Skocz do zawartości

Pylon rejser ;)


noker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem podzielić się z Wami moją radością z nowego modelu (ponieważ może być to szybka i krótka znajomość ;))

 

Chyba w zeszłym roku zakupiłem 'Electric Fiberglass Pylon Racer Kit' tak mówią na niego nad Morzem Żółtym - potocznie tam zwanym Huánghăi.

Parcie mam na SPEED w tym modelu. Narazie wprowadzam drobne poprawki, tego co określa 'KIT' w nazwie modelu.

i duużo teoretyzuję na temat domniemanej wagi do lotu oraz czytam relacje na zagranicznych forach.

O filmach na YT chyba jeszcze nie wspominałem.

 

No dobra, cobym tu nie napisał, to i tak nikt tego nie przeczyta, zatem wrzuce wam kilka obrazków.

Tak to bedzie wyglądać
pylon01.jpgpylon02.jpg

Wingspanu ma 930mm, po długości coś koło 830mm,
ponoć do kilo-dwadzieścia w miare dobrze lata,

Z wyposażenia mam już przygotowane:

Turnigy 2836 3700kv 700W [70g]

Regulatorator TURNIGY Plush 60A [60g]

Serwa Metal-Gear Turnigy TGY-9018MG 2.5kg [3x13g]

Prop Spinner 32mm z Amelinium (ale malować nie bede) [31g]

elektrownia ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 40C [172g]

śmigełko jakieś sie dobierze kwadratowe 5x5 czy tam coś koło tego

 

Poważyłęm i policzyłem sobie teoretyczną wagę modelu do lotu:

 kadłub: 190gr
 krzydło: 160gr
 SW: 10gr
 SK: 4gr
----------------------
TOTAL: 364gr

 silnik: 70gr
 kołpak: 31gr
 śmigło: 6gr
 ESC: 60gr
 serwa: 39gr
 odbiornik: 10gr
 pakiet: 172gr
-----------------------
TOTAL: 388gr

w sumie daje 752gr pewnie dobije jeszcze jakąś galanterią do równego 900gr i powinno być OK.

 

Foty z modelarni wkrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przyszedł czas na mały FotoApdejt, przy okazji drobnych prac montażowych porobiłem trochę fotek w modelarni:

 

łącznik połówek SW

 

IMG_20140422_180656_zps1srdc93j.jpg

 

Płat główny i osadzenie serwa 

 

IMG_20140422_174835_zpswy8atjgv.jpg

 

IMG_20140422_174811_zpsguijptsl.jpg

 

Ster kierunku:

 

d486e434-5822-4cd5-99ed-bce187203117_zps

 

IMG_20140422_183909_zpshlwjnodu.jpg

 

IMG_20140422_183958_zpsyvrjb7yy.jpg

 

Kadłubek:

 

IMG_20140422_183945_zpsmxywwhj6.jpg

 

IMG_20140422_184008_zpsltzywrdk.jpg

 

i rzut okiem na całość:

 

IMG_20140422_190153_zpsqwvqcric.jpg

 

IMG_20140422_190228_zpsca4sjjur.jpg

 

IMG_20140422_190238_zpsy02x10sr.jpg

 

To Be Continued

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Obecnie jesteśmy na etapie wklejania steru wysokości. Po zakupie trzech kołpaków wkoňcu trafiŀem na ten odpowiedni. Pozostało jeszcze poprowadzic bowdeny do SK i SW i wyważyć odpowiednim rozmieszczeniem elektroniki. Nie mam za duzo czasu na budowe modeli, buduje w międzyczasie dom.

PS. Na początek i te 200 wystarczy (-:

Wytaptalkowane z Androida w autobusie - wybaczcie błędy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace przy Pylonie idą szaleńczym tempem żółwia.

 

płat główny został juz odpowiednio osadzony

 

IMG_20140513_175714_zpssepr3uwn.jpg

 

Ster wysokości także ustawiony i wklejony na żywicę:

 

IMG_20140513_175622_zps8ykwo9xg.jpg

 

i kołpak 32mm Robbe

 

IMG_20140513_175752_zpszvglf37q.jpg

 

IMG_20140513_180028_zpsr3cgaaws.jpg

 

tu się Chińczyk nie popisał, kadłub kończy się średnicą 34mm, a takich kołpaków nikt nie robi. Standardowe kołpaki to 30/32/38mm, 30 jest za mały. więc optimum w tym wypadku to 32mm.

 

Kolejne nasze spotkanie to montaż bowdenów do SW/SK i rozmieszczenie elektroniki w kadłubie, żeby to jakoś się wyważyło bezołowiowo, teraz jest moda na Pb Free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie wiernych obserwatorów tego jakże szybkiego .... tematu. ;)

 

Ledwie nadążam z wklejaniem fotek ;) a już niedługo oblot.

 

Stery ogonowe powklejane na hiper-żywicę

 

IMG_20140522_122230_zps2ufuw6ml.jpg

 

IMG_20140522_122244_zpsjocuilq1.jpg

 

IMG_20140522_122253_zpsa9wvsqpu.jpg

 

Bowdeny także znalazły swoją drogę w kadłubie, i o dziwo trafiły na orczyki po odbydwu stronach kadłuba ;) 

 

IMG_20140522_122332_zpsgxyfkqzy.jpg

 

IMG_20140522_122308_zpsdguysrau.jpg

 

Wkrótce zapisy na oblot ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w teorii wagowej niewiele się pomyliłem.

Zmontowany model z pakietem waży 763gr, do poprawnego wyważenia muszę dołożyć kilka gram balastu na jakieś 840gr.

 

tak czy inaczej sądzę że waga jest dobra. 

 

Jest jeszcze trochę dłubaniny z mocowaniem pakietu i regulatora, che to tak umieścić zeby przez kadłub był przewiew,

no i żeby wymiana pakietu była w miarę wygodna. A w kadłubie ciasno jak cholera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Melduję, że prace przy Pylonie zakończone.

 

Teraz tylko wystarczy poczekać na lepszą pogodę ... i drobiazg, wypuścić go z rąk w powietrze.

Do poprawnego wyważenia niezbędna była wizyta w sklepie wędkarskim, zabrakło 80g przed środkiem ciężkości.

 

IMG_20140613_185838_zpsabhgjylw.jpg

 

IMG_20140613_185915_zpsjoc7r659.jpg

 

IMG_20140613_190209_zpsra9ajdq8.jpg

 

Ile waży gotowy do lotu?

 

aha informacje o oblocie na pewno ukażą się na naszej fejsbukowej stronie lotniska w Niebrzegowie  https://www.facebook.com/niebrzegow zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Bartek, ale w wędkarskim nie było ani większych pakietów, ani cięższych silników. Zajmę się tym później.

a tymczasem:

W dniu wczorajszym (w Poniedziałek 16.06.2014 o godzinie 17:20) Pylonik poleciał ;)
Nie obyło się bez problemów ale o tym za chwilę.

Wychylenia sterów, wyważenie, rozmieszczenie podzespołów - to wszystko zostało porobione w modelarni,
także na lotnisku pozostało tylko skręcić płat z kadłubem i podłączyć zasilanie.
Tak też uczyniłem, ale czując mrowienie na karku użyłem śrub nylonowych 'na wszelki wypadek'.
Jak się potem okazało był to dobry wybór.

W oblocie pomógł mi Adam, Ktoś go musiał machnąć z łapki w powietrze, a ja miałem zająć się resztą.
Po pierwszym machnięciu niestety łupnął w wysoką trawę. O ile była prawidłowa reakcja na lotki (starałem się go wypoziomować i reagował) to zabrakło mi wychylenia steru wysokości (mała prędkość, małe wychylenia, jeszcze mniejsza reakcja na SW) i mimo zaciągniętego steru, pylon zmierzał dziobem ku matce ziemi, a gruchnąwszy w nią, złamał łopatkę śmigła i odmeldował płat od kadłuba (dzięki nylonowym śrubkom)

OK 1:O dla grawitacji, ale my z Adamem twarde jesteśmy i chcemy polatać.

Pylon wraca na kocyk gdzie w piętnaście minut reanimuję go do stanu lotnego.

Podejście Nr 2.

Throttle 50%, wymach, rzut, niestety dziobem za nisko, pylon zmierza znowu ku matce ziemi, zaraz ją ucałuje, w ostatniej chwili zdążyłem wyłączyć silnik, uff śmigiełko całe, Pylon klepnął na brzuszek.

Podejście Nr 3.

Throttle 50%, wymach, rzut, Throttle 100%, positive rate of climb, na wznoszeniu podwozia nie chowam (bo go nie ma ;)) nabieram wysokości i prubuję wytrymować, kilka ząbków na lotkach i kilka ząbków na wysokości.
Nagle czuję, że coś nie chce mnie słuchać, co mu radiem każę, oddala się samowolnie w kierunku lasu :-O PANIC PANIC, ale jakimś cudem łagodnie zawracam go bliżej radia, kilka kółek w powietrzu, czuję że ma czkawki na sterach, więc szybka decyzja o lądowaniu, podejście od wschodu, słoneczko ciepło grzeje w plecy, model dobrze widoczny, oświetlony niskim słońcem, na tle ciemnego lasu, ale ale, coś za szybko, nigdy nie latałem takim pociskiem, przelatuje pas, jeszcze jedno kółeczko, czkawka nie ustaje, kolejne podejście, tym razem celuję w okolice początku pasa.

Model na ziemi cały, ale okazuje się że stery trzepią.
Prawdopodobnie, zbyt duże zakłócenia od gęsto upakowanej elektroniki, silnik regulator, serwa - dla odbiorniczka Hitec'a HFS-05MS z pojedyńczą przemianą.

Także połowiczy sukces, ale muszę przezbroić Pylona na 2.4GHz (odbiornik FrSky i nowy nadajnik Taranis)

żeby nie było, model w jednym kawałki:

IMG_20140616_175302_zpswyundjft.jpg

IMG_20140616_175351_zpsjz3bt8vh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.