Skocz do zawartości

Graupner MX-20 - trymuje tylko jedną lotkę. Jak naprawić?


TeBe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc.

Setup wygląda tak, że lewa lotka jest na Ch2, a prawa na Ch5. W menu Control Adjust przypisałem do Input5 Ct2. Wszystko działa ładnie, oprócz tego,że trymer od lotek trymuje tylko CH2 (lewą lotkę), a Ch5 (prawą lotke) nie.

Może to trzeba zrobic jakoś inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam. 

Tomaszu nie mam tego radia, i nie znam jego menu, ale w MX 16s jest tak, że w menu wybieram skrzydło z dwoma lotkami i wtedy  systemowo mam przypisane do lotek kanały 2 i 5, nie muszę przypisywać drążka do kanału 5 bo robi to system. Mogę bez problemu trymować obydwie lotki. MX 16s to też Graupner więc może jest to zrobione na tej samej zasadzie. 

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim radiu wybieram tylko 2aile bez klap, ale jak napisałem jest to trochę starszy nadajnik i może coś zmienili w menu. Nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd. Może podpowie ktoś mający taki nadajnik jak Ty. Ja walczyłem dziś z ustawieniem hamulców i udało się dopiero jak zagłębiłem się w instrukcję. Może instrukcja coś pomoże?

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, za dużo danych. Mam model, który ma 2 serwa na lotki (różnicowe, więc muszą iśc z oddzielnych kanaów) i klapy na dwóch serwach przez kabel Y. Czyli z jednego kanału. Co wybrać w menu?

 

EDIT. Już widzę, idę próbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie tak nie robi. 

DObra, starczy mi trym na lewej lotce, hope. 


Jak masz jedno serwo do klap to 2AIL1FLA, ale odepnij wtedy Input5 Ct2.

 

Pozdrawiam Krzysiek.

 

Edit

 

Tomek był szybszy :) 

A znasz jakiś sposób, żeby odpiąć Ct2 od Input5? Bo w moim MX-20 można tylko przepiąc na inny Ct. Tak sobie radzę, przepisuję na nieużywany, ale to durne jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz odbiornik, skoro wpinasz serwa klap ( mówisz że są osobno do klapy lewej i prawej) przez kabel Y. Jeżeli masz gr-16 to wpinasz lewa klapę w kanał 6 a prawa klapę w kanał 7 i wybierasz 2ail2fl.

Ja mam 3 klapy :-) 2 na skrzydle głównym przez spowalniaczkę/odwracaczkę (czyli Y)  i trzecie na skrzydle przednim ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ale macisz :)

Ideologia GR jest taka wg mnie. Masz szkrzydlo 2ail1fl, co oznacza ni mnie ni wiecej ze dwa serwa na odziellnych kanalach srteruja lotkami a jedno klapa.

Teraz jak w control adjust podepniesz cos pod 5 kanal (lotki, ale pisze to z glowy  do sprawdzenia) to to co podepniesz w twoim przypadku ct2 bedzie sterowalo tym jak klapami - czyli obie lotki beda sie wychylaly do gory lub do dolu. nie da rady tym trymowac wg mnie. Sterowanie 5 kanalem daje efekt klapo lotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta "przednia" klapa coś będzie wspierać te pozostałe dwie? Czy to jest dwupłat?

Nie jestem mega ekspertm od mx-a ale niczego nie nabajdurzyłem :) coś mi się jednak wydaje, że ten układ serw lotek i klap wygląda inaczej niż na początku tego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 3 klapy to te 2 na kablu Y wpinasz w kanał 6 a 3-cią klapę w kanał 7 i wybierasz 2AIL2FLAP.  Input5 Ct2 odpinasz w ten sposób, że w menu przypisujesz wyjścia tak jak były fabrycznie, czyli 1 do 1, 2 do 2 itd.

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wypne wszystko w cholerę :-) i zaprogramuję od nowa wg Waszych wskazań. 

 

Hardware jest taki:

 

2 regle od silników, wiadomo, CH1

2 serwa do lotek

2 serwa do klap w skrzydle głównym,idą wspólniez jednego kanału  przez spowalniaczkę

1 serwo do steru wysokości

1 serwo do steru kierunku

 

 

dodatkowo

1 serwo do klapy na skrzydle przednim, musi byc z oddzielnego kanału, kwestia trymowania. Spięte programowo z klapami na skrzydle głównym.

1 serwo do kółka przedniego, z oddzielnego kanału. Spięte programowo ze sterem kierunku.

 

Umiem zrobić wszystko, oprócz jednoczesnego trymowania lotki lewj i prawej.

HELP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przez przypadek zobaczylem co ty tam za cudo robisz :)

Wg mnie to nie masz 2 + 2 tylko  2 + 1 i tego trzeba sie trzymac. Swoja droga nie wiem czemu klapy na skrzydle pusciles przez spowalniacz ktory masz programowo w radiu i dlaczego na wspolnym kanale. ale to inna bajka

Z wolnych mikserow przypisujesz przednie skrzydlo do czego ci sie tylko podoba (klapy lotek stery wysokosci)

Po co chcesz sprzegac powierzchnie z przedniego skrzydla z klapami i dlaczego nimi masz trymowac cokolwiek? no chyba ze o tej porze czegos nei rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.