Skocz do zawartości

Extra 330 SC Pilot-rc 2,70m - "Coś genialnego jest w tej konstrukcji"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastępując Pan Tomka z Gdyni, doskonałego Pilota rc, zapraszam do obejrzenia lotów nowej Extry 330 SC (2014) produkcji Pilot-rc, z najnowszym silnikiem DLE-120.

Poniżej treść Jego maila do mnie :

 

"W dniu wczorajszym wykonałem sześć lotów i jestem pod dużym wrażeniem, tak fajnym modelem jeszcze nie latałem . Model w zawisie jest bardzo stabilny , przy podejściu do lądowania utrzymuje równe tępo opadania . Niektóre modele potrafią sporo tąpnąć-opaść gdy ich prędkość jest za mała ,a tu czysta rozkosz i spokój . Wykręca dość
ostre i ciasne snapy . Koledzy pokazywali mi z niedowierzaniem kępkę trawy przy której model wystartował . Jest potrzebny bardzo krótki rozbieg do startu .Coś genialnego jest w tej konstrukcji , lot Harrierem to dopiero wisienka na torcie . Podczas Harriera pomimo sporo przelanego silnika można robić ostre zwroty praktycznie na niewielkich obrotach silnika ,model doskonale słucha sterów .Podczas lotu wydaje się że prawie nic nie waży to jest boskie uczucie. Wygłupiałem się już różnymi samolotami, ale ta EXTRA 330 to jest prawdziwa petarda !!!
 

Relację z budowy modelu można obejrzeć na stronie http://www.rctom.pl/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jako że aż tak wiele o tym modelu nie ma na forum pozwolę sobie wkleić parę zdjęć z mojego składania identycznej Extry, ale zielonej.

Silnik u mnie jak u Tomka, tylko u mnie kanistry i akumulatory nie tak daleko z tyłu jak u Niego - zrobiłem to tak wiedząc jak lata Tomek - jest demonem niestabilności a ja chciałem mieć możliwość polecieć coś wyżej i prościej :P

Wszystkie serwa to Blue Birdy BMS 28A i na wysokości BLS 31A, dźwignie 2cale, pakiety 2x po 3Ah i 2,2Ah na zapłon.

Porównanie do kadłuba Yaka Krill 2,6 - Extra dłuższa o całą płetwę stat pion.

post-6902-0-38273800-1434122276_thumb.jpg

post-6902-0-68104900-1434122301_thumb.jpg

post-6902-0-64228900-1434122303_thumb.jpg

post-6902-0-45515400-1434122305_thumb.jpg

post-6902-0-44166600-1434122307_thumb.jpg

post-6902-0-31710400-1434122309_thumb.jpg

post-6902-0-45997500-1434122311_thumb.jpg

post-6902-0-38998800-1434122313_thumb.jpg

post-6902-0-40209900-1434122315_thumb.jpg

post-6902-0-48911500-1434122317_thumb.jpg

post-6902-0-97378900-1434122749_thumb.jpg

 

Jestem dopiero po paru lotach i rzeczywiście jest to najprzyjemniejszy DUŻY jakiego do tej pory miałem. Grube profile stabilizują fantastycznie a generalnie niska masa (13,5 suchy) daje poczucie kontroli.

post-6902-0-02660400-1434122319_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Darku masz rację, zatarłem nowe dle 120. Tak bardzo chciałem już latać, z zlekceważyłem wszystkie symptomy braku paliwa przy docieraniu. Coś nie halo było z gaźnikiem, bo nawet bardzo wykręcona iglica H nie zalewała go. Pierwsza obdukcja wykazała niedomykające się laminatowe klapki "admission valve", cokolwiek to znaczy.

Na szczęście miałem drugi taki silnik luzem dotarty i za 2 dni poleciałem bez problemu.

Załączam film z zatarcia. Nie ma się czym chwalić ????

https://m.youtube.com/watch?v=O_dKQamd2wY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju ,piękna ta Twoja Extra. Gratulacje :)

No szkoda że tak niemiła przygoda na dzień dobry,ważne że model cały.

 

Jeszcze raz serdeczne dzięki za podarowanie tłumików,siadły bez problemu,wykonałem już z nimi któryś lot i jest ok.

Spotkamy się na pikniku w Strzelcach ? planuję dotrzeć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że, znów sie POZACIERAMY - q_a. Wczoraj było tak gorąco, że razem z Andrzejem zajechalibyśmy znów nasze silniki. Zaczynam się obawiać latania gdy temperatura przekracza 35 st. Chłodzenie silników nie wyrabia - jak sobie z tym dajecie radę?

Standardowe otwory wylotowe powietrza w modelach zarówno Pilota jak i w GW umieszczone sa poza maską tzn. już w części kadłubowej i obawiam się, że odprowadzenie gorącego powietrza z owiewki silnika jest raczej mało skuteczne! Wloty powietrza chłodzącego są małe (I w Pilocie I w GW), ale dają strumień bezpośrednio na głowice - więc chłodzenie to raczej kwestia odprowadzenia powietrza gorącego z owiewki niż wlot świeżego.... Correct ??? Na następne latanie, za tydzień, wycinamy otwory bezpośrednio w masce zakładamy "skrzela" i zobaczymy.... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Problem jakby od zawsze ,brak wylotu powietrza z maski silnika tj. za dużo wlatuje a za mało wylatuje .Powinno być 30-40% większa dziura pod maską niż wlot powietrza do silnika .Brak wylotu powoduje tłoczenie się powietrza gorącego w masce silnika .Wiem że każdy chce żeby model ładnie wyglądał z góry i z dołu ale tak się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Krzysiek.Ja latam na 1/50 od 2003 roku i nigdy mi silnik nie zgasł ani nie przegrzałem.W USA latają na 1/100 i nie zacierają.

Jak wyżej napisałem podstawa .Jeżeli komuś to pomoże to proponuję latać na oleju REDLINE .Olej drogi ale wart ceny .Tłoki bez nagaru ,nie zatykające się dysze od dymu

 

http://motorsport.2brally.pl/pl/paliwa-oleje-plyny_oleje-silnikowe-redline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Krzysiek.Ja latam na 1/50 od 2003 roku i nigdy mi silnik nie zgasł ani nie przegrzałem.W USA latają na 1/100 i nie zacierają.

Jak wyżej napisałem podstawa .Jeżeli komuś to pomoże to proponuję latać na oleju REDLINE .Olej drogi ale wart ceny .Tłoki bez nagaru ,nie zatykające się dysze od dymu

 

http://motorsport.2brally.pl/pl/paliwa-oleje-plyny_oleje-silnikowe-redline

Zgadza się - ja to napisałem apropo dokładnie tego modelu silnika - lub jak kto woli całej serii made in china.... natomiast troche z innej beczki chciałbym zauwazyć że np nowe modele silników zdz, mvvs są tak ciasno pasowane i "twarde" że trzeba o wiele więcej czasu im poświęcić na docieraniu niż z silnikami np: DA. Tu już nie wystarczy "zbiornik na ziemi i reszta w powietrzu ;)" no i warto przypomnieć że benzynowców nie docieramy na przelaniu tylko na mieszance z dużą zawartością oleju i to najlepiej mineralnego - chociaz już czytałem wywody o docieraniu na syntetykach.... tylko że to nie się sprawdza w naszych modelarskich silnikach - nie te materiały i nie te obroty silnika... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - ja to napisałem apropo dokładnie tego modelu silnika - lub jak kto woli całej serii made in china.... natomiast troche z innej beczki chciałbym zauwazyć że np nowe modele silników zdz, mvvs są tak ciasno pasowane i "twarde" że trzeba o wiele więcej czasu im poświęcić na docieraniu niż z silnikami np: DA. Tu już nie wystarczy "zbiornik na ziemi i reszta w powietrzu ;)" no i warto przypomnieć że benzynowców nie docieramy na przelaniu tylko na mieszance z dużą zawartością oleju i to najlepiej mineralnego - chociaz już czytałem wywody o docieraniu na syntetykach.... tylko że to nie się sprawdza w naszych modelarskich silnikach - nie te materiały i nie te obroty silnika... pozdrawiam

Nigdy nie latałem ZDZ -tami na mieszance innej niż 1-35. Na butelce jednego z najlepszych olejów do dwutaktów (na którym latam wiele sezonów) Motul 800 jest jak byk  1-35 i producent ZDZ też tak zaleca czyli coś jest na rzeczy. Mój ZDZ 80rvj po sześciu sezonach wymagał remontu z powodu ogólnego zużycia (wymieniono cylinder,tłok kompletny) i faktem jest jak Krzysiek pisze że powrócił z dużo ciaśniejszym pasowaniem i sprężaniem jak był nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 tylko na mieszance z dużą zawartością oleju i to najlepiej mineralnego - chociaz już czytałem wywody o docieraniu na syntetykach....

Możesz rozwinąć bo mam wrażenie że to tylko teoria...

Owszem sam docierałem  przeważnie na mineralnym jednak stosuję się czasem do zaleceń producentów  ;)  i ostatnie silniki docierałem na syntetyku i chodzą znakomicie nie tydzień ,miesiąc, a już drugi sezon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.