Skocz do zawartości


Zdjęcie

PZL-130 Orlik TC1


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#341 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 946 postów
  • Age: 56
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 04 March 2017 - 21:47

Witam

Tłoczenie kabiny mam za sobą :) . Dzięki kolegom udało się. Żeby nie było tak różowo, to za trzecim razem. Pierwsza próbka przegrzana, druga niedogrzana a trzecia OK, choć z małymi problemami, trzeba było dogrzać formatkę na kopycie opalarką, stąd te farfocle wiszące pod kabiną. Ale jest. Jutro spróbujemy jeszcze raz, choć dzisiejsza w zupełności mnie zadowala. Były problemy trochę ze ssaniem, być może trzeba podłączyć drugi odkurzacz. Ale jak na warunki domowe OK.

 

354.jpg

 

355.jpg

 

356.jpg

 

357.jpg

 

358.jpg

 

359.jpg


  • 0

#342 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 6624 postów
  • Age: 44
  • SkądPuławy
  • Imię:Tomek

Napisano 04 March 2017 - 21:59

Kawał kabiny w rękach :)


  • 0

#343 Osa

Osa
  • Modelarz
  • 888 postów
  • Age: 45
  • GG:
  • SkądJózefów ten koło Błonia
  • Imię:Adam

Napisano 04 March 2017 - 22:33

A zadowolona mina twórcy bezcenna. 


  • 0

#344 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1475 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 05 March 2017 - 01:04

A zadowolona mina twórcy bezcenna. 

... wyraża sympatycznie : "... Można ? No pewnie, że się da i można  :)!".

Gratuluję motywacji i wytrwałości  ;)


  • 0

#345 Irek potocki

Irek potocki
  • Modelarz
  • 173 postów
  • Age: 48
  • SkądRumia
  • Imię:irek

Napisano 06 March 2017 - 22:49

Andrzej zamontuj jakiś stary bojler żeby stworzyć podciśnienie i zawór , zały pic polega na gwałtownym wyciągnięciu powietrza wówczas tworzywo nie wystygnie.


  • 0

#346 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 946 postów
  • Age: 56
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 06 March 2017 - 23:19

Andrzej zamontuj jakiś stary bojler żeby stworzyć podciśnienie i zawór , zały pic polega na gwałtownym wyciągnięciu powietrza wówczas tworzywo nie wystygnie.

Wiem, że tak to powinno być. Ale nie zamierzam robić żadnej produkcji seryjnej kabi, masek,  tudzież innej galanterii. Chcę dobry efekt osiągnąć w warunkach domowych. Muszę przerobić skrzynkę do odsysania, konkretnie zmniejszyć jej objętość, żeby można było w miarę szybko odessać. Po przeróbce zrobię próby tłoczenia i dam znać. I najważniejsza sprawa, niemam gdzie trzymać takich gratów.


  • 0

#347 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3812 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 07 March 2017 - 08:26

Andrzeju,

zapłodniłeś mnie intelektualnie do zmniejszenia skrzynki vacu :)

To prawdopodobne rozwiązanie moich problemów z niedociągniętymi owiewkami (ciąg duży, szczelność jest), bo skrzynkę, mimo zeszłorocznego zmniejszenia mam ciągle dużą.

Nie chce mi się jej znowu zmniejszać, to może ją czymś wypełnię, np: odpadami MDF.


  • 0

#348 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 344 postów
  • Age: 53
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 07 March 2017 - 09:14

 

 

Muszę przerobić skrzynkę do odsysania, konkretnie zmniejszyć jej objętość, żeby można było w miarę szybko odessać. 

A może by podpiąć 2 dodatkowe odkurzacze i dać gęściej otworów na płycie?


  • 0

#349 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 946 postów
  • Age: 56
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 March 2017 - 13:54

A może by podpiąć 2 dodatkowe odkurzacze i dać gęściej otworów na płycie?

Oprócz zmniejszenia pojemności komory będę właśnie robił też podejście do drugiego odkurzacza.


  • 0

#350 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 760 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 17 March 2017 - 20:11

Choć może to oczywiste to jednak o tym napiszę. Otóż moja skrzynia ssąca (nie wykonuję takiej ilości otworów) mimo zastosowania dość grubych płyt ,przy zastosowania ok 5mm przerwy między nimi ,poddawała się przy podaniu dużego podciśnienia. Płyty "sklejały się "

Warto więc wewnątrz powklejać dystanse między płytami.

W moim przypadku to były nakrętki M6 :D


  • 0

#351 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 946 postów
  • Age: 56
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 17 March 2017 - 20:36

Choć może to oczywiste to jednak o tym napiszę. Otóż moja skrzynia ssąca (nie wykonuję takiej ilości otworów) mimo zastosowania dość grubych płyt ,przy zastosowania ok 5mm przerwy między nimi ,poddawała się przy podaniu dużego podciśnienia. Płyty "sklejały się "
Warto więc wewnątrz powklejać dystanse między płytami.
W moim przypadku to były nakrętki M6 :D


Aaaa.... o tym też myślałem, dzięki.
  • 0

#352 Matijus

Matijus
  • Modelarz
  • 118 postów
  • Age: 27
  • SkądSzczecin
  • Imię:Mateusz:)

Napisano 19 March 2017 - 15:19

Piękny model ciekawe kiedy ja dojdę chociaż do połowy takich umiejętności jak Pan posiada :)

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych