Skocz do zawartości

Latające skrzydło 200cm (bardzo oświetlone)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Władek - niekoniecznie masz rację bo 8x1,5V nie jest równe 9,6V. Oczywiście lepszy dedykowany lipol niż nie dedykowany. Nie dawno miałem ten sam problem - wstawiać lipola 3s do OPTICA z zabezpieczeniem diodowym czy bez. Zamiast jednej diody dałem dwie - i spadek napięcie jest dużo większy. Inni koledzy zasilają bez diody. Więc zwykły lipol 3s plus dioda obniżająca napięcie będzie bardzo OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc zwykły lipol 3s plus dioda obniżająca napięcie będzie bardzo OK.

Ja mam podłączonego Li-Po 3S przez wejście do ładowania apki ale bez żadnych diod.

Dioda przepuszcza tylko w jedną stronę, ale jak obniża naięcie (dioda Zenera ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak dorobię ,,śliczny'' dziobek w modelu to zrobię wstępny oblot.

Muszę się też pochwalić, że udało mi się z powodzeniem przerobić pakiety na pakiet 4S :D

Jest na nim coś około 18V z groszem. Regulator na max gazie odcinał silnik do 20%... działo się tak tylko na jednym pakiecie 3S a na 2 okey ale jak połączyłem je do 4S problem powrócił... Wystarczyło przeprogramować timing na niski i krzywą gazu na bardzo miękką. Teraz silniczek bardzo ładnie się wkręca w max obroty a wcześniej tak jakby ,,szarpał''.

Wydaje mi się też że mam nie wyważone śmigło bo przy wysokich obrotach taki troszkę dziwny dźwięk słychać i na 3S i 4S.

Wiem że bije nakrętka od piasty samozaciskowej, możliwe ?? Pełen oryginał, śmigło GWS pomarańczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wam pokażę zdjęcie z multimetru na serio jest 18V


Przysięgam że multimetr pokazywał 18V na pełnym naładowaniu, możliwe że ładowarka nabiła aż 4.5V na celę ?? Na zdjęciach widać teraz 16V z groszem po testach statycznych silnika.

Widać też naprawiany odbiornik oraz klejący się dziób modelu.

Chyba Pan nie myśli że zmyśliłem wicherka ;)

post-9571-0-62977900-1404198687_thumb.jpg

post-9571-0-13441100-1404198754_thumb.jpg

post-9571-0-56457700-1404198810_thumb.jpg

post-9571-0-33988700-1404198875_thumb.jpg

post-9571-0-02412300-1404198939_thumb.jpg

post-9571-0-78798000-1404199000_thumb.jpg

post-9571-0-97575700-1404199065_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tylko latać nim nie latałeś

Naprawdę bardzo głupio mi to pisać ale skąd Pan może wiedzieć czy latałem czy nie ??

Model latał, ale po małej kraksie (przeciągnięcie) uszkodzeniu uległ silnik, więc postanowiłem pobawić się w silnik spalinowy.

Niestety gdy pociąłem rękę śmigłem podczas regulacji właśnie przy tym silniku to model sprzedałem, który potem latał według modelarza super ale wiało mocno i został rozbity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się nie doczekamy filmu, to tak jakby gotować a już zrobiony posiłek wywalić do śmieci - co komu po umiejętnościach kucharza jak nikt ich nie zasmakuje ?

 

Mnie ciekawi JAK w latającym skrzydle z napędem pchającym można uszkodzić silnik. Już pomijam, że przy normalnym krecie gdy mamy napęd z przodu najczęściej krzywi się wał a rzadko kiedy pada łożysko czy odpadają magnesy, połowa ludzi latała z takimi silnikami z krzywymi wałkami a i z klejonymi magnesami czy padniętymi łożyskami. Przeciągnięte skrzydło ? Przecież przy tej wadze i wielkości to spadałoby jak kawałek tektury bez szans na większe uszkodzenia a tym bardziej na uszkodzenie silnika. Musiałoby chyba na wstecznym przywalić w konkretny głaz i to w dodatku centralnie silnikiem - realne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, możliwe. W każdym razie czekam także na film bo sam przymierzam się do skrzydła 2-2,5 metra a zastanawia mnie ile wyniesie wyposażenie i jak to się przełoży na właściwości lotne, raczej do fpv lub wożenia kamery. Chętnie zobaczę jak się sprawdza Twoje rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu na pewno zakończę prace na kabinką, dziś będzie ukończona dolna część od spodu modelu.


Kadłub modelu od dołu:post-9571-0-76489900-1404216137_thumb.jpg

 

Będzie oczywiście szlifowany i oklejany.

 

A tutaj zasilanie aparatury:post-9571-0-76014300-1404216269_thumb.jpg

 

Podłączony Li-Po 3S przez wejście do ładowania.

Nie zmieścił się pod klapką na baterie więc pytałem o 2S ale tak też jest dobrze bo aparatura gdy wisi na smyczy jest teraz wyważona i wisi poziomo, nie przechyla się w stronę ,,pilota'' przesuwając drążki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.