Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

Bart07:

Ja zrobiłem rewers zmieniając 4 kabelki w serwie. 2 na silniku i 2 na potencjometrze.

 

Picasa127:

W analogowych zawsze rozbierałem jedno serwo i przez zmianę skrajnych potencjometru i przewodów od silnika, zmieniałem kierunek serwa.

Niestety po otworzeniu tego savoxa widzę tylko dużą płytkę, która mocno się trzyma.. i nie jestem w stanie nic zrobić :(

 

 

Zakupiłem dzisiaj owe małe, tanie urządzonko. Zamontowałem zaraz za serwem, na ogonie, jak najdalej od zapłonu. Działa bez zarzutu i mam nadzieję, że nie będzie z tym żadnych kłopotów.

 

Praktycznie pozostało kupić i zamontować serwa na lotkach i kierunku, reszta już jest.

post-8655-0-87772800-1408550372_thumb.jpg

post-8655-0-92760800-1408550393_thumb.jpg

post-8655-0-99254000-1408550563_thumb.jpg

post-8655-0-88429400-1408550574_thumb.jpg

 

Próbowałem idealnie synchronizować ster wysokości, lecz niestety jak i w Funtanie tak teraz w Extrze nie umiem tego zrobić.

Serwo po jednej stronie nigdy nie jest tak samo ustawione jak to po drugiej i w rezultacie nie wychylają się idealnie równo.

Są na to jakieś sposoby czy raczej nie da się tego zrobić .. ?

 

Druga sprawa to ster kierunku; nie dam rady wychylić go maksymalnie gdy ster wysokości jest w neutrum. Po wychyleniu do góry czy do dołu już jest ok. Nie wiem czy można zostawić max wychylenia  czy stery będą ze sobą kolidowały. Chyba nigdy w locie nie używa się max wychylenia kierunku gdy wysokość jest w neutrum.

Nie wiem czy to widać na poniższych fotkach ale jest różnica w wychyleniu, musiałbym sporo ograniczyć.

post-8655-0-21458300-1408551359_thumb.jpg

post-8655-0-43139500-1408551368_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daruj sobie ustawianie maksymalnych wychyleń,uwierz mi iż te które są możliwe do ustawienia i widać je na zdjęciu w zupełności wystarczą nawet do latania 3D.myślę że na początek  tak duże nie będą potrzebne  :) .

 

 

 

 

Próbowałem idealnie synchronizować ster wysokości, lecz niestety jak i w Funtanie tak teraz w Extrze nie umiem tego zrobić.

Serwo po jednej stronie nigdy nie jest tak samo ustawione jak to po drugiej i w rezultacie nie wychylają się idealnie równo.

Są na to jakieś sposoby czy raczej nie da się tego zrobić .. ?

 

 

 

obawiam się iż z poziomu posiadanego radia nie będziesz w stanie nic z tym zrobić :( .

to jest właśnie ta sytuacja Konrad o której niektórzy próbowali cię uświadomić w kwestii zmiany radia.gdybyś zamiast kupowania "rewersów i innych polepszaczy"

pomyślał nad kupnem radia z możliwością programowania wszelkich ustawień to dziś nie miałbyś tego problemu.

 

w tak dużym modelu naprawdę przydaje się wiele innych ustawień które nie tylko ułatwiają instalację elektroniki ale znacznie pomagają w pilotażu, mam na myśli EXPO,DUAL RATE,END POINT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Andrzej351:

daruj sobie ustawianie maksymalnych wychyleń,uwierz mi iż te które są możliwe do ustawienia i widać je na zdjęciu w zupełności wystarczą nawet do latania 3D.myślę że na początek  tak duże nie będą potrzebne  :) .

Tutaj raczej się nie zgodzę. Im większe wychylenia tym dużo lepiej wychodzą akrobacje 3D.Zwłaszcza chodzi o stery na ogonie.

Ster wysokości do góry wychyla mi się max- ile puszczają zawiasy, na dół już trochę gorzej, bo snap trzymają śruby wkręcone do tarczy, ale jeszcze nad tym pomyśle- może jakaś podkładka. Kierunek tak samo musi się jak najwięcej wychylać, żeby wykonać np. coś takiego:

( 1:34 - 1:48 min              lub          2:12 - 2:20 min)

 

Mój Acromaster dopiero po dorobieniu dwa razy większych orczyków zaczął super latać i jest w stanie wykonać tego typu rzeczy.

 

 

 

 

Andrzej351:

obawiam się iż z poziomu posiadanego radia nie będziesz w stanie nic z tym zrobić :( .

to jest właśnie ta sytuacja Konrad o której niektórzy próbowali cię uświadomić w kwestii zmiany radia.gdybyś zamiast kupowania "rewersów i innych polepszaczy"

pomyślał nad kupnem radia z możliwością programowania wszelkich ustawień to dziś nie miałbyś tego problemu.

 

Tak mi się właśnie wydawało, że raczej z tym radiem nic nie uda się zrobić.

Trzeba by było mieć każde serwo na osobnym kanale i wtedy osobno trymerować, ustawić idealnie równo. Choć w sumie jak się nie mylę to gdy na jednym serwie było by "0" to na drugim żeby wyrównać przykładowo było by "+10" na trymerze.. w rezultacie serwa i tak i tak nie wychyliły by się równo w max pozycjach...

 

 

mam na myśli EXPO,DUAL RATE,END POINT...

 

 

EXPO,DUAL RATE;  jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę czasu minęło od ostatniego postu...

Serwa myślę, że będą do dwóch tygodni. Jak uda się wszystko poskładać to oblot modelu będzie realny. Co prawda będzie brakować docelowych pakietów, kół, ale chciałbym jeszcze przed zakończeniem sezonu zobaczyć jak z tym wyważeniem, ostateczną wagą modelu.

 

W międzyczasie nasunęły się dwa pytania.

1)Skoro już jest takowa listwa zasilająca z wejściem na dwa pakiety to może warto by było podłączyć te pakiety dla bezpieczeństwa modelu. Tylko, że z listwy wychodzi 8 pinów do odbiornika- pierwszy i ostatni do zasilania, a mój odbiornik ma 8 kanałów+ 1 battery/bind.

Podłączając od jedynki, zasilanie wypada na 8 kanał, który jest wolny oraz pierwszy, gdzie podłączone są lotki.. i teraz pytanie czy mogę podłączyć drugi pakiet który będzie na pierwszym kanale razem z dwoma serwami ??

 

2)Drugie pytanie dotyczy paliwa, a właściwie jego przechowywania. Zostało mi w kanistrze tak z 1,5L mieszanki od wiosny. Próbowałem znaleźć jakieś info, lecz jedni piszą, że należy przechowywać bardzo krótko, drudzy znowu, że używają nawet mieszanki z poprzedniego roku i kosa spalinowa chodzi tak jak na nowym paliwie.

Stąd pytanie do modelarzy latającymi benzynami od wielu sezonów. Jak długo przechowujecie samą benzynę a jak długo mieszankę z olejem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad ,zacznę od pyt. drugiego :) .Teoria mówi iż z paliwem dzieją się pewne zmiany chemiczne ,"starzenie" itp praktyka zaś jest taka że większość lata na  paliwie które sobie przeleżało nawet i sezon...Nie ma żadnych problemów z paliwem które jest przechowywane w szczelnym,chłodnym,ciemnym miejscu. Ja zużywam raczej na bieżąco a do pozostałości po sezonie, dolewam świeżego ,zamieszam i latam.

Pyt.pierwsze-zawsze ,o ile to możliwe warto korzystać z dwóch pakietów zasilających.Znam przypadki (mój) kiedy jeden pakiet dostał przerwy między celami(KingMax) i latałem kilka lotów na jednym..

Ten "menadżer" umożliwia Ci takie podwójne zasilanie z dwóch pakietów..W zasadzie w odbiorniku obojętne jest gdzie puścisz zasilanie na serwa,można spokojnie zasilać przed dowolny kanał (nie wiem czy do końca zrozumiałem Twoje pytanie.. :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że mogę w dowolny kanał wpiąć zasilanie to wiem, tylko, że owszem jeśli chodzi o ster wysokości to listwa spełnia swoje zadanie, natomiast lotki są dalej jakby na V-kablu gdyż na pierwszym kanale wypada nie tylko sygnał, lecz także "+" i "-"

I teraz nie wiem czy mogę oprócz tych dwóch serw na jedynce podpiąć jeszcze pod ten kanał zasilanie .? Czy coś się czasem nie stanie, będzie to współpracować czy raczej nie powinno się tak robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągnę odbiornik to wygląda to tak:

post-8655-0-65744000-1410331268_thumb.jpg

(6 kanałów sam sygnał, dwa z    "+' i "-")

 

 

Damian73:

odbiornik jest wpinany bez pośrednio do tej listwy ?

Tak bezpośrednio do listwy.

 

Jest to trochę dziwnie rozwiązane  bo zasilanie powinno być zostawione na ostatnich kanałach które z reguły są wolne a nie na pierwszym..

Mam nadzieję, że nic się nie będzie działo bo lotki i tak będą podłączone jakby na V-kablu, w jeden kanał.

Czyli drugi pakiet raczej odpada? czy nie będzie przeszkadzać jak podłącze tam dodatkowo zasilanie.

 

Mam nadzieje, że już wiadomo o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie odbiornika masz na pierwszym i ostatnim (dla odbiornika 8CH). Zasilanie serw jest realizowane z pominięciem odbiornika. 

 

Moim zdaniem tory prądowe (+ i -) są połączone w całym układzie i nie należy bezkrytycznie podłączać innych źródeł prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać na zdjęciu to listwa ma 8 wejść na serwa a zasilanie na dwa pakiety,więc po co kombinować.

Do tej listwy powinien być regulator napięcia z wejściem na dwa pakiety np. ten http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-liniowy-p-4448.html

lub http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-jeti-p-2468.html chyba że masz serwa HV to wtedy pakiety bezpośrednio do listwy no i odbiornik musi wytrzymać to napięcie.

Na elektronice mało się znam i nie wiem czy ta listwa przypadkiem nie ma regulatora wbudowanego.

Jeżeli masz odbiornik 8 kanałowy to dlaczego lotki są wpięte w jeden kanał ?

1-lotka

2-lotka

3-kierunek

4-przepustnica

5-wysokość

6-wysokość

7-kill-switch

wychodzi 7 kanałów, chyba że nadajnik jest 6-io kanałowy to wtedy wyłącznik poz.7 manualnie.

Lotki  podłączone do jednego kanału- brak ustawienia różnicowego wychylenia lotek co w akrobacji 3D i nie tylko jest ważne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad a tu masz lekturę którą warto przeczytać przynajmniej kilka razy,między innymi jest tam opisane różnicowe wychylenie lotek.

http://www.wieslawchmielewski.com/pliki/Latanie%20modelami%20akrobacyjnymi.pdf

Według mnie i zapewne wielu innych modelarzy jest to bardzo dokładny opis ustawienia modelu,i warto go mieć zawsze na lotnisku a na pewno przy oblatywaniu nowego modelu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne regulatory napięcia nie są mi potrzebne, ze względu na to, że podpinam Li-fe 2S.

 

To w końcu już nie wiem czy podpinać ten drugi pakiet pod pierwszy kanał razem z dwoma serwami czy nie... Chyba nic nie powinno się dziać, napięcie nie zginie, zawsze będzie bezpieczniej.

Albo jest jeszcze opcja, że można podłączyć ten drugi pakiet na 8 kanał gdzie już teoretycznie jest zasilanie, lecz dwa wejścia są wolne (poniżej fotka).

post-8655-0-07147500-1410629052_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te wielkie coś z radiatorami nie jest to przypadkiem stabilizator? :)

Na płytce jest grawer "max 10V" i ładne wyprowadzenie napięcia (+) ze środkowej nogi, a napięcie z pakietu idzie na skrajną. 

 

Podłączanie do tego zasilania na wyjściu to chyba szukanie guza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona którą pokazałeś Damian już dawno Konrad widział, bo to jest zrobione na podstawie tego co tam jest pokazane tylko na większy amperaż.

 

Konrad,dałem Ci tą listwę która bez problemu powinna sprawdzić się w  Twoim przypadku .Nie rozumiem po co mieszasz,nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi. Ja podłączałem tą listwę w siebie w Extrze 2.6 m gdzie było więcej serw jak u Ciebie ,podłączałem 2 pakiety i wszystko chodziło bez problemu.Gdyby nie okazyjny zakup Power Boxa to latałbym na tym .

Trochę ten temat zaczyna nużyć,nie podoba mi się jak to składasz,nie da się uchwycić tej płytki na 4 końcach ? -są specjalnie otwory ,można zamontować to na takich wibroizolatorkach których jest w ABC-RC do bólu(masz parę kroków) a nie przyjeb...ć to trytytkami ,tragedia...

Tak w końcu nacudujesz że w którymś locie rozpierd....model i pewnie będzie to wina płytki..????.a ona jest stworzona po to aby odciążyć odbiornik od "dużych prądów" i pomóc w złożeniu modelu.Skoro nie chcesz zmienić radia i staramy się Ci pomóc to nie kombinuj,mieszaj, tylko złóż to po Bożemu i wreszcie lataj :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No więc tak...

Faktycznie w temacie jest już tak namieszane, że ani ja, ani nikt już za bardzo nie wie o co chodzi.

Trzymajmy się tego,że model złożony, gotowy do lotu; wszystkie docelowe rzeczy zamontowane (serwa, nowe pakiety, koła kavan itp.). Podłączyłem to wszystko "bez żadnych kombinacji",  wszystko działa i mam nadzieję, że ten stan rzeczy się utrzyma. Podłączone na razie dwa pakiety, nie chce dorzucać wagi(nie mam czym go zważyć, ale taka stara waga pokazała coś ponad ?8,2kg?-ciężko stwierdzić dokładnie), zobaczę ile ma mocy w locie; nie wiadomo czy później nie trzeba będzie i tak i tak dorzucić ten 3 pakiet, bo mimo tego, że wyczyściłem kabinę do zera (wywaliłem pilota razem z tą całą balsę, której były aż 3 warstwy- była naprawdę ciężka i sporo przeważała za osią), to modelowi i tak brakuje trochę na przodzie.

Przepaliłem dzisiaj na ziemi jeden zbiornik(z zamontowaną maską, kołpakiem), silnik chodzi dość ładnie- zobaczę jak w locie..

 

 

 

Shock:

nie da się uchwycić tej płytki na 4 końcach ? -są specjalnie otwory ,można zamontować to na takich wibroizolatorkach których jest w ABC-RC do bólu(masz parę kroków) a nie przyjeb...ć to trytytkami ,tragedia...

Miałem tak zrobić; nawet chyba mam te wibroizolatory, ale ta półka jest tak cienka, że jak bym zaczął tam wkręcać śruby to urwało by się to przy pierwszym uruchomieniu silnika; poza tym musiałbym wiercić otwory, bo są tylko dwa, a ścieżki idą niebezpiecznie blisko.. Pod płytką jest 2-3cm gąbka i dopiero przychwycone trytytkami, nawet nie wiem czy nie zapewnia to lepszej amortyzacji.

 

Napiszę jeszcze tylko w następnym poście wrażenia z lotu i ze swojej strony zamykam temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.