Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spitfire z DeAgostini

spitfire

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#41 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 March 2014 - 21:07

Latam nad polem uprawnym jakiegoś bobiku, czy lucerny (nie znam się), który rośnie do wysokości ponad 50cm i jest jak pierzyna. Folia jest zupełnie bezpieczna bo nawet papier japoński wytrzymywał takie lądowania. Na latanie zawsze idziemy całą grupą, więc jakaś chodząca "katapulta" jest pod ręką ;). Marker to cienkopis Staedtlera do płyt CD. Jak wytrzyma to dobrze, a jak nie, to poprawię :) .
Piotrek, o tych otworach na palce już myślałem. :D Gdybym chodził latać sam, to pewnie już bym je wykonał.
  • 0

#42 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 31 March 2014 - 13:03

Postanowiłem zrobić z twardej balsy chwyt powietrza do gaźnika, jako element za który można chwytać przy wypuszczaniu modelu. Na trzecim zdjęciu pod modelem widać plastikową wytłoczkę z zestawu. Aby nie odpadł od skrzydeł, oprócz kleju jest dodatkowo przykręcony wkrętem do sklejkowych żeber centropłata. Dodatkowo wykonałem otwór przewietrzający pod usterzeniem dla lepszej wentylacji wyposażenia.

Załączone miniatury

  • obraz 919.jpg
  • obraz 920.jpg
  • obraz 921.jpg
  • obraz 922.jpg

  • 0

#43 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9981 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 31 March 2014 - 13:31

A może podwieszenie?

http://www.themodell...tfire-drop.html

Byłoby za co chwytać i na czym lądować.

A po lądowaniu piwo się przyda ;)


  • 0

#44 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 01 April 2014 - 19:28


.

cyt: A po lądowaniu piwo się przyda ;)

 

Właściwie, to gustuję w szlachetniejszych trunkach :P .

Tak sobie pomyślałem, że Spitfire bez działek to taki niekompletny, więc zrobiłem dokręcane. Do lotu mogą być wykręcane by nie zostać gdzieś w trawie ;)

Załączone miniatury

  • obraz 923.jpg
  • obraz 924.jpg
  • obraz 925.jpg

  • 0

#45 noker

noker

    ... a ile to kosztuje?

  • Moderatorzy Forum
  • 1128 postów
  • Age: 42
  • GG:
  • SkądPuławy City
  • Imię:✈ Rafał

Napisano 01 April 2014 - 21:44

No to w niebo z nim!


  • 0

#46 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 02 April 2014 - 09:36


To jest już wszystko co zrobiłem przy modelu. Te działka, to właściwie już z mojej strony lekkie przegięcie, bo miałem jedynie skupić się na wykonaniu rekreacyjnego modelu do polatania w niedzielne popołudnie, który jedynie ma przypominać Spitfire. Jak widać, nie zrobiłem wyposażenia kabiny ani nie zainstalowałem świateł tak bardzo popularnych ostatnimi czasy, jak również nie zrobiłem chowanego podwozia, co niektórym kolegom w głowie się nie mieści (bo przecież można kupić w HK) ;)  . Tak więc jest to już koniec budowy i model czeka sobie na ścianie, aż wyrośnie odpowiedniej wielkości  zielona "pierzyna" na lotnisku :)  .Filmik z lotu oczywiście będzie, ale to za jakoś czas.
 Teraz parę słów o zestawie. Biorąc pod uwagę cenę za zeszyt (35zł) i co w zeszycie się dostaje (np. 4szt. krótkich wkrętów do drewna plus listewka balsowa 5X5 i długości 300mm), to są to najdroższe wkręty i listewki jakie w życiu widziałem, zwłaszcza że wkręty nie są ze złota, a listewka i tak ląduje w koszu bo to dębowa balsa. Przy odrobinie pojęcia i zmianie materiałów na balsę, można zrobić z tego zestawu całkiem zgrabny model, ale wymaga to jednak wkładu pracy większego niż proponuje producent. Powiem jednak szczerze, że w trakcie sklejania byłem coraz bardziej pozytywnie zaskakiwany sposobem w jaki model został opracowany i jak przejrzyście zrobiono instrukcję krok po kroku. Właściwie, to sztuką jest opracować  prawie półtorametrowy model Spitfire i zapakować go do gazety w taki sposób, aby laik mógł go skleić na taborecie i to praktycznie bez narzędzi. Nawet skrzydła, które w Spitfire są z racji kształtu dość skomplikowane, tutaj skleja się przy pomocy dołączonego przyrządu bez żadnych problemów. Oczywiście deski na kesony idą do kosza, ale idea montażu skrzydła jest zaskakująco prosta a robota dziecinnie łatwa. Tak więc reasumując - kupno tego modelu to jednak finansowa porażka i nieporozumienie (71 szt. zeszytów po 35zł), ale jeśli komuś uda się dostać model za przyzwoite pieniądze i ma do tego trochę pojęcia i opanowany warsztat modelarski, to może na podstawie tych zeszytów zrobić całkiem fajny, rekreacyjny model. O właściwościach lotnych napiszę coś po oblocie.

Załączone miniatury

  • obraz 926.jpg

  • 0

#47 MirekC

MirekC
  • Modelarz
  • 4 postów
  • Age: 58
  • Skąd3City
  • Imię:Mirosław

Napisano 12 April 2014 - 23:14

Serwa do lotek i domek silnika z odpadów sklejkowych

De ago.. cośtam, :wacko: sorki ale taki mam stosunek do tego wytworu, w absurdalnej cenie, :ph34r:  odchudzić go koniecznie trzeba bo wytwórca tak ustawił "plan" by było jak najwięcej zeszycików, nadal nie mogę pojąć jacy desperaci (sam bardzo lubię Spitfire'y), nabywają ten produkt..? no ale za darmoo :o wiadomo nie patrzy się w...Powodzenia i samozaparcia w zmaganiach :P  


  • 0

#48 Tom

Tom
  • Modelarz
  • 113 postów
  • Age: 58
  • SkądSłupsk
  • Imię:Tomasz

Napisano 14 April 2014 - 07:15

Krzysiek zlituj się człowieku, przeleć go w końcu :-)

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#49 zolty

zolty
  • Modelarz
  • 134 postów
  • Age: 32
  • SkądUK - Isle of Man
  • Imię:Tomasz

Napisano 14 April 2014 - 07:48

Krzysiek a nie myślałeś by "opony" na czarno pomalować?

Ładny modelik, pozazdrościć w pozytywnym tego słowa znaczeniu :D
  • 0

#50 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 23 August 2014 - 21:30

Dzisiaj korzystając z dobrej pogody oblatałem Spitfire. Model ma całkiem przyzwoite własności lotne. Jest czuły na stery i ma sporą doskonałość w locie bezsilnikowym. Zrobiłem dwa loty i właściwie nic nie regulowałem. Stery na zero, środek ciężkości w odległości 35% od natarcia i model bezproblemowo poleciał. Po pierwszym locie jedynie zmniejszyłem czułość steru wysokości, bo trochę nerwowo reagował. Mimo braku podwozia i lądowania na brzuchu, śmigło przetrwało, a poszycie nie uległo podziurawieniu. Zastanawiam się nad włożeniem mocniejszego silnika, bo ten (Dualsky 3548) jest trochę "na styk". Razem z akumulatorem 4S do lotu waży 2200g, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem.


  • 0

#51 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1272 postów
  • Age: 44
  • Skąd3city
  • Imię:Piotr

Napisano 23 August 2014 - 21:52

gratulacje! a mierzyles prad i napiecie? moze smiglo jest nie do konca dobrane do modelu/silnika?

 

a no i na film czekamy :)


  • 0

#52 KRY3

KRY3
  • Modelarz
  • 176 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądKędzierzyn-Koźle
  • Imię:Dariusz

Napisano 23 August 2014 - 21:53

DeAgostini znowu sprzedaje ten model. Ukazał sie w kioskach 1 numer -:))
  • 0

#53 noker

noker

    ... a ile to kosztuje?

  • Moderatorzy Forum
  • 1128 postów
  • Age: 42
  • GG:
  • SkądPuławy City
  • Imię:✈ Rafał

Napisano 23 August 2014 - 22:23

no, a taka opinia Krzycha zwiększy sprzedaż DeA ;) hehehe


  • 0

#54 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 August 2014 - 08:14

gratulacje! a mierzyles prad i napiecie? moze smiglo jest nie do konca dobrane do modelu/silnika?

 

a no i na film czekamy :)

Zanim włożyłem silnik do modelu, przeprowadziłem próby w doborze śmigła na hamowni. Mierzyłem prąd i ciąg. Najlepszym zestawem było śmigło 11X5,5 i Lipol 4S. Ciąg jest ok. 2,5kG, a prąd 60A. Producent silnika podaje moc 650W (Dualsky 3548/CA-4), ale na krótko można go trochę mocniej obciążyć, więc przy starcie wyciskam z niego 880W.

Próbowałem smigła o większym skoku (chodziło mi o większą prędkość strumienia zaśmigłowego), ale prąd drastycznie skakał więc w trosce o uzwojenie silnika dałem sobie spokój.


  • 0

#55 krzysiek.riese

krzysiek.riese
  • Modelarz
  • 170 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądRybnik
  • Imię:Krzysiek

Napisano 24 August 2014 - 09:04

Wychodzi na to że najlepszym rozwiązaniem by było usunięcie tej spawarki i wsadzenie 10cm3 4 takta


  • 0

#56 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 August 2014 - 15:55

Film z oblotu jest w nie najlepszej jakości. Może powiecie mi jakich programów używacie do obróbki surowego materiału filmowego? Ja nie mam o tym pojęcia.


  • 0

#57 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 2971 postów
  • Age: 26
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 24 August 2014 - 16:24

Przy starcie większa prędkość. Fajnie wygląda :)


  • 0

#58 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9981 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 24 August 2014 - 19:59

Chyba odrobinkę SC zbyt tylni lub duże wychylenia SW.


  • 0

#59 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1081 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 25 August 2014 - 07:40

Chyba odrobinkę SC zbyt tylni lub duże wychylenia SW.

To drugie :) . W kolejnym locie zmniejszyłem wychylenia steru wysokości i już nie reagował tak nerwowo.


  • 0

#60 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1272 postów
  • Age: 44
  • Skąd3city
  • Imię:Piotr

Napisano 25 August 2014 - 07:43

imo 2,5kg ciagu do 2,2kg masy to sluszna proporcja i jak dodasz wiecej to zacznie byc akrobat co w spicie bywa trudne do opanowania

 

co do nowej edycji to zwrocilem uwage ze tym razem smiglo jest 2 platowe


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: spitfire

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych