnić to podwozie. Jest to oryginalne, elektryczne z HK. Serwa mogę spowolnić z nadajnika do 9,9 s. A tak swoją drogą, patrzą co inni Koledzy "wyprawiają" ze swoimi modelami, to temat o Orliku powinien być przeniesiony do półmakiet albo ćwierćmakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą, patrzą co inni Koledzy "wyprawiają" ze swoimi modelami, to temat o Orliku powinien być przeniesiony do półmakiet albo ćwierćmakiet.

Andrzej Orlik jest właściwym miejscu i warty jest śledzenia dla nauki własnej i potomnych :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy można spowolnić to podwozie. Jest to oryginalne, elektryczne z HK. Serwa mogę spowolnić z nadajnika do 9,9 s.

Swego czasu długo szukałem info na ten temat i upewniałem się ileś razy, że podwozia servoless retract nie da się spowolnić aparaturą, bo pracują zero-jedynkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu długo szukałem info na ten temat i upewniałem się ileś razy, że podwozia servoless retract nie da się spowolnić aparaturą, bo pracują zero-jedynkowo.

Chyba że zmianą napięcia, ale czy jest sens? Nie wiadomo, czy przy mniejszym napięciu silniki dadzą radę ( będzie wolniej). Próbować nie będę.

Jeszcze jeden filmik z chowania podwozia w pozycji normalnej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.