Pytanie o skalowanie.
Tester będzie 2x mniejszy (liniowo) od planowanego docelowego modelu. Ale zamierzam zwiększyć o 20-30% cięciwę skrzydła, żeby ten maluch jakoś latał.
Stąd pytania:
- zwiększyć równocześnie cięciwę stateczników poziomych przedniego i tylnego? Chyba tak...
- czy zwiększając cięciwę skrzydła/stateczników powinienem proporcjonalnie zwiększać lotki/stery/klapy? Czyli zachowując proporcję powierzchni sterowych do powierzchni nośnych? Chyba tak, ale wolę się upewnić.
- czy zwiększając cięciwy skrzydła/stateczników powinienem jednocześnie proporcjonalnie zwiększyć powierzchnię SK? Tu brak mi wiedzy...
Kadłub w modelu docelowym będzie niskooporowy, o przekroju kołowym. W testerze będzie prostokątny, co przy zachowaniu przekroju wzdłużnego wygeneruje mi kadłub nośny. Zaburzy to testy. Zamierzam zatem w testerze podnieść dziob, tak aby w przekroju podłużnym kadłub był "profilem symetrycznym". Co o tym myślicie?
Zrobiłem specyfikację materiałową testera, jutro zakupy:
- kadłub z czarnego EPP 6mm, wzmocnienia sklejka lipowo-balsowa i listwy sosnowe
- skrzydła z pianki architektonicznej 5mm
- stateczniki z czarnego EPP 5mm, wzmocnienia z węgla i sosny
- silniki EMAX CF 2812 1543kV
- śmigla Master Airscrew 7x4 trzyłopatowe
- regulatory REDOX 20A 2 sztuki
- zasilanie 2xLiPo 2200mAh 3S
- serwa z tego co znajdę w zapasach
- podwozie stałe pożyczone od Kolegi z forum