Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy model - F3A


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 02 May 2008 - 10:52

Nie mogę Ci pomóc, bo wszystkie karty są w Twoich rękach. Tylko Ty możesz zmierzyć długość swojej rury. Tylko Ty wiesz jakie obroty i jakim śmigłem kręcisz w tej chwili.
Nie znam Twojego silnika i nie wiem jakie obroty lubi.
Możemy to zrobić na raty:
-najpierw zmierz ile patyczka 10x10mm wchodzi do rury rezonansowej, czyli jaka jest jej długość do końca drugiego stożka lub przegrody. (zależnie co ona tam ma)
-zmierz obroty z Twoim śmigłem i tłumikiem albo popytaj ile powinno być.

Będziesz miał obroty, to znajdziesz w tabelce całkowitą długość. Odejmiesz od niej długość rury i to co zostanie to właśnie kolanko.

pozdrawiam
AD

#2 gawron89

gawron89
  • Nowy użytkownik
  • 2 postów

Napisano 01 May 2008 - 22:48

nikt nie jest w stanie pomóc... ? ;/

#3 gawron89

gawron89
  • Nowy użytkownik
  • 2 postów

Napisano 28 April 2008 - 22:41

móglby mi ktos pomóc obliczyc jakie długie powinno byc to kolanko dla silnika ASP 0,91 i rury rezonansowej z silnika WEBRA 0,91, lub jakie wy do podobnych silników stosowaliscie długosci, Aby uzyskac najwydajniejsza prace silnika do akrobacji F3A. Pozdrawiam i licze na waszą pomoc. Pozdrawiam

#4 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 16 April 2008 - 06:32

Obliczanie wygląda tak:
http://www.mh-aeroto...javapipe_en.htm

ale w praktyce wystarcza taka tabelka:

http://www.bolly.com...ter=6&Section=4

gdzie "Exhaust timing" dla większości silników jest 145 do 155stopni
Możesz oczywiście pomierzyć swój silnik.

Dlaczego wystarcza tabelka? Bo i tak trzeba sobie potem poeksperymentować w locie z dokładnością plus minus 2 cm.

W praktyce większość rur rezonansowych ma teraz płaską przegrodę zamiast drugiego zbieżnego stożka. Długość rezonansową mierzy się w osi wydechu od osi świecy do tej przegrody właśnie. Długość kolanka łatwo wtedy wyliczyć.

pozdrawiam
AD

#5 gawron89

gawron89
  • Nowy użytkownik
  • 2 postów

Napisano 15 April 2008 - 21:22

Ktoś moze wie jak sie oblicza albo jaka musi byc długośc rurki od wydechu silnika do rury rezonansowej? bo wiem ze ma ona znaczenie ale nie wiem jak ja dobrac? pozdrawiam
Paweł Grześkowiak

#6 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 06 April 2008 - 18:42

Nie, nie
Oni mówią o rurze rezonansowej do dwusuwa.

pozdr
AD

#7 Kostek

Kostek
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 06 April 2008 - 16:59

To nie ma znaczenia co reguluje wypływ , a w zasadzie czas otwarcia wylotu spalin.Dzięki rurze wytwarza sie podciśnienie na wylocie spalin z silnika , a przez to następuje lepsze napełnianie cylindra.Pokrętne trochę , ale tak to działa.

#8 Jano

Jano
  • Modelarz
  • 197 postów

Napisano 06 April 2008 - 16:08

Jakoś mi nie pasuje rezonans do 4t może ktoś obyty wytłumaczyłby do czego to ma służyć.Skoro zawory wylotowe regulują przepływ spalin to żaden rezonans go nie przyśpieszy.

#9 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 19 March 2008 - 09:29

Po pierwsze silnik powinines odpalic po raz pierwszy na desce. Drugie, to przy dotarciu nie dajez full gazu wiec nie ma znaczenia czy to rezo czy zwykly tlumik. Rezonans praktycznie widac dopiero na maksymalnych obrotach jak silnik dostaje tzw "kopa".

#10 gawron89

gawron89
  • Nowy użytkownik
  • 2 postów

Napisano 18 March 2008 - 23:18

No juz dostałem model, czekam na silnik i serwa i montuje zestawik. Mam pytanko, poniewaz kupiłem na allegro rurke rezonansową do WEBRY 91. Ja zakupiłem silnik ASP 0.91 i chcialbym sie zapytac czy moge ja podpiąc od nowosci do silnika i docierac na rezonansie? czy najpierw silnik dotrzec na orginalnym tłumiku a potem dopiero zakładac rezonans? Pozdrawiam
i czekam na odpowiedz.
Paweł

#11 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 28 February 2008 - 14:20

wydaje mi sie, ze tak. Nie wiem tylko, czy webra poprawila ten silnik. Kiedys narzekano na jego prace, ale chyba konstruktorzy usuneli te niedogodnosci. Jezeli chodzi tak jak inne Webry, to jak najbardziej polecam!! sam latam na webrze 145R i 160 AAR. To naprawde niezawodne, złote silniki, o dosc niskim zuzyciu paliwka ;)

#12 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 878 postów

Napisano 27 February 2008 - 17:27

a czy taki silnik nadawałby się do Leona ?

http://www.arthobby....e=8&prod_id=829

#13 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 26 February 2008 - 18:39

Oczywiscie Panie Andrzeju mam na mysli nowe wypusty (chinolce). Przypadki z naszego lotniska... byly tragiczne, to sa silniki niechodzace. Jakos krzywo patrze na logo SuperTigre.

Pozdrawiam

#14 esceta

esceta
  • Modelarz
  • 339 postów

Napisano 26 February 2008 - 02:50

Witam
Latam Leo 110 na silniku OS 90 z pompą Perrego. Model jest bardzo przyzwoity i lata całkiem całkiem. Troszkę brakuje mocy przy długich pionach ale latam na 5 % nitrze . Uważam,że YS 110 jest jedyną alternatywą do tego samolota. Wimarex obniżył ceny Yamad i odpada koszt zakupu pompy. :lol:

#15 Grześ

Grześ
  • Modelarz
  • 17 postów

Napisano 26 February 2008 - 00:13

Cześć .
Na początek pozdrawiam moich byłych konkurentów w F3A.
Miałem przyjemność poskładać do kupy model /CHińskiej produkcji / 'LEO" i byłem mile zaskoczony ,wykonaniem i wagą gotowego modelu .
Z silnikiem OS 60 RF /długo skokowy / waży 3.6kg .Silniki te są już nie produkowane.
Model na swoją klasę lata bardzo dobrze .
Myślę ,że jeżeli lubisz latać i chcesz polatać wybierz któregoś czterosuwa OS .,YS 110.
Trochę droższe ale niezawodne .
A jeżeli chcesz zastosować dwusuwa15 cm to nie koniecznie musi być róra rezonansowa ,wystarczy tłumnik fabryczny.
Pozdrawiam Grześ

#16 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 25 February 2008 - 21:32

Oryginały od Italiańców , ale z przed przynajmniej 20 lat to była "bajka".

Co racja to racja :D Ja nie pamiętam tych silników ale starsi modelarze bardzo sobie je chwalili :P Ale dzisiaj naprawde ich nie polecam. Trzeba mieć naprawde "fart" żeby trafić na dobrze działający silnik (niezła loteria).

#17 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 550 postów

Napisano 25 February 2008 - 20:30

. Super Tigre to nie sa dobre silniki.

I tu się z kolegą Mirkiem nie do końca zgodzę :D . Masz na myśli napewno silniki z produkcji ostatnich lat. Te to może i chłam i pewno w China robione. Oryginały od Italiańców , ale z przed przynajmniej 20 lat to była "bajka". Starsi pewno je pamiętają. Sam mam takiego z produkcji początek lat 70. Zabytek już ale w bardzo dobrej formie :D .

#18 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 25 February 2008 - 17:16

Co do Leona... Nie latałem nim, ale na Webrze 15cc (jakiejs starej) i na zwyklym tłumiku latał nim znajomy. widzialem kilkakrotnie jego loty i calkiem ladnie ten silniczek ciagał model. Super Tigre to nie sa dobre silniki. Jak Panowie pamietacie, byly przypadki wieczenej regulacji tych silnikow, nawet na zawodach kilka razy to widzielismy :) Ogolnie, model fajny, ale silnik kiepskawy. Juz moze lepiej pomyslec o ASP albo OS.MAXie jak napisal Wojtek.

#19 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 25 February 2008 - 07:11

Zastanów się czy na pewno niezbędna jest rura. To sporo problemów i masy w małym modelu. Kto latał Leonem i może coś powiedzieć?
zerknij na: http://www.krumscheid-metallwaren.de/
znajdziesz tam przyzwoite rury i wszelkie kolanka. Stosowałem je, są dobre.


pozdrawiam
AD

#20 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 25 February 2008 - 00:16

LEO F3A to faktycznie dobry wybór ale Super Tigre to już nie najlepszy wg. mnie. Nie ma sensu wydawać tyle kasy po to żeby przez silnik zaliczyć kreta :P Wiem ża Yamada to bardzo drogi silnik i drogie paliwo ale może poszukasz coś z OS Max?? :D