Skocz do zawartości

P.Z.L -P.11c Wycinanka Jarosława Suchockiego - od strony 12 następna budowa z kilkoma zmianami


Rekomendowane odpowiedzi

Ja sie ze Stefanem ogolnie zgadzam, glownie dlatego ze to polski samolot i napisanie na nim PZL powinno (w moim mniemaniu) do czegos (polakow) zobowiazywac. Horetn/Messershmitt/Junkers/itd takich uczuc we mnie nie budza. Pozostaje pytanie jaka historie zaciemniamy, ze byl inaczej pomalowany? Ze mial inna geometrie podwozia? W modelarstwie jest duza dowolnosc modernizacji modelu (np.zeby byl lotny w stosunku do oryginalu). Poprawnym byloby powiedziec model inspirowany i w jakimkolwiek konkursie makiet powinien przepasc w przedbiegach... bo poza tym super ze model inspirowany byl polska konstrukcja i lata. 

 

EDIT: zaszlo pewne nieporozumienie, moje uwagi co do modelu inspirowanego i jego udzialu w konkursie makiet dotyczyly innego samolotu PZL zrobionego przez innego Piotra (model bialo czerwony). Piotra z tego watku mam nadzieje nie urazilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Model piękny i oddaje jak dla mnie to co było charakterystyczne dla tego typu samolotu, brawo dla twórcy modelu  i pomocnika. :D

Dla mnie to super, iż pasja lotniczo –modelarska  znajdzie się w tej historycznej produkcji filmowej, choć pewnie niewielu oglądających będzie miało o tym świadomość.

O historii można  długo dyskutować, ja wiem że z każdym dniem historia nabiera innych kolorów ;).

Ja osobiście wole patrzeć  w przyszłość a w pamięci mieć  w tym przypadku męstwo i poświęcenie polskich lotników bez wnikania  w szczegóły.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

EDIT: zaszlo pewne nieporozumienie, moje uwagi co do modelu inspirowanego i jego udzialu w konkursie makiet dotyczyly innego samolotu PZL zrobionego przez innego Piotra (model bialo czerwony). Piotra z tego watku mam nadzieje nie urazilem.

Masz absolutnie rację ...

Mi też chodziło o ten model, a z Piotrem i Henrykiem wszystko sobie wyjaśniliśmy na lotnisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Temat P 11 leciwy , ale dla mojego kolegi gorący.

 Mam pytanie odnośnie lotek w P11.

Dzisiaj były próby oblotu modelu jednak mierne , brak reakcji na lotki.

Może Koledzy coś podpowiedzą o co chodzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pomogę, ale proponuję przeanalizować wątek ŚP Pioterka. Budował swoją PZL-kę z zestawu Pana Suchockiego. Opisywał miedzy innymi "kłopoty" z lotkami, które zniknęły wraz z oprogramowaniem różnicowego wychylenia. 

Tu link do całego wątku:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 4.07.2020 o 23:44, Cybuch napisał:

Temat P 11 leciwy , ale dla mojego kolegi gorący.

 Mam pytanie odnośnie lotek w P11.

Dzisiaj były próby oblotu modelu jednak mierne , brak reakcji na lotki.

Może Koledzy coś podpowiedzą o co chodzi.

Pozdrawiam.

 

https://pfmrc.eu/topic/41979-pzl-p11c-wycinanka-jarosława-suchockiego-od-strony-12-następna-budowa-z-kilkoma-zmianami/page/14/?tab=comments#comment-599427

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2020 o 23:15, vidlak napisał:

No właśnie . Walczymy z tym tematem.Dokładnie to samo.

Po pierwszych miernych próbach oblotów następnych jeszcze nie było.

Moje sugestie :

Zero expo , wychylenia na maxa i różnicowe wychylenia lotek.

Ten sam model od tego samego sprzedawcy i ten sam problem.

Od razu proponuję przesunąć środek ciężkości do przodu a nie jak proponuje Pan Suchocki.

Co dalej ?. Opinie o tym modelu mierne.

W przypadku braku reakcji na lotki ratować  się kierunkiem .

Mało wprawny pilot na bank go rozbije.

Moim zdaniem to spierd ..profil.

Rozważam zastosowanie turbulatorów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduję już czwartą P 11 , dwie 2,5m,jedna 3m którą latał Piotr Kaplon , teraz buduję o rozpiętości 3,57 , wszystkie moje modele pięknie latają jak trenerki górnopłaty , przeczytaj u mnie na stronie 14 tam gdzie jest przecięty centropłat , jaka może być przyczyna kiepskiego latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Henryk S. napisał:

Buduję już czwartą P 11 , dwie 2,5m,jedna 3m którą latał Piotr Kaplon , teraz buduję o rozpiętości 3,57 , wszystkie moje modele pięknie latają jak trenerki górnopłaty , przeczytaj u mnie na stronie 14 tam gdzie jest przecięty centropłat , jaka może być przyczyna kiepskiego latania.

To jaki powinien być prawidłowy kat zaklinowania płatów?. Konstruktor powinien to poprawić , ale nie . Nadal sprzedaje zrąbany projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym modelu który budowałem robię wznios płatów o grubość profilu , kładąc model na plecach płaty dolegają do powierzchni , jeżeli budowałeś model i płaty masz mocowane na blachy do kadłuba , wystarczy tylko wydłużyć zastrzały. Zobacz na drugiej stronie budowy pierwszego modelu jest tam pokazane jak to robię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Henryk S. napisał:

W każdym modelu który budowałem robię wznios płatów o grubość profilu , kładąc model na plecach płaty dolegają do powierzchni , jeżeli budowałeś model i płaty masz mocowane na blachy do kadłuba , wystarczy tylko wydłużyć zastrzały. Zobacz na drugiej stronie budowy pierwszego modelu jest tam pokazane jak to robię. 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.09.2020 o 10:30, mecenas napisał:

Heniu brawo!!!

Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie?.

To już zaczyna być produkcja masowa?.

No i ten Valach do napędu - coś pięknego.

Przeca on jest gorol z Sosnowca a nie hanys z Katowic ?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 9.09.2020 o 10:30, mecenas napisał:

Heniu brawo!!!

Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie?.

To już zaczyna być produkcja masowa?.

No i ten Valach do napędu - coś pięknego.

 

Mecenasie 

Tablica już dawno wisi na płocie , tylko zakłady lotnicze w Sosnowcu , nie byłeś u mnie to jak mogłeś widzieć tą dużą piękną tablice.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2020 o 23:43, Cybuch napisał:

No właśnie . Walczymy z tym tematem.Dokładnie to samo.

Po pierwszych miernych próbach oblotów następnych jeszcze nie było.

Moje sugestie :

Zero expo , wychylenia na maxa i różnicowe wychylenia lotek.

Ten sam model od tego samego sprzedawcy i ten sam problem.

Od razu proponuję przesunąć środek ciężkości do przodu a nie jak proponuje Pan Suchocki.

Co dalej ?. Opinie o tym modelu mierne.

W przypadku braku reakcji na lotki ratować  się kierunkiem .

Mało wprawny pilot na bank go rozbije.

Moim zdaniem to spierd ..profil.

Rozważam zastosowanie turbulatorów.

 

 

 

 

Witam. Może komuś to się przyda. Poniżej ustawienia dla wersji 2,0m Suchockiego ( to jest stara wersja, ma ok 8-10lat). Model lata dobrze i powiedziałbym, że jest czuły na lotki. W zakręcie obowiązkowo ster kierunku. Duża tendencja do ześlizgu ale idzie się do tego przyzwyczaić i jest spoko.

Wyważenie: S.C. w miejscu podparcia zastrzałami 110mm ( dla jasności - sprawdzane bez paliwa)

Wychylenia:

Lotki: -14st./+24st.

Wysokość: -10st./+10st

Kierunek: +55mm/-55mm mierząc w najbardziej oddalonym od osi obrotu punkcie steru kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pit napisał:

 

Witam. Może komuś to się przyda. Poniżej ustawienia dla wersji 2,0m Suchockiego ( to jest stara wersja, ma ok 8-10lat). Model lata dobrze i powiedziałbym, że jest czuły na lotki. W zakręcie obowiązkowo ster kierunku. Duża tendencja do ześlizgu ale idzie się do tego przyzwyczaić i jest spoko.

Wyważenie: S.C. w miejscu podparcia zastrzałami 110mm ( dla jasności - sprawdzane bez paliwa)

Wychylenia:

Lotki: -14st./+24st.

Wysokość: -10st./+10st

Kierunek: +55mm/-55mm mierząc w najbardziej oddalonym od osi obrotu punkcie steru kierunku.

Dzięki Piotrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.