Skocz do zawartości

R.E.P typ N z poszyciem fotorelacja


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam rozpocząłem budowę samolotu REP typu N zakupionego na aukcji :)

 

Będzie to mój pierwszy model samolotu więc proszę o cenne krytyczne i pozytywne uwagi ;)

 

Pierwszy problem to nigdzie nie mogłem dostać magicznego kleju jakim jest "UHU por", ani akrylowej szpachli "sem-light". Więc zakupiłem to co mogłem czyli klej http://www.leroymerl...-dragon,big.jpg

Jest konsystencji gumy do żucia z pastą do zębów przez co ciężko się nakłada i pozostają białe ślady. Jedynym jego plusem jest to że elementy się chytają od razu i nie odczepiają się same, można też je lekko korygować po przyłożeniu. Osobiście będę unikał tego kleju. Szpachlę akrylową kupiłem Śnieżkę Acryl-Putz superlekka http://images.buduje...7698_0_i256.jpg Naprawdę jest lekka ma się wrażenie że pudełko jest puste :lol:

 

Zdjęcia

post-14336-0-51550100-1392238335_thumb.jpg post-14336-0-20884900-1392238337_thumb.jpg

Klej nałożony na element, dociśniety i rozklejony do czasu odparowania rozpuszczalnika

post-14336-0-04923100-1392238392_thumb.jpg

Elementy z bambusa jak się okazało były zbyt słabe albo ja zbyt mocny...

post-14336-0-13701100-1392238614_thumb.jpg

Poradziłem sobie z tym smarując Pattexem do drewna, wodoodpornym i oplatając nicią.

post-14336-0-72648400-1392238759_thumb.jpgpost-14336-0-46631400-1392238799_thumb.jpgpost-14336-0-01495800-1392238801_thumb.jpg

Teraz jest pancerne i 'misie' podoba :)

post-14336-0-06398700-1392239020_thumb.jpg

post-14336-0-65328700-1392239021_thumb.jpg

post-14336-0-64307600-1392239063_thumb.jpg

Dzwignia sterów wg szablonu

post-14336-0-64678200-1392239176_thumb.jpg

Białe ślady po kleju, ale nie przejmuję się nimi bo całość będzie pokryta poszyciem.

post-14336-0-40144100-1392239319_thumb.jpg

Na tym etapie jestem aktualnie ;)

post-14336-0-22773400-1392239450_thumb.jpgpost-14336-0-69353200-1392239451_thumb.jpgpost-14336-0-97569700-1392239452_thumb.jpgpost-14336-0-11339900-1392239454_thumb.jpg

 

Na koniec mała zagadka co to będzie? post-14336-0-89631000-1392239517_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mam pytanie czy do silnikaE-MAX GF 2210/20 i śmigło T.PRO 9*4.7 SF potrzebuje do zamontowania piasty? http://www.modelemax...roducts_id=8554 http://www.modelemax...roducts_id=9916 http://www.modelemax...roducts_id=9910 Ewentualnie które wybrać?

 

Poszycie zaszpachloane czeka na wyschnięcie i wyszlifowanie. przyjemnie się nakłada tą szpachle.

post-14336-0-05076700-1392322901_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depron na poszycie jest strasznie cienki, kruchy i podczas klejenia moglby popekac. Do tego zakrywam pory depronu zeby byla gladka powierzchnia. O wiele latwiej szpachlowac elementy na biurku niz na kadlubie. A poza tym tak bylo w instrukcji i najlepiej gdy wypowiedzial sie Obsydian. Moglbys odpowiedziec czy mozna zamntowac smiglo bezposrednio na oś silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna praktyka z tym szpachlowaniem, wystarczy depron okleić taśmą pakową żeby nie popękał, po sklejeniu ją oderwać i wtedy szpachlować. Szpachlowanie modelu nie jest trudne tylko wymaga cierpliwości i dokładności i do tego warto się przyzwyczaić. Jeśli chodzi o śmigło to można zamontować je bez piasty tylko jesli wał silnika jest gwintowany i jest możliwość dociśnięcia go nakrętką. W innym razie konieczny jest jakiś rodzaj piasty, z czego najlepszy jest "na gumkę", czyli drugi link podany przez Ciebie. Inne się nie nadają z tego względu, że mają wyjścia na śmigło kolejno M5 i M6, czyli musiałbyś rozwiercać śmigła, żeby je założyć. Poczytaj na forum o piaście zwanej prop-saver i wszystko się wyjaśni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Postępy. Skrzydła pomalowane wikolem firmy pattex, są znacznie wytrzymalsze na wygięcia i zadrapania. Na natarciu płaskownik węglowy 4x1mm (wystarczyłby cieńszy). W otwory przez które przechodzą linki jest wklejona przewiercona wykałaczka a dodatkowo jest wzmocnione krążkami wyciętymi z brystolu i przyklejone na wikol. Po długim regulowaniu linki zostały przyklejone na CA żeby nie przesuwały się w otworach.

Skrzydeł nie szpachlowałem bo uznałem to za niepotrzebną dodatkową wagę. Niestety brak wagi żeby całość zważyć. Lecz obstawiam poniżej 300g.

post-14336-0-09107700-1394480100_thumb.jpg

post-14336-0-16696200-1394480113_thumb.jpg

Kolorystycznie będę się wzorować na tym

post-14336-0-72349500-1394480674.jpg

Kółka jednak będą z depronu bo po denkach z puszek są za małe albo ktoś ma jakieś pomysły żeby wyglądały i nie ważyły tone?

Jeszcze pytanie na koniec bowden z drutem połączyć termokurczką czy wymyślić coś ambitniejszego?

post-14336-0-67161300-1394481220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsuwam Ci swój pomysł z kołami na szprychach w wątku o Bleriocie (slow i parkflyery)- może nie do bezpośredniego skopiowania, ale jako kierunek myślenia. Tam opony są ze spienionego tworzywa- okrągłego w przekroju, do uszczelnień, felga z rury od rynny (Marley- plastik), szprychy z paryczków do szaszłyków- są tam zdjęcia. Te koła są już po kilkudziesięciu startach i lądowaniach bez zarzutu, przy średnicy 140 mm ważą po ok. 30 g. Ale teraz mam następny pomysł na lekkie opony, bo ta uszczelka mi się skończyła: peszel do kabli elektrycznych; waży tyle co nic, ma piękny, "terenowy" bieżnik, tyle, że słabiej z amortyzacją. Ale dla lekkiego modelu w sam raz. Trzeba tylko skomponować jakieś lekkie piast do tego- chcę to zastosować w następnym swoim modelu- Breakfast. Można w ten sposób zrobić duże, "cienkie" i leciutkie koła takie właśnie retro, czy vintage inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo ładnie budujesz.

Elementy z bambusa jak się okazało były zbyt słabe albo ja zbyt mocny...
attachicon.gifCAM00330.jpg

W przyszłości najpierw nawierć bambus czy n/p listwę wiertłem o średnicy drutu, a potem wciśnij go na klej i na to owijka też smarowana klejem.

Wtedy nie pęknie.

 

Trzymam kciuki za rychły, jak widać, oblot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe słowa :)

 

Oczywiście bambus był nawiercony i miało wchodzić na wcisk. Ale lepiej zrobić żeby swobodnie weszło i oczywiście na klej :D

 

Oblot nie aż taki rychły bo czekam na aparature... testowane na apce samochodowej.

 

W miedzy czasie poczyniłem 'szpetne' koła ale za to lekkie. Jeszcze jakąś plastikową tulejkę i byle się nie rozpadły tuż po starcie haaha :)

Materiał to styropian, utwardzony suszarką i posmarowany klej+kartka techniczna.

 

post-14336-0-87311300-1396463162_thumb.jpg

 

post-14336-0-25047500-1396463180_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Skoro mocny jest ten element to jakim cudem został wyrwany? Podstawowy błąd - skoro użyłeś plexi to powinna mieć kształt i wielkość całej wręgi silnikowej , a nie tylko krążka średnicy ciut większej od silnika. Wywal ten depron z plexi i wstaw normalną ściankę. W instrukcji chyba było tak nie było jak to zrobiłeś (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.