Skocz do zawartości

laminowanie


marekk40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się zapytać o sposoby laminowania szybowca, gdyż jestem zielony w tym temacie xd Mam szybowiec ze styropianu i chciałbym pokryć go laminatem, tak aby laminat przylegał do styropainu, ale jakich materiałów potrzebuje (włókno szklane jakiej grubości, jaka żywica itp.) i w jaki sposób się do tego zabrać??

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Czytałem to wcześniej, ale własnie nie rozumiem paru rzeczy:

1. Ile warstw włókna szklanego mam nałożyć?

2. Czy jak przed nałożeniem włókna posmaruję model żeywicą to ona przywrze mi do modelu?

3. Czy oprócz samej żywicy stosuje się jakieś utwardzacze?

4. Czy żywica firmy NOVOL (Plus 710) jest dobra i wytrzymała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zależy jaką masz gramaturę tej tkaniny.

2. zależy czy posmarowałeś model jakimś rozdzielaczem, jeśli nie to będzie przywrze.

3. z reguły do żywicy jest dołączony dedykowany do niej utwardzacz, jeśli nie, to dokupujesz oddzielnie.

4. lepiej jakaś epoksydowa, np. epidian 53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz żywicy kup w Havel Composites drogą L285 lub LH 160 .Wyjdzie cię to o wiele taniej niż robota tanim epidianem ,zwłaszcza jeśli jest to twoja pierwsza praca ..

Dlaczego ,no bo łatwiej robić ,jest rzadsza,lepiej widać pęcherze,mniej będziesz miał odpadów .To samo tyczy się mat czy tkanin.Dobra tkanina diagonalna która łatwo się układa to w porównaniu z tanią matą różnica ok 5-8 zł na takim kadłubie jak Twój.

P.S.

Nie wiem, bo dawno nie używałem Epidiau 53 ,ale wydaje mi się że był on na styrenie który rozpuszcza styropian.

Jak się mylę to poprawcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach