Skocz do zawartości

AMBeR III - kolejny bislowflyer :)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Robertus robi "cudowne" a ja "cudaczne" :)
AMBeR II Reborn odszedł właśnie na emeryturę. Nie żebym go rozbił czy coś, w dalszym ciągu był w dobrej kondycji. Doszedłem do wniosku że "czas nadszedł" i trzeba zbudować kolejny, miejmy nadzieję jeszcze lepszy samolocik do spokojnego polatania w bezwietrze dni :)

Po wprowadzeniu niezbędnych poprawek i modyfikacji newralgicznych miejsc, przesunięciu kabiny nieco do tyłu oraz  modyfikacji komory baterii, rozpocząłem wycinanie. Do budowy użyłem (użyję) niebieskiej pianki (izolacja termiczna której znalazłem jeden arkusz o wymierach około 500mm x 1000mm - dość krucha ale bardzo lekka i sztywna konieczne będzie wzmocnienie albo oklejenie).

Mam nadzieję z moimi umiejętnościami pilotażu nie ubić go od razu :)

Niniejszym przedstawiam:

 

AMBeR III XP-rience

 

Nieco danych technicznych:

 

Rozpiętość: górny płat 900mm, dolny 830mm

(W tym modelu lotki będą na obu płatach w odróżnieniu od poprzednika który ktoś nazwał "półtora płatowcem" :).)

 

Długość  750mm

od czubka spinnera do końca steru kierunku.

 

Wysokość 230mm

(szacowana wraz z podwoziem) 

 

Waga .... pozostawiam narazie puste :)

 

Napęd: Overlander Thamper V2 T2826/18 około 1000KV

post-8100-0-55032500-1405193150.jpg

 

Śmigło 9 x 4,7 lub G/F 3 Master Airscrew

zobaczymy jak się będzie zachowywało.

 

Zasilanie: Lipo 1300mAh

 

ESC 20A - też jakieś walające się po domu. 

 

Serwa 2 x 3.7g (Ailerons) i 2 x 6g(Rudder, Elevator)

a może odwrotnie, zobaczę jak się wkomponują.

 

Serwa Aileronów/Lotek umieszczone będą tym razem na skrzydłach na 1/3 długości dolnego płata od kadłuba

(wcześniej zamocowane były w kadłubie)

 

Serwa Ruddera i Elevatora zamontuję w centralnej części kabiny. Muszę jeszcze tylko przemyśleć miejsce i mocowanie baterii ale z tym się nie pali, Najprawdopodobiej będzie półeczka nieco ponad serwami z paskiem/rzepem.

 

Zdjęcia ze wstępnej fazy budowy:

 

Wstępnie sklejony kadłub

post-8100-0-92328200-1404590445_thumb.jpg

 

Prawie wszystkie elementy konstrukcji :)

post-8100-0-96065900-1404590449_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

He he, nie pogoda powiem ci spoko, praktycznie codziennie latam wieczorem przynajmniej dwa pakiety

a w międzyczasie sobie buduję ;)


a ja chetnie o plany poprosze.. :)

Spoko Dawid, jeśli bardzo chcesz ale wersję poprzednią bo tej nowej poprawionej jeszcze nie kreśliłem :)

Ale pod jednym warunkiem ... ZBUDUJESZ i pokażesz :)


Oczywiście jak chcesz możesz sobie też co nieco poprawić, usprawnić czy zmienić.

Zobacz jak to sobie lata:

https://www.youtube.com/watch?v=Xzf5emBPZSE

Bez cudów, zarz po zbudowaniu, bez specjalnych przygotowań, poszedłem na pole i latał :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba lata spokojnie nawet przy sporym wietrze i jest w pełni "kontrolowalny" :) poza tym pozwala też na wykonywanie niektórych figur akrobacyjnych ale ponieważ w "akrobatowaniu" dopiero zaczynam nie miałem możliwości sprawdzić do czego jest zdolny :)

I bardzo ważna sprawa, wzmocnienie skrzydeł, ja wstawiłem pręty węglowe i przy wykonywaniu mocno obciążajacych ewolucji wyginały mi się skrzydła. Były nieco za elastyczne. Po dodaniu kolejnego elementu wzmacniającego (płaskownik węglowy) zdecydowanie poprawiła się sztywność i znacznie lepiej zaczął latać ;)

 

Oczywiście nie mówię o lataniu przy jakichś wichurach :)

Kosztowo zbudowanie takiego modelu/samolotu wyszlo baaardzo tanio. Jak masz jakiś depron, możesz spokojnie bujdować

Wzmocnij tylko spód kadłuba w części mocowania płata dolnego i podwozia.

No i to chyba tyle :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu - jak mawiają ... posuwa się moja budowa ;)

Dzisiaj rozpocząłem wzmacnianie i klejenie płata górnego i popracowałem nak  puszką na serwa, baterie, ESC i silnik, wszystko gotowe.

Jutro płat dolny i podpory płata górnego. Wszystko wzmacniane rurkami węglowymi.

Sztywne ... że hej.

zastanawiałem się nad obniżeniem nieco kadłuba, żeby był nieco smuklejszy ... ale jeszcze nie zdecydowałem o ile go obniżę ;).

Zdecydowanie skrzydła będą profilowe. KFm-2 - taki wariant wybrałem, ciekawe jak będzie latał ;)

Mam nadzieję w okolicach weekendu się przekonać bo chyba zdołam go poskładać do tego czasu :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bardzo powoli ... ale do przodu.

Przygotowałem większość elementów, skrzydła gotowe,

wymagają tylko zmontowania w całość, lotki wklejone,

serwa zamontowane, podpory płata górnego gotowe,

Klatka baterii poprawiona, serwa sterów zamocowane,

Pozostało przygotować pokrywę (górna część kadłuba),

zamontować popychacze sterów i ...

Tak to mniej więcej wygląda ...

post-8100-0-65042500-1405202127_thumb.jpg

post-8100-0-78046900-1405202131_thumb.jpg

post-8100-0-82660600-1405202135_thumb.jpg

post-8100-0-90033800-1405202138_thumb.jpg

Potem elektronika i jazda :)

C.D.N.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowała mnie kontrukcja skrzydła. I w związku z tym mam pytanie. Nadaje sie coś takiego na zaprojektowanie jakiegoś trenerka? Chodzi mi o to czy może zastąpić skrzydło klejone z profili (mniej więcej jak w ToTo 0, ToTo 1 itp) No i oczywiście jak AMBeR będzie fajnie latał, to też poprosiłbym o plany. Pokażę proces klejenia jak będzie trzeba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej masz link do filmiku jak latał AMBeR II Reborn. Sądzę, że AMBeR III XP-rience z tymi skrzydłami będzie latał jeszcze lepiej niż AMBeR II-gi.

W kwestii wykorzystania profilu KFm 2 sądzę, że to bardzo dobry profil dla trenerka. I z pewnością można go zastosować do dowolnego typu samolotu.

Będę mógł powiedzieć coś więcej po pierwszych próbach jak tylko skończę montaż AMBeR'a III XP-rience.

Miejmy nadzieję, że to nastąpi wkrótce.

Pogoda co prawda zmienną jest ale do końca tygodnia powinno się wszystko wyjaśnić.

 

Sugerował bym rzucić temat profilu na forum ogólnym, wielu forumowiczów ma znacznie większe doświadczenie w tej kwestii. Z pewnością podpowiedzą i doradzą.

 

Tymczasem biorę się do pracy ;)

 

Jak widać na zdjęciach powyżej wprowadzilem trochę zmian. Przesunąłem "klatkę" mocno do przodu, stwierdziłem bowiem, że poprzednie jej ulokowanie stanowiło by poważne utrudnienie w dostępie do komory baterii. Całość znacząco się wydłyżyła i w tej chwili z planowanego 750mm zrobiło się około 830. Szczegółową listę zmian postaram się przedstawić w końcowym poście fazy budowy.

Będę musiał przeprojektować nieco przednią część kadłuba i dorobić dodatkową osłonę silnika.

 

No ... to do dzieła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowała mnie kontrukcja skrzydła. I w związku z tym mam pytanie. Nadaje sie coś takiego na zaprojektowanie jakiegoś trenerka? Chodzi mi o to czy może zastąpić skrzydło klejone z profili (mniej więcej jak w ToTo 0, ToTo 1 itp) No i oczywiście jak AMBeR będzie fajnie latał, to też poprosiłbym o plany. Pokażę proces klejenia jak będzie trzeba :D

 

Tadeusz tutaj masz temat o profilach KFm http://pfmrc.eu/index.php?/topic/25233-profile-depronowe-kfm/

ciekawe linki i w zasadzie testy tych profili w praktyce. Jak chcesz do trenerka profil to KFm-3, Kfm-2 jest profilem troszeczkę szybszym. 

Zachęcam do lektury ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, bez pośpiechu zamontowałem dzisiaj dźwignie do lotek ;)

Wstępnie przygotowałem mocowanie płata górnego, zastanawiałem się jak najlepiej będzie usztywnić konstrukcję, Ponieważ klatka zrobiona jest z balsy .... stwierdziłem, że najlepiej będzie w tej klatce zrobić kanały do zamocowania sztywnych kołków które podeprą skrzydło. z dolnym nie ma takiego problemu bo przyklejone jest do kadłuba. :)

Chciałbym uzyskać możliwie najbardziej stabilną konstrukcję i sztywność konstrukcji nośnej w całości .Zastanawiałem się, czy nie zrobić dodatkowo jakichś linek po przekątnej żeby to wszystko jakoś dodatkowo wzmocnić

W poprzednim modelu trochę się to gibało i w locie widać było dość mocne odkształcenia skrzydeł. Chyba jeden pręt węglowy to było za mało :)

No i podpory przy wariackim lataniu trzeba było przyklejać :)

Dlatego teraz wkleiłem celem usztywnienia pręty węglowe w podporach, wystające po 4/5mm osadzone w otworkach w skrzydłach.
Mam nadzieję w ten sposób uzyskać lepsze i pewniejsze spojenie podpórek z płatami.

 

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja machnalem troszke mniejszy a plaskim kadlubem i rozp 75cm mial byc z depronu 3mm i pelny kadlub ale zrobilem z depronu 6mm do lotu ma miec ok 350-360g , pow nosna 23dm wiec chyba nie bedzie mial problemow z lataniem tyle ze mialem zrobic w profilu kfm2 ale obawialem sie ze biedzie za ciezki i zrobilem plaskie skrzydla wzmocnione weglem w srodku jak i plaskownikami na natarciu

 

 

post-12400-0-19364000-1405402935_thumb.jpg

post-12400-0-29170900-1405403058_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny, taki "Pitts" trochę :)

Ja bym go podwiesił kołami do góry i szukał CG.

A latał będzie ... MUSI :) chyba, że mu żelazko  podwiesisz ale nawet żelazka latają więc ... :)

Pod koniec tygodnia będę mojego próbował, mniej więcej mam określony CG ale i tak po pierwszych lotach się uściśli położenie środka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnych kilka elementów zamontowałem.
Górny płat zamocowany, podpory zrobione, teraz wkleić klatkę, zamocować silnik pozostałe elementy i ...

Zaczyna jakoś wyglądać. Wciąż jednak nie skończyłem pokrywy a to usztywni nieco ogonową część kadłuba która jest odrobinę wiotka icon_e_wink.gif

Zostało zrobić pokrywę kadłuba i ster wysokości oraz kierunku icon_e_smile.gif
Jeszcze z godzinka i gotowy do testu icon_e_smile.gif

 

Załączniki: Komentarz: Wklejone i podłączone serwa lotek

post-8100-0-39284500-1405727723_thumb.jpg Komentarz: Połączenie serw do lotek i połączenie lotek płata górnego i dolnego.

post-8100-0-88999600-1405727730_thumb.jpg Komentarz: to samo z nieco innej perspektywy :)

post-8100-0-08477300-1405727733_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.