Skocz do zawartości

Panda sport Multiplexa.


Rekomendowane odpowiedzi

Z braku laku, czasu na budowę i tym podobnych zaopatrzyłem się w radości swej w Pandę Multiplexa. Z początku trochę krzywym okiem zerkałem na specyfikacje modelu, ale z drugiej strony kilka sezonów na EasyGliderze, zachwyt nas Soliusem , a co mi tam. Tym bardziej iż junior przejawia zainteresowanie lataniem. Decyzja zapadła, pudło z modelem przyszło.
 
pandas01.jpg
 
Kadłub z dwóch połówek, nie wielkich rozmiarów, wszak model należy raczej do spacerniaków bagażnikowych, czyli wsadzić do samochodu, wozić ze sobą i w razie konieczności polatać.
 
pandas02.jpg
 
Skrzydła maleńkie, wszak to tylko ma 1160 mm rozpiętości, dość ciekawy patent łączenia.
 
pandas03.jpg
 
Całości dopełnia ogromna płachta z naklejkami, obszerna instrukcja składania, ale bez "polskiego językowości". Może wreszcie Multiplex zauważy nasz rynek modelarski.
 
pandas04.jpg
 
Napęd, zakupiłem silnik EMP-2826, wystarczy.
 
pandas05.jpg
 
Wszystko po wypakowaniu wygląda tak.
 
pandas06.jpg
 
Po przestudiowaniu instrukcji zabrałem się za składanie, Nie trzymałem sie krok po kroku tego co tam napisane było. Od razu zapadła decyzja dorobienia lotek i zmienienia sposobu mocowania serw w kadłubie.
Wkleiłem bowdeny i belkę alamuniową w kadłub używając kleju ZACKI Muliplexu.
 
pandas07.jpg
 
Połówki kadłuba skleiłem ze sobą dwoma rodzajami kleju, wpierw całość przesmarowałem UHU porem, skleiłem ze sobą i szczeliny zalałem rzadkim CA.
 
pandas08.jpg
 
Dokleiłem tymi samymi klejami przód kadłuba.
 
pandas09.jpg
 
Z pomocą ZACKI doszedł dół kadłuba i klapka.
 
pandas10.jpg
 
Poskładałem do kupy sterowanie statecznikiem poziomym.
 
pandas11.jpg
 
W końcu statecznik wkleiłem w kadłub klejem ZACKI
 
pandas12.jpg
 
Wkleiłem mocowania steru poziomego.
 
pandas13.jpg
 
Jako że mocowanie fabryczne serw jakoś nie przypadło mi do gustu i w obawie przed problemami z ich ewentualna wymianą na wcisk zastosowałem tradycyjne mocowanie na śrubki. Półki z kawałków 2 mm sklejki wklejone CA i mocno podlane.
 
pandas14.jpg
 
Wkręcone serwa o dopasowane bowdeny.
 
pandas15.jpg
 
Wsadziłem bebebchy , czyli zamocowałem silnik, regler, odbiornik. Mocowanie pakietu z kawałków EPP.
 
pandas16.jpg
 
Zabrałem się za lotki, wpierw lutownicą zostały wycięte otwory pod serwa.
 
pandas17.jpg
 
Odciąłem same lotki i naciąłem rowki pod kable serwomechanizmów. Zastosowałem serwa 5-cio gramowe.
 
pandas18.jpg
 
Orczyki serw lotek pozyskałem z EasyGlidera. Zawiasy lotek na taśmie i dodatkowo UHU Por.
 
pandas19.jpg
 
Wyprowadzenie wtyczek serw lotek.
 
pandas20.jpg
 
Nakleiłem naklejki, wsadziłem akumulator. Waga modelu bez lotek około 440 g, z lotkami około 460 g.
 
pandas21.jpg
 
Na dolnych powierzchniach domalowałem czarna Pactrą i aerografem pasy "inwazyjne"
 
pandas22.jpg
 
Jak to lata ?
Fantastycznie, wylatałem jak na razie około 30 minut. Obawy moje budził wznios dość duży zresztą. 
Ale Panda wspaniale reaguje na lotki, wznios im nie przeszkadza. Równo leci w plecowym.
Radzi sobie bez problemów z dość dużym i porywistym wiatrem.
Bezstresowe a dość dynamiczne latanie. 
Powiem więcej, nawet świszczy momentami jak laminat,
na co są świadkowie.
Myślę, ze bezie to niezła zabawka na małe zbocze.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten klej ZACKI widziałem parę razy w sklepach lecz cena mnie nie zachęcała z tego co pamiętam, zawsze mnie interesowała pewna sprawa - jak się nim klei i do jakiego kleju jest podobny w używaniu ? Całkiem zgrabne połączenie parkflyera z motoszybowcem, miejsca w kadłubie niewiele ale ciekawe jakby się sprawdził przy wożeniu kamerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

arkozi wejdz w pierwszy link podany przez kolege Pietucha. Masz dyskusje i masz filmiki. W skócie czas lotu na silniku i czas szybowania wynosi razem okolo godziny. Nie myl czasu pracy silnika z lotem. On ma po prostu dobre właściwości lotne. Wynosisz model na pewna wysbkość i wylaczasz silnik. Robiąc tak kilkanascie razy mozesz latac dłużej niżczas ciągłej pracy na danym pakiecie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arkozi wejdz w pierwszy link podany przez kolege Pietucha. Masz dyskusje i masz filmiki. W skócie czas lotu na silniku i czas szybowania wynosi razem okolo godziny. Nie myl czasu pracy silnika z lotem. On ma po prostu dobre właściwości lotne. Wynosisz model na pewna wysbkość i wylaczasz silnik. Robiąc tak kilkanascie razy mozesz latac dłużej niżczas ciągłej pracy na danym pakiecie. Pozdrawiam.

Wiem o tym. Zdziwiłem się tylko, bo takim ASW-28 o rozpiętości 2 metry nie udało mi się chyba jeszcze dobić do godziny, a tu taki kurdupel... rzeczywiście musi ładnie latać, chyba sobie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o tym mysle :) tylko naprawię auto, zapłacę kaucje za nowe mieszkanie, opłacę rachunki i .... eeee.... chyba jednak nie w tym miesiącu :P Chyba że któryś z kolegów będzie się chciał kiedyś pozbyć swojej pandy po używanej cenie ;) będe śledził giełde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik, który ja zastosowałem w zupełności wystarcza. Kupowałem u Mirka w abcrc.

Tytułem eksperymentu zmieniłem kołpak na graupnerowski ( walał się po szufladzie ) 

z łopatami CamProp 8x4,5. trochę się bałem czy nie będą za wielkie.

Wszak i skok i średnica powiększone.

Start w tej chwili wygląda w ten sposób, że łapie model za belkę ogonową pionowo w górę,

daje po gazie, puszczam i ..... momentalnie wyrywa pionowo w górę. Miód i malina.

Dawno żaden modelik nie dał mi tyle radochy co Panda.

Chyba jakiś filmik nakręcę i wstawię u siebie na blogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do kolego Motylatego, którą wersję silnika  EMP-2826 zastosowałeś w swojej maszynie? 2826/12, 2826/14 czy 2826/18.

Pytanie dla mnie istotne bo szukam silnika do Pandy (model już mam ;) )

Oryginalny silnik BL-O 2830 waży 54g., moc 235W, obroty RPM/V: 1100.

Chciałbym znaleźć odpowiednik. Koledzy stosują różne silniki. Ja zastanawiam się jak Panda daje radę na wolnoobrotowym silniku przy śmigle 7x4.

Pozdrawiam

 

Dobra, już wszystko wiem. Doczytałem na blogu Motylastego. Jego silnik, to EMP 2826/12, 1350 KV, zalecane śmigło, to 7x4 przy zasilaniu 3S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.