Skocz do zawartości

Extra 330L spalina która została elektrykiem


Rekomendowane odpowiedzi

Latam tą extrą od trzech lat. Jest to model rozpiętości 152 cm. Pierwszy silnik zamontowany w tym modelu to Saito 91. Model latał ale wyraźnie brakowało mu mocy zwłaszcza w pionowych figurach

post-606-0-79846200-1386778151_thumb.jpg

post-606-0-86672100-1386778212_thumb.jpg

Saito został więc zastąpiony zacnym OS110alfa. Ten napęd już był zadowalający, krótszy rozbieg, łatwiejsze pionowe figury. Niby wszystko OK .

post-606-0-59251200-1386778466_thumb.jpg

Nie poprzestałem jednak na tym. Postanowiłem iść z duchem czasów i wypróbować w tym modelu napęd elektryczny. Zamontowałem silnik mojej ulubionej firmy : OS 5025 która to jak widać również idzie z duchem czasów przestawiając się na produkcję silników elektrycznych.

post-606-0-74859400-1386778855_thumb.jpg

Zamontowanie sześciocelowego pakietu w miejscu zbiornika paliwa nie było problemem.

post-606-0-19671400-1386779002_thumb.jpg

post-606-0-21273100-1386779040_thumb.jpg

Pierwsze loty już się odbyły i były dla mnie całkowitym zaskoczeniem, pozytywnym oczywiście. Model dostał inne życie, sam start zadziwiająco krótki, reakcja modelu na stery a przede wszystkim drążek gazu, nieporównywalna. Pozostałe zalety tego napędu elektrycznego są wszystkim znane więc nie będę ich wymieniał. Pozostało więc zatrzeć ślady po silniku spalinowym czyli załatać maskę silnika i wymiana podwozia na nieco wyższe by zastosowane 16-to calowe śmigło nie kosiło trawy.

post-606-0-41031000-1386779856_thumb.jpg

post-606-0-18536200-1386779893_thumb.jpg

Dodam jeszcze, że latam wieloma modelami z napędem spalinowym i elektrycznym ale w tym modelu przetestowane trzy napędy wyraźnie pokazały zalety silników elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Bardzo dziękuję, że podzieliłeś się swoim doświadczeniem. Bardzo fajne porównanie zdjęciowe, przed i po przeróbce.

Jak wygląda porównanie wagi przed i po? Czy przy silniku elektrycznym nie musiałeś dokładać obciążenia na przód aby dobrze wywarzyć model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję, że podzieliłeś się swoim doświadczeniem. Bardzo fajne porównanie zdjęciowe, przed i po przeróbce.

Jak wygląda porównanie wagi przed i po? Czy przy silniku elektrycznym nie musiałeś dokładać obciążenia na przód aby dobrze wywarzyć model?

Wagowo wyszło porównywalnie jak z silnikiem 110alfa ok 3500g a wyważyłem model pakietem. Konstrukcja kadłuba pozwoliła na wycięcie otworu we wrędze silnikowej bez osłabiania konstrukcji i wklejenie ławeczki dla pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

I ponownie została spaliną :) Aż trudno uwierzyć, że mam ten model 11 lat. Od jakiegoś czasu służy za poligon doświadczalny, przeważnie testuje różne silniki. Teraz przyszedł czas na testowanie silnika OS 15 GT  . Napęd elektryczny ma wiele zalet i tylko jedną wadę : cena akumulatorów :(  Wspomniany silnik docelowo ma napędzać mój najnowszy projekt 

ale zanim go ukończę silnik docieram w mojej starej extrze. Sprawuje się doskonale. Osiem lat temu przesiadając się na napęd elektryczny napisałem że " idę z duchem czasów" i zdania nie zmieniam ale "duch czasów" się zmienił :) 

20210608_174934.jpg

20210608_174619_HDR.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.