Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piaggio Aero MPA 1:8


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
691 odpowiedzi w tym temacie

#681 psiwak

psiwak
  • Modelarz
  • 571 postów
  • Age: 41
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 05 March 2016 - 22:12

Stefan,

Polski "Howard Hughes" ma więcej pomysłów niz KBN pieniędzy :)


  • 0

#682 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 05 October 2016 - 17:04

3LSC to nie kaczka. Przednie skrzydło jest zaklinowane na stałe. Wysokością steruje standardowy tylny ster wysokości. 

 

 

Dokładnie widać, jak zakręt podpierany jest sterem wysokości.

 

A na tym filmie możesz zobaczyć, jak układ 3LSC jest odporny na przeciągnięcie:

 

 

W 3:14 pogubiłem się nieco przy próbie lądowania (boczny wiatr) i dałem drąga do góry. W zasadzie każdy inny mój model by się zwalił. A ten jakoś wyszedł, choć nadmiaru mocy to on w ogóle nie miał. Zabawa polega na tym, że najpierw zrywają się strugi na przednim skrzydle i nos idzie w dół :-) 

 

A tak w ogóle to na wiosnę będzie nowa wersja, 4,5m rozpiętości w spalinie :-)


  • 0

#683 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4035 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 05 October 2016 - 21:55

Fajnie, że jesteś takim dobrym inżynierem. Tomek też sroce spod ogona nie wypadł i raczej wie co mówi/pisze. A że wszyscy jesteśmy omylni, to zamiast strzelać focha jak typowy niedoceniony narcyz, lepiej byś wyjaśnił, jakie masz merytoryczne uwagi i wszyscy by skorzystali.

Pozdrawiam i więcej luzu życzę :)


  • 1

#684 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 05 October 2016 - 22:30

Cytuję "3LSC to nie kaczka. Przednie skrzydło jest zaklinowane na stałe. Wysokością steruje standardowy tylny ster wysokości. "

No cóż, zaniemówiłem - jestem inżynierem lotnictwa, zbudowałem samolot amatorski, zajmowałem się różnymi dziwnymi projektami.

Jak czytam, znów cytuję "Zabawa polega na tym, że najpierw zrywają się strugi na przednim skrzydle i nos idzie w dół :-) "

Mam pytanie - jak to stwierdziłeś? Nakleiłeś nitki na tym płacie i to sfilmowałeś, czy jest to niczym nie poparte przypuszczenie.

Widzę, że większość na tym forum, znają się na wszystkim i piszą aby podkreślić swój narcyzm.

Przeciągnięcie to nie to samo co wzrost momentu pochylającego całego układu samolotu.

Ale, jak napisałem wiecie wszystko najlepiej - więc niech tak zostanie.

To jest mój ostatni wpis na tym narcystycznym forum.

 

Jarku,

Nie rozumiem twojej szydery. Z tego co wiem, to jestem jedyną osobą na tym forum, która zbudowała i oblatała model w układzie 3LSC. 

I nie było to łatwe, pierwszy prototyp poległ podczas oblotu.

Dopiero gdy udało mi się nawiązać kontakt z jednym z twórców koncepcji Piaggio Avanti, obecnie emerytowanym profesorem zrozumiałem, jak prawidłowo obliczać środek ciężkości takiej maszyny.

Drugi prototyp poleciał, przelatałem nim kilka godzin testując zachowanie tego modelu w różnych ustawieniach środka ciężkości.

Odporność na przeciągniecie i wcześniejsze zerwanie strug na skrzydle przednim testowałem wielokrotnie. I  żadnych niteczek do tego nie potrzebowałem. To po prostu widać. A testowałem to w różnych kątach zaklinowania skrzydła przedniego i dokładnie wiem jak to działa.

Jeżeli masz doświadczenia w maszynach 3LSC, to chętnie posłucham.

Tak czy inaczej na wiosnę będzie gotowa wersja.3 o rozpiętości 4,5m. I biorąc pod uwagę moje doświadczenia z układem 3LSC mam przeczucie, że poleci :-)

 

Pozdrawiam,


Dodam jeszcze, na rcforum było kilka prób budowy tego modelu, wszystkie skończyły się krecikiem :-)


  • 0

#685 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 05 October 2016 - 23:02

1. Nie mam powodów aby Cię wykasować. Dyskutuję z Tobą jako modelarz, nie jako administrator forum.

2. Napisałeś: "3LSC - to nie klasyczny układ samolotu i wypada wiedzieć po co jest płat przedni i jaki on ma wpływ na całość układu samolotu. " No właśnie ja chce Ci napisać, że ja to wiem. Bo jestem jedyną osobą na forum, która zbudowała i oblatała model 3LSC.

3. Analogie do Shindena i rozważania o momencie pochylającym są błędne. Mój model nie ma żadnego steru wysokości na przednim skrzydle. Sterowanie pochyleniem odbywa się za pomocą steru wysokości na ogonie. 

4. Przednie skrzydło w tym modelu to nie jest canard. Ono nie służy do sterowania wysokością. Przednie skrzydło służy wyłącznie do tego, aby przemieścić środek ciężkości modelu PRZED krawędź natarcia płata głównego. Są powody i zastosowania, dla których taki układ środka ciężkości jest krytyczny.

5. Próby przeciągnięcia robiłem wielokrotnie na różnych kątach natarcia skrzydła przedniego.  Generalnie Ameryki nie odkryłem, wyszło dokładnie tak, jak powiedzieli mi ludzie z Piaggio Aero. "Policz sobie kąt krytyczny i potem dodaj pół stopnia na przednim skrzydle i nigdy maszyny nie przeciągniesz". Nie liczyłem, zrobiłem to eksperymentalnie i już wiem co i jak. Po prostu w pewny momencie zrywają się strugi na przednim skrzydle, nos opada, maszyna się rozpędza i tyle.


A tak na koniec.... To może ktoś chce się zabawić i zbudować model 3LSC? Środek ciężkości policzę każdemu chętnemu :-)


  • 0

#686 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10043 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 06 October 2016 - 19:28

To już naprawdę ostatni wpis na tym forum
Pozdrawiam wszystkich i życzę dobrej zabawy w modelarstwo.

Szkoda, Twoje posty są wartościowe.
  • 0

#687 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3524 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 06 October 2016 - 20:05

Szkoda, Twoje posty są wartościowe.

 

A mądrych ludzi jakby mniej - to tak ogólnie.


  • 0

#688 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 245 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 06 October 2016 - 20:21

A według mnie wcale nie są...bo poza merytoryczna zawartością zawierają jeszcze coś extra. I to nie jest fajne.


  • 1

#689 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 06 October 2016 - 22:01

 

Ale wrzuciłem do XLFR5 przybliżone wymiary piaggio - popatrz na film z animacji jak wędruje wypadkowa siły nośnej i jak nagle pojawia się moment pochylający przy kącie natarcia 12o.

 

Poczytałem o 3slsc - ideą tej konstrukcji jest minimalizacja powierzchni nośnej samolotu, patrząc na piaggio jest to prawda (krzydła o bardzo małej cięciwie)

Nie można tego zauważyć w Twojej konstrukcji.

W moich uwagach po to przywołuję shindena aby uzmysłowić wpływ płata przedniego na układ całego samolotu - nie jest on bez znaczenia. Wytwarza siłę nośną i ma wpływ na równowagę momentów. I tylko na to chcę Ci zwrócić uwagę.

Rozpracowałeś układ eksperymentalnie i może się zdarzyć, że nawet jeśli zbudujesz drugi taki sam model, to przy jakiś minimalnych odstępstwach od tego co oblatałeś może nie latać.

 

 

A mógłbyś wykonać jeszcze raz taka animację, ale z usuniętym tylnym statecznikiem?


  • 0

#690 stema

stema
  • Modelarz
  • 1216 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 09 October 2016 - 21:56

Możesz wytłumaczyć się z tego po co te narcystyczne bzdury pisałeś, że już nigdy tu nic nie napiszesz?

To dobrze, że obejrzałeś z kolegą i pokazałeś tu te historyczne zdjęcia, ale one chyba już tu były i są znane.


  • 0

#691 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3524 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 09 October 2016 - 22:01

A co Ty Stefan dzisiaj taki zły jak osa ?  :)


  • 0

#692 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 10 October 2016 - 16:20

Ja uprzejmie proszę, aby mi ie śmiecić w wątku ;-)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych