Skocz do zawartości

KI-84 Problem po wyłączeniu silnika.


dydur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Z tych zdjęć niewiele wynika - perspektywa zniekształca płat. Na skrzydle przy kadłubie wyznacz środek noska - najdalej do przodu wysunięty punkt profilu. Na spływie wyznacz środek grubości. Podłóż model tak, żeby oba punkty były w jednakowej odległości od stołu, deski montażowej. Do statecznika poziomego złap klamerkami kawałek listewki (im dłuższa, tym lepiej) i zmierz odległość końców listewki od stołu. Powinna być taka sama ! Wtedy masz płat ustawiony na "0". Jeśli tak nie jest - wyklej statecznik, podetnij kadłub i wklej na nowo sprawdzając czy nic się nie zmieniło. Jeśli będziesz zmuszony do poprawek - uważaj przy oblocie, teraz na silniku może zadzierać !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolnopłaty wyważa się do góry brzuchem. A tak prawdę powiedziawszy jedyny problem to nauczyć się tym modelem lądować. Jeśli podczas budowy modelu zapomniałeś sprawdzić jakie uzyskasz kąty to teraz nie ma co wyrywać statecznika czy skrzydła żeby to zmienić tylko po prostu podchodzić do lądowania na silniku tylko stopniowo zmniejszać obroty. Możesz do kanału gazu domiksować klapolotki, żeby się wychylały do dołu wraz ze zmniejszaniem obrotów. Ja w swoim Ki-84 mam niemal zerowe kąty i zachowuje się identycznie podczas lądowania ale za to się nim wyśmienicie lata. A poprawki możesz wprowadzić po pierwszym dzwonie z kolegą. Nie życzę tego oczywiście ale to nieuniknione :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonów już miał kilka, ale pęka tylko kadłub w okolicy odbiornika lub pakietu.

Lata naprawdę bardzo ładnie, problem pojawia się tylko po wyłączeniu silnika.

Nic się nie dzieje nawet na bardzo małych obrotach silnika.

Już przywykłem do tego. Ląduję z większą prędkością i ustawiłem większe wychylenie steru wysokości do góry by móc korygować nurkowanie.

Wydaje mi się że przednia część płatu steru wysokości idzie do góry i może to jest powód tego dziwnego zachowania.

 

Przykładowe pęknięcie z przedwczoraj...

 

91125fb70c52ca01m.jpg

 

I oba bliźniacze modele...ten drugi szybuje bez problemu po wyłączeniu silnika.

 

4b3c9a8235e2cba1m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raniutko wyciąłem większy otwór na akumulator i przesunąłem go ok. 2 cm do tylu.

Zaraz idę polatać i przetestować nowe ustawienie.

Jeśli nie pomoże wytnę ten statecznik poziomy i wkleję go pod odrobinę innym kątem.

Dam znac jak bylo po powrocie z latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była niewielka poprawa. Za to zaczął się dziwnie zachowywać w powietrzu. Był dziki i trudny do opanowania.

Lot ślizgowy był nieco łagodniejszy, ale i tak zaczynał od razu nurkować po wyłączeniu silnika.

Link do filmu:

 

 

Nurkowanie widać w ok. 30sek, 40sek, 54sek, 1:10 i 1:26, 2:00 filmu.

Przepraszam za złe kadrowanie ale kamerkę miałem na czapce i nagrywała trochę za wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już porównywałem. Wygląda na to że w tym drugim jest lekko przesunięty sc ociupinkę do tyłu. Różnica jest jednak bardzo mala.

Jutro będziemy znów latać całą ekipą więc teraz zwrócę uwagę na szczególy o których Wy mi pisaliście.

 

Juz porównywałem. Wygląda na to że w tym drugim jest lekko przesunięty sc ociupinkę do tyłu. Różnica jest jednak bardzo mala.

Jutro będziemy znów latać całą ekipą więc teraz zwrócę uwagę na szczególy o których Wy mi pisaliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sytuacji gdy linia ciągu silnika przechodzi ponad środkiem ciężkości modelu, moment przechylający model na nos musi być zrównoważony odpowiednim ustawieniem usterzenia poziomego (mniejsze kąty natarcia). Możliwość zmniejszania i zwiększania obrotów silnika (zmiany mocy napędu) powoduje, że zmienia się i moment przechylający więc nie ma możliwości wypracowania jednego uniwersalnego położenia silnika i usterzenia tak, aby i w locie na silniku i podczas szybowania model zachowywał się tak samo dobrze i nie wymagał żadnych reakcji "pilota". Kąt usterzenia ustalił producent więc trzeba "pracować" sterem wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje. Dziwi mnie tylko fakt, że różnica po wyłączeniu silnika jest tak ogromna, że momentalnie model przechodzi do ostrego nurkowania i ciągle je pogłębia.

Po prostu muszę do tego przywyknąć i tak latać.

Moze następny model będzie bardziej udany.

To byl mój pierwszy model ESA którego zbudowałem.

Poczatki z nim miałem trudne, ale po ustawieniu wychyleń i wytrymowaniu latanie nim sprawia mi ogromną przyjemność.

Bardzo dziekuje wszystkim za zainteresowani tym tematem pomoc i porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Patryk - jesteś w błędzie.

To jest do zrobienia i temu służą skłon i wykłon ! Tylko musi się chcieć to wyregulować ! Po wyłączeniu silnika model powinien przejść do lotu ślizgowego bez udziału pilota (podpierania się drążkami). Lot ślizgowy najlepiej wyregulować z włączonym hamulcem silnika, gdy śmigło nie wiruje ! Wirujące śmigło to spory hamulec i do tego przed Ś.C - więc reakcje modelu bywają różne i zdecydowanie utrudniają prawidłową regulację !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś powyżej:

Dzwonów już miał kilka, ale pęka tylko kadłub w okolicy odbiornika lub pakietu.

ale jednocześnie twierdzisz, że kąt zaklinowania ustalił producent i nie masz na to wpływu, próbując niejako przenieść odpowiedzialność za nieprawidłowy kąt zaklinowania SW na otrzymany zestaw do montażu.

 

Po każdym złamaniu kadłuba i klejeniu go w miejscu które pokazałeś kąt zaklinowania SW może ulegać zmianie i wystarczy jedna zbyt szybka .... czytaj mało dokładna naprawa, aby model całkowicie zmienił swoje zachowanie w powietrzu.

Kolejne naprawy zapewne pogłębiały problem. To co zobaczyłem na filmie to przecież tragedia i dziwię się, że potrafisz nim lądować.

 

Dlatego proponuję nie wydzierać SW z miejsca jego montażu a przeciąć kadłub w miejscu gdzie się łamał i tam dokonać korekty. Jak ustawisz prawidłowo to wklej w miejsce cięcia dwa lub cztery dodatkowe kawałki węgla długości około 5cm i kadłub przestanie w tym miejscu pękać.

 

Pakiet przesuń na pierwotne miejsce bo opisana reakcja modelu świadczy o zbyt tylnym wyważeniu.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.