Skocz do zawartości

Pierwszy model - F3A


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Chcialbym zacząc zabawe z F3A, Chce zamówic model Leo F3A

razem z silnikiem SUPER TIGRE 091 (2T) oraz pompą która jest w sklepie wimarex.pl jednakze prosze mi powiedziec czy ta pompa bedzie pasowac do tego silnika, oraz najwazniejsze gdzie dostane rure rezonansowa do tego silnika aby poprowadzic ja przez kadłub ? Licze na szybkie odpowiedzi poniewaz sezon sie zbliza, chce zamawiac i trenowac program ;) Pozdrawiam

 

Paweł Grześkowiak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEO F3A to faktycznie dobry wybór ale Super Tigre to już nie najlepszy wg. mnie. Nie ma sensu wydawać tyle kasy po to żeby przez silnik zaliczyć kreta :P Wiem ża Yamada to bardzo drogi silnik i drogie paliwo ale może poszukasz coś z OS Max?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

Co do Leona... Nie latałem nim, ale na Webrze 15cc (jakiejs starej) i na zwyklym tłumiku latał nim znajomy. widzialem kilkakrotnie jego loty i calkiem ladnie ten silniczek ciagał model. Super Tigre to nie sa dobre silniki. Jak Panowie pamietacie, byly przypadki wieczenej regulacji tych silnikow, nawet na zawodach kilka razy to widzielismy :) Ogolnie, model fajny, ale silnik kiepskawy. Juz moze lepiej pomyslec o ASP albo OS.MAXie jak napisal Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Super Tigre to nie sa dobre silniki.

I tu się z kolegą Mirkiem nie do końca zgodzę :D . Masz na myśli napewno silniki z produkcji ostatnich lat. Te to może i chłam i pewno w China robione. Oryginały od Italiańców , ale z przed przynajmniej 20 lat to była "bajka". Starsi pewno je pamiętają. Sam mam takiego z produkcji początek lat 70. Zabytek już ale w bardzo dobrej formie :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginały od Italiańców , ale z przed przynajmniej 20 lat to była "bajka".

Co racja to racja :D Ja nie pamiętam tych silników ale starsi modelarze bardzo sobie je chwalili :P Ale dzisiaj naprawde ich nie polecam. Trzeba mieć naprawde "fart" żeby trafić na dobrze działający silnik (niezła loteria).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć .

Na początek pozdrawiam moich byłych konkurentów w F3A.

Miałem przyjemność poskładać do kupy model /CHińskiej produkcji / 'LEO" i byłem mile zaskoczony ,wykonaniem i wagą gotowego modelu .

Z silnikiem OS 60 RF /długo skokowy / waży 3.6kg .Silniki te są już nie produkowane.

Model na swoją klasę lata bardzo dobrze .

Myślę ,że jeżeli lubisz latać i chcesz polatać wybierz któregoś czterosuwa OS .,YS 110.

Trochę droższe ale niezawodne .

A jeżeli chcesz zastosować dwusuwa15 cm to nie koniecznie musi być róra rezonansowa ,wystarczy tłumnik fabryczny.

Pozdrawiam Grześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Latam Leo 110 na silniku OS 90 z pompą Perrego. Model jest bardzo przyzwoity i lata całkiem całkiem. Troszkę brakuje mocy przy długich pionach ale latam na 5 % nitrze . Uważam,że YS 110 jest jedyną alternatywą do tego samolota. Wimarex obniżył ceny Yamad i odpada koszt zakupu pompy. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

Oczywiscie Panie Andrzeju mam na mysli nowe wypusty (chinolce). Przypadki z naszego lotniska... byly tragiczne, to sa silniki niechodzace. Jakos krzywo patrze na logo SuperTigre.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

wydaje mi sie, ze tak. Nie wiem tylko, czy webra poprawila ten silnik. Kiedys narzekano na jego prace, ale chyba konstruktorzy usuneli te niedogodnosci. Jezeli chodzi tak jak inne Webry, to jak najbardziej polecam!! sam latam na webrze 145R i 160 AAR. To naprawde niezawodne, złote silniki, o dosc niskim zuzyciu paliwka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No juz dostałem model, czekam na silnik i serwa i montuje zestawik. Mam pytanko, poniewaz kupiłem na allegro rurke rezonansową do WEBRY 91. Ja zakupiłem silnik ASP 0.91 i chcialbym sie zapytac czy moge ja podpiąc od nowosci do silnika i docierac na rezonansie? czy najpierw silnik dotrzec na orginalnym tłumiku a potem dopiero zakładac rezonans? Pozdrawiam

i czekam na odpowiedz.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

Po pierwsze silnik powinines odpalic po raz pierwszy na desce. Drugie, to przy dotarciu nie dajez full gazu wiec nie ma znaczenia czy to rezo czy zwykly tlumik. Rezonans praktycznie widac dopiero na maksymalnych obrotach jak silnik dostaje tzw "kopa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Obliczanie wygląda tak:

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm

 

ale w praktyce wystarcza taka tabelka:

 

http://www.bolly.com.au/book/Book.php?Chapter=6&Section=4

 

gdzie "Exhaust timing" dla większości silników jest 145 do 155stopni

Możesz oczywiście pomierzyć swój silnik.

 

Dlaczego wystarcza tabelka? Bo i tak trzeba sobie potem poeksperymentować w locie z dokładnością plus minus 2 cm.

 

W praktyce większość rur rezonansowych ma teraz płaską przegrodę zamiast drugiego zbieżnego stożka. Długość rezonansową mierzy się w osi wydechu od osi świecy do tej przegrody właśnie. Długość kolanka łatwo wtedy wyliczyć.

 

pozdrawiam

AD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

móglby mi ktos pomóc obliczyc jakie długie powinno byc to kolanko dla silnika ASP 0,91 i rury rezonansowej z silnika WEBRA 0,91, lub jakie wy do podobnych silników stosowaliscie długosci, Aby uzyskac najwydajniejsza prace silnika do akrobacji F3A. Pozdrawiam i licze na waszą pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.