mr.jaro Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Szukam odpowiedzi na pytanie, do czego sluzy pokazana na drugim zdjeciu, oznaczona strzalka tulejka? Kombinuje, kombinuje i wykombinowac nie potrafie. Dziekuje. Zrodlo zdjec: HK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Przy mocowniu śmigła od strony rotora (tą piastą na 3 sruby) jest to zabezpieczenie, żeby rotor nie odleciał. Przy mocowaniu smigła na piastę zaciskową na wale nie jest do niczego potrzebne. Oczywiscie wszystko dla śmigla normalnego - ciągnącego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Aaa! Rozumiem zatem, ze jesli smiglo mocowane jest od strony rotora, te tulejke trzeba wowczas przykrecic na wale po stronie przeciwnej, gdyz tam zabezpieczenie walu stanowi tylko malutki pierscien sprezynujacy, ktory dla przeniesienia sily ciagu jest niewystarczajacy. Brzmi logicznie! Dzieki serdeczne. Akurat moj model (Beaver od E-Flite - nawiasem mowiac, pod wzgledem jakosci potworny badziew i drugi raz bym go juz nie kupil, nawet pomimo niskiej ceny) wymaga dokladnie tego rozwiazania, gdyz silnik nalezy w nim mocowac do wregi od przodu, a nie od zadka. Poniewaz brakuje mi praktyki z silnikami elektrycznymi, natychmiast przychodzi mi na mysl nastepne pytanie. Czy dla tego silnika nie byloby lepiej, gdybym go po prostu odwrocil, kierujac wystajaca czesc walu do przodu i zmienil sposob zamocowania silnika poprzez wykonanie przedluzek mocowanych do wregi kadluba? Tylko wowczas widoczny na zdjeciu krzyzak mocujacy (ten czarny, z blachy) czesciowo zaslanialby otwory chlodzace. Zatem co jest lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Zwykle krzyżak jest przykręcony do calizny z otworami gwintowanymi pod wkręty. A okienka wentylujące są obok. Więc krzyżak niczego nie będzie zasłaniać. A na bokach masz jeszcze te poprzeczne okienka. Wg mnie nie ma specjalnej różnicy w chłodzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Dzieki. Faktycznie tak jest. Ot, na benzynowych sie znam, ale do elektrycznych zdecydowanie brakuje mi rutyny i oczywistych rzeczy nie dostrzegam. Rozumiem zatem, ze silnikowi wszystko jedno, w jakim kierunku go wbuduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Wszystko jedno Po to ma ten pierścień do zabezpieczenia przy obróceniu. Możesz dokupić np. takie łoże Albo tylko jakieś rurki jako dystanse zamiast tych przedłużek i dłuższe wkręty do drewna czy śruby. Przykręcić krzyżak przez dystanse do wręgi i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 No wlasnie, cos w tym stylu chodzilo mi po glowie. Ale jesli kierunek zabudowy nie robi silnikowi roznicy, chyba nie bede kombinowal. Dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi