Skocz do zawartości

AV-8B Harrier II


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak coś mi się kołata aby go zrobić. Oczywiści nie pionowzlota.

 

Tylko coś przekrojów kadłuba nie mogę znaleźć

Już ktoś go zbudował

http://www.parkjets.com/harrier/

ale Ciebie pewnie interesuje wersja pełnokadłubowa?  :)

 

Tu są plany ale innej wersji (może będą przydatne) 

http://greenairdesigns.com/ejcgallery/albums/userpics/10002/Harrier_FRS_28229.jpg

lub

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/7/6/3/3/9/a2181644-136-Harrier%20Aero%20Technika%20Lotnicza%2091-040003.jpg

http://www.the-blueprints.com/modules/vectordrawings/preview-wm/hawker_harrier.jpg

 

Powodzenia w budowie. I'll be watching  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te widziałem. Mimo wszystko dziękuję Rafale za starania.

Chcę zrobić późniejszą wersję. Między innymi skrzydło jest nieco większe i o innym kształcie. Rzuty mam, ale przekroi nie.

Aczkolwiek to nie problem. Coś się zaaproksymuje z wcześniejszej wersji, to i tak makieta nie będzie.

I oczywiście pełnokadłubowy. No przynajmniej prawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze szkice

av8b_harrier01.jpg

 

av8b_harrier02.jpg

Jak widać śmigło będzie w środku. Perkaty kadłub Harriera idealnie sie do tego nadaje.

Wylot będzie pod skrzydłem i płynnie przechodził w obłą część ogonową.

Jeszcze nie jestem przekonany do tego rozwiązania. chciałbym aby z daleka wyglądał w miarę normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina by ten model zabiła, to nie szybkolot tylko depronowa skorupka-parkflyer. Jakbyś dał śmigło w środku ciężkości to serio można by pokusić się o żaluzje nad i pod nim a samo silnik obracany o 90* w dół, no sterowania nie miałbyś prawie żadnego ale jest spora szansa, że poszedłby pionowo przynajmniej na 10 metrów a tam już można odpalić zwykły napęd. Najlepsze jest to, że na te żaluzje masz kupę miejsca pod i nad silnikiem patrząc na aktualne plany modelu. Tylko nie wiem jak z ciągiem i efektywnością takiego napędu. Bez vtol'a się nie pokazuj :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu calowe śmigło przewidujesz i jaki silnik? Taka zabudowa silnika przypomina mi projekt F-35 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/38988-f-35a/
Jaka powierzchnia wlotu i wylotu powietrza będzie w stosunku do powierzchni koła jaką wykonuje ruch śmigła? Przewidujesz profilowanie wlotu i wylotu dla zmniejszenia oporów powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



W F-35B (VTOL) są 2 turbiny (pionowa i pozioma), a w Harrier'ze jest chyba tylko jedna i dyszami się steruje pionowy lot.
Fakt, że ten silnik odpowiadający w F-35B za normalny lot, też współgra z tym poziomym.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/F-35B_Joint_Strike_Fighter_(thrust_vectoring_nozzle_and_lift_fan).PNG

Dla mnie to lepiej jak by zastosować EDF niż konwencjonalny napęd śmigłem. Ale życzę powodzenia w projekcie ! :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.