Skocz do zawartości

Pełno kadłubowy JAK-3 firmy LM-model


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że udało mi się znaleźć troche wolnego czasu zacząłem składać model który mam już jakiś czas temu, zakupiony w firmie LM-model.

 

Jest to pełno kadłubowy model, o rozpietości 850mm , dł 740mm wykonany z EPP.

W komplecie dostajemy

- pełny malowany kadłub

- malowane skrzydła z wklejonym wzmocnieniem (nie sklejone)

- malowany statecznik poziomy i pionowy

- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane)

- drobne elementy do montażu

0a17e4045a4370d9med.jpg

Trochę wyblakłe kolory

 

31e33087b9d0f7b4med.jpg

kadłub ma grubość 60mm

 

e14a5bc2c2617806med.jpg

tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości

 

ab9fce431511ec3dmed.jpg

Po wycięciu wnetrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo, następuje sprawdzenie czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnetrza, dokleje wcześniej wycięte elementy kadłuba.

 

999804985871b642med.jpg

Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena

W modelu tym całość wyposażenia mozna schować do kadłuba, przez co bedzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy.

 

c834e53dc43e6e62med.jpg

Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić)

 

Zastanawiam sie tylko jak najlepiej wmontować silnik aby miał dobrą wentylacjie i aby był nie widoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem. Silnik jeszcze nie wiem jaki.

Myślę czy nie założyć lżejszy pakiet i słabszy silnik czy dopakować mocy i zrobić ciężki model

 

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 miesiące temu...

Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.

 

Praca była łatwa i bezproblemowa, wykorzystałem napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.

 

A tak wyglądają efekty pracy.

d0de948b7025f5b9med.jpg

4224aadffc601250med.jpg

c0fce3b47cde2c02med.jpg

d469313af5848ee9med.jpg

 

Jak bedzie pogoda w sobotę to polatamy rosyjskim samolotem z angielskim (Spitfire) silnikiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na zawodach w marcu jeden z kolegów miał identyczny model radził sobie nieżle .Jednak przydałby mu się silnik 2410-21 i śmigło APC elektro 9x5 .Ciągnie wtedy 15,5 A .

Do zobaczenia na zawodach

PS.Ten kolega był ze Śląska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.