Skocz do zawartości

Saito FG-36 kaszle


Bartek L
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, mam problem z silnikiem Saito FG-36 zamontowanym w Hawker Hurricane firmy ESM. Silnik na niskich obrotach chodzi pięknie i płynnie bez żadnych problemów, ale po dodaniu gazu zaczyna kaszleć w nieregularnych odstępach, czasem co 2 sekundy, czasem co 10 sekund, czasem co minutę. To "kaszlnięcie" może trwać dosłownie chwilkę, część sekundy, a czasami (rzadko) może być konkretnym dławieniem przez 1-2 sekundę. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może mu dolegać? Bardzo proszę o pomoc.

 

Paliwo to mieszanka 20:1 (proporcje z instrukcji do silnika), benzyna to Orlen Verva 98, olej Castrol Edge 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już ile godzin był docierany i na jakim oleju (2 lata temu było to robione, model był potem sklejany po krecie gdy silnik zgasł zaraz po starcie, później stał bo nie miałem czasu na latanie), ale jestem pewien, że było to zrobione dokładnie tak jak trzeba. Po docieraniu silnik chodził jeszcze u mnie około 10 godzin na tym właśnie oleju. Doradzono mi użycie porządnego oleju do 4 taktów, a że akurat ten olej miałem w domu i z tego co wiem jest to porządny olej samochodowy, poza tym tutaj (http://www.ef3m.pl/regulacja-i-docieranie-silnika-benzynowego-da-50-dle-55,46.html) jest napisane o oleju Castrol więc uznałem, że może być.

Z tego co czytałem na forach angielskojęzycznych ten problem z tym silnikiem występuje często i zdecydowanie nie jest to wina oleju. Ludzie pisali o tym, że być może mało powietrza dochodzi do gaźnika, albo to powietrze jest zbyt gorące (bo zagrzane przez silnik w owiewce), albo że mieszanka zbyt uboga dochodzi do gaźnika. Obydwa powody wykluczyłem, po zdjęciu owiewki i zapewnieniu zimnego powietrza przy gaźniku i wzbogaceniu delikatnym mieszanki objawy nie ustąpiły, a nawet się wzmocniły. Jakieś inne pomysły? Mnie przychodzi do głowy, że to może wina instalacji zapłonowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Castrol syntetyczny do dwusuwów.Takie objawy to według mnie raczej wina regulacji a nie zapłonu.Może być też sytuacja że użyłeś mniejsze śmigło niż zalecane i motor się przekręca a zapłon już nie nadąża.Miałem taka sytuację ostatnio z motorem kolegi.Mimo najmniejszego zalecanego śmigła motor się przekręcał.Pomogło założenie większego śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile i jak intensywnie silnik pracował na złym oleju, dłuższa praca na złym oleju mogła by doprowadzić nawet do zatarcia.

 

Dla przykładu piła stihl na tanim oleju z orlenu kaszle i nie wchodzi na wysokie obroty, po zmianie na olej marki ''stihl'' objawy ustępują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do domu to sprawdzę też śmigło, nie pamiętam jakie jest założone. Czy to, że użyłem złego oleju będzie miało jakieś negatywny wpływ na silnik? Jak poważny?

 

Hmm, chyba w tym przypadku trzebaby zaczac od informacji gruntownych. Pomimo, ze posiadasz silnik czterosuwowy, jest on smarowany olejem, ktory trzeba domieszac do paliwa, a wiec w sposob wlasciwy dla silnikow dwusuwowych. Poniewaz oleje przeznaczone do smarowania silnikow czterosuwowych w obiegu zamknietym posiadaja zupelnie inne wlasciwosci i nawet w przyblizeniu nie sa w stanie tak dobrze mieszac sie z paliwem, jak oleje typowe dla dwususow, zupelnie nie nadaja sie one do smarowania Twojego Saito. Dlatego, zgodnie z tym, co koledzy wyzej doradzaja, powinienes zaopatrzyc sie w dobry (moim zdaniem lepiej syntetyczny, anizeli mineralny) olej do silnikow dwusuwowych. Sama marka oleju nie odgrywa wiekszej roli. Dobrze, jesli bedzie sie on nadawal do silnikow wysoko obciazonych, dlatego wielu z nas od razu siega po oleje uzywane i sprawdzone w sporcie motorowym.

 

Oleje przeznaczone do pilarek i podobnego sprzetu nadaja sie do silnikow typowo modelarskich tylko warunkowo. A to dlatego, ze silniki do pilarek posiadaja w wiekszosci wypadkow charakterystyke znacznie rozniaca sie od charakterystyki silnikow od poczatku skonstruowanych z przeznaczeniem do modelarstwa.

 

Co do regulacji:

Jesli juz zaopatrzysz sie we wlasciwy olej, w pierwszej kolejnosci ureguluj dobrze luz zaworow. Oczyszczenie swiecy rowniez nie zaszkodzi. Dopiero jesli po tych zabiegach praca silnika nie ulegnie poprawie, przejdz do szukania innej przyczyny, a wiec kontroli zaplonu i regulacji gaznika, a dopiero potem do szukania defektow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.