Skocz do zawartości

Saito Fa-150 problem z regulacją.


Pit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kolega, dla którego jest to pierwszy czterotakt poprosił mnie o pomoc w dotarciu i wyregulowaniu tego silnika. Na wstępie  trochę danych:

- Silnik SAITO FA-150 zamontowany w modelu cylindrem w dół. Silnik z drugiej ręki ale wcześniej nie palony.

- Paliwo Contest 10

- Śmigło Bambula 16x8.

Początek docierania bez problemu. Silnik łatwo odpalił i na bardzo bogatej mieszance przepalił 1,5 litra paliwa. Po dwóch litrach próbowałem wyregulować silnik i górne obroty ustabilizowały się na 8,7k po czym zmniejszyłem je do 8,4k. Objaw, który wydaje mi się dziwny jest taki, że silnik przy maksymalnych obrotach czyli ubogiej mieszance bardzo mocno dymi. Jeżeli wkręcę iglicę odrobinę więcej silnik potrafi się gwałtownie zatrzymać (odbić?) i odkręca się śmigło.

Drugi problem dotyczy wolnych obrotów. Nie ma stabilnych obrotów poniżej 4k a pniżej 3,5k po prostu gaśnie. Podejrzewam, że poprzedni właściciel mógł rozregulkować iglicę wolnych obrotów. Nie wiem jednak jakie powinno być jej pierwotne położenie.

Trzeci problem dotyczy odpalania. Silnik jest momentami „twardy”, mocno kopie po palcach i często odpala w drugą stronę.

Nie wiem jak dalej do tego podejść. Proszę pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Gość Kamyczek_RC

Sprawdź i ustaw to nie zaszkodzi poza tym nastawy gaźnika są na stronie saito i w instrukcji obsługi . Ważne żeby paliwo miało olej syntetyczny i w niewielkim dodatku rycynę inaczej nieprzepalony olej i nagar mocno zalepiają kolektor wydechowy i zaczynają się problemy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz chocby dla samej zasady rzadko kiedy sklonny jestem poprzec wypowiedzi Kamyczka, ale w tym wypadku, przezwyciezajac wewnetrzna niechec, zrobie wyjatek. Otoz wiekszosc modelarskich czterosuwow wymaga zwykle regulacji luzu zaworow po przepracowaniu krotkiego czasu, powiedzmy, pierwszej godziny.

 

Reszta to juz tylko kwestia wlasciwej regulacji gaznika. Tutaj masz instrukcje, a w niej opisane co trzeba:

http://www.horizonhobby.com/pdf/Large_Single_Cylinder_Manual.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik wyregulowany. Zawory po sprawdzeniu nie wymagały regulacji. Problem tkwił w iglicy wolnych obrotów. Musiała być sporo wkręcona w stosunku do tego co podaje instrukcja. Stopniowo wkręcając co 1/8 obrotu udało się uzyskać stabilne wolne na poziomie 2,4k i płynne przejście do 8,8k. Ostatecznie silnik został ustawiony na 8,5k co przełożyło się na 6,4kg ciągu na śmigle 17x8 Bambula. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wyregulowany. Zawory po sprawdzeniu nie wymagały regulacji. Problem tkwił w iglicy wolnych obrotów. Musiała być sporo wkręcona w stosunku do tego co podaje instrukcja. Stopniowo wkręcając co 1/8 obrotu udało się uzyskać stabilne wolne na poziomie 2,4k i płynne przejście do 8,8k. Ostatecznie silnik został ustawiony na 8,5k co przełożyło się na 6,4kg ciągu na śmigle 17x8 Bambula. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc.

A nie mówiłem :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.