Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nieuport 17


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
161 odpowiedzi w tym temacie

#21 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1802 postów
  • Age: 51
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 21 October 2014 - 10:35

wybór sposobu budowy i rozwiązań jest uwarunkowany odpowiedzią na pytanie czy model ma brać udział w walce, jeśli tak to popieram Mariana, budowa jak najprostsza co w cale nie znaczy "prostacka" większość modeli do walki i tak kończy jako "KIT" tylko traki dość trudny do złożenia.

 

Jeśli zwraca się uwagę na ciężar deski balsowej to statecznik może być z pełnej, choć osobiście i tak sklejam go z kilku elementów aby uodpornić go na naturalną właściwość balsy do skręcania się.


  • 0

#22 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 21 October 2014 - 14:56

Z pełnej deski jest o wiele szybciej, a wybrałem specjalnie lekką. Nie pomyślałem tylko o zrobieniu z kilku kawałków :( Okleję je folią ale na razie nie będę przyklejał do kadłuba - jak na końcu okażą się za ciężkie zrobię nowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek


  • 0

#23 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 798 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 21 October 2014 - 15:15

Przed oklejeniem folią wytnij 3 jak największe otwory a na balsie naklej ( CA ) pasek rowingu -wystarczy wyjęta nitka" z tkaniny 180-250 .

Mocno to usztywni statecznik i zapobiegnie skręcaniu balsy..


  • 0

#24 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 01 November 2014 - 20:54

Spróbuję wyciąć te otwory. W międzyczasie wycinania żeber dolnego skrzydła dopasowałem maskę silnika z pojemnika po lodach :)

Nieu-ACES07.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#25 pelikan1500

pelikan1500
  • Modelarz
  • 293 postów
  • SkądWrocław
  • Imię:Krzysiek

Napisano 29 November 2014 - 23:16

Marian to budują modelarze a nie tacy laicy jak ja ale jak pamiętam te Nieuporty miały pełne stateczniki i nie było problemu z wyważeniem mowa tu o NIE-11 z zestawu kadłub laminat skrzydło styro kryte balsą lub fornirem napęd 4-takt. I od lat było ze ŚC ok.


  • 0

#26 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 798 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 30 November 2014 - 19:42

No  to ci się zdawało,zresztą mi też, ale jak przesunąłem SC o 15 mm do przodu i zniejszyłem wykłon to okazało sie że lata niebo lepiej .


  • 0

#27 GośćKamyczek_RC_*

GośćKamyczek_RC_*
  • Guests

Napisano 01 December 2014 - 00:19

No i otwieramy książeczkę "Abc miniaturowego lotnictwa " albo "miniaturowe lotnictwo " i czytamy i regulujemy modelik .. Marian ma racje bez regulacji model może lata ale dobrze wyregulowanym walczysz z przeciwnikami a nie z modelem ...


  • 0

#28 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 22 January 2015 - 18:33

Po dłuższej przerwie podłubałem trochę przy skrzydłach N17.
Przygotowałem żebra dolnego i górnego skrzydła - te do których będą mocowane łączenia górnego i dolnego płata wyciąłem ze sklejki 2mm - przy okazji posłużyły za wzorniki do szlifowania pozostałych:
 
Nieu-ACES08.jpg

Nieu-ACES09.jpg

Nieu-ACES10.jpg

Dopasowałem też łącznik dolnych połówek (będzie jeszcze wyażurowany zgodnie z planem):

Nieu-ACES11.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#29 przemo

przemo

    może tak by kiedyś wrócić do modelarstwa ???

  • Modelarz
  • 1758 postów
  • Age: 32
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 22 January 2015 - 19:41

No w końcu się coś dzieje :) Już tyle projektów chodzi mi po głowie że nie wiem do czego przysiąść ... a taki dwupłat z WWI to już chyba najmocniej powiem szczerze depcze moją głowę :P 
Krzyśku plany skalowałeś w drukarni czy masz może już przeskalowane w wersji elektronicznej co by się nimi podzielić ? ;)

Wiem że to za wczas pytać o wagę gotowego modelu ale taką jakąś możesz orientacyjną na koniec budowy ? Ogólnie mniej więcej jakiej się spodziewasz ;) 


  • 0

#30 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 22 January 2015 - 20:25

Hej, waga według kolegów kombaciarzy nie powinna przekroczyć 1200g (napęd spalinowy) - na razie nie mam pojęcia czy się zmieszczę :-) Jeśli chodzi o skalowanie to użyłem najnowszego Adobe readera, który posiada możliwość skalowania i dzielenia na kartki A4 w opcji wydruku - metodą prób za drugim razem trafiłem w rozpiętość 1/8. Moim zdaniem ten plan jest bardzo fajny - długo szukałemwłaśnie takiego, a budowa konstrukcyjnego kadłuba sprawia dużo frajdy ;-) ostatni raz budowałem taki w podstawówce na modelarni :-) 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek


  • 1

#31 GośćKamyczek_RC_*

GośćKamyczek_RC_*
  • Guests

Napisano 23 January 2015 - 10:14

Czym lżejszy model tym lepszy stosunek mocy do wagi i mniejsze obciążenie powierzchni nośnej więc bez względu na rodzaj napędu lżejszy model będzie latał lepiej , jednak będzie wymagał dokładniejszej regulacji , bezwładność (masa) działa tak jak żyroskop ukrywa niedokładności w regulacji i sterowaniu do tego wymaga większej prędkości startu i lądowania co za tym idzie wydłuża się rozbieg i dobieg ...


  • 0

#32 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 24 January 2015 - 14:23

Rozpocząłem budowę dolnego skrzydła:

 

Nieu-ACES12.jpg

 

Klej sobie schnie, a ja dopasowałem i przykręciłem łoże, maskę i zbiornik paliwa:

 

Nieu-ACES13.jpg

 

Nieu-ACES14.jpg

 

Nieu-ACES15.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek


  • 0

#33 przemo

przemo

    może tak by kiedyś wrócić do modelarstwa ???

  • Modelarz
  • 1758 postów
  • Age: 32
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 24 January 2015 - 15:50

Coraz bardziej zaczynam chorować na ten model jak patrze na Twój postęp prac Krzychu :)
  • 0

#34 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 24 January 2015 - 22:35

W takim razie czekam na relację z budowy wersji elektrycznej :-) 


  • 0

#35 przemo

przemo

    może tak by kiedyś wrócić do modelarstwa ???

  • Modelarz
  • 1758 postów
  • Age: 32
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 25 January 2015 - 10:52

(...) Jeśli chodzi o skalowanie to użyłem najnowszego Adobe readera, który posiada możliwość skalowania i dzielenia na kartki A4 w opcji wydruku - metodą prób za drugim razem trafiłem w rozpiętość 1/8. Moim zdaniem ten plan jest bardzo fajny - długo szukałemwłaśnie takiego, a budowa konstrukcyjnego kadłuba sprawia dużo frajdy ;-) ostatni raz budowałem taki w podstawówce na modelarni :-) 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

 

Doszedłem do tego jak się skaluje i dzieli na kartki A4 i plany przeskalowałem o 170% i wyszło mi mniej więcej 1010 mm rozpiętości. Nie wiem czy to mnie nie przerośnie ale zasiądę do budowy tego Neuport'a w wersji elektrycznej, w sam raz mam jeden wolny silnik Turnigy 3536/8 500W 1250 kv  ... kłopot będzie na wykonaniu dostępu do wymiany lipola ale jakoś się to rozwiąże. Tak że będę się z pewnością wzorował na Twojej relacji :) ... w przyszłym miesiącu składam zamówienie na materiał ;) 


  • 0

#36 GośćKamyczek_RC_*

GośćKamyczek_RC_*
  • Guests

Napisano 25 January 2015 - 12:41

W kopiarkach sprawa jest w zasadzie prosta skalowanie z A4 na A3 to 141%  odwrotnie 71 % . Jeśli więc chcemy rozpiętość powiększyć 2 razy ustawiamy 200% lub powiększamy model z A4 na A2 . bo 1,41 * 1,41 to 1,98 .... . Mając drukarkę i plan drukujemy go w oryginale ustawiając 100% dokonujemy pomiaru z proporcji obliczmy odpowiednie powiększenie , dajemy druk jako plakat z kartek A4 drukujemy kleimy i mamy plan w odpowiedniej skali ...A jak nie chce nam się wydawac kasy na tusze i papier idziemy do poligrafii w której drukują np. mapki i drukujemy z PDF lub innej formy odpowiednio wyskalowany plan modelu ;).


  • 0

#37 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 6813 postów
  • Age: 52
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 25 January 2015 - 13:25

W moim ciut większym modelu przed natarciem dolnego płata wstawiłem klapkę na neodymach za pomocą, której mam bardzo łatwy dostęp do pakietów.

Jako elektryk - model nie ja :D - proponowałbym silnik o jak najmniejszym kv z uwagi na duża średnicę maski silnika. Plusem elektryka jest właśnie to, że mogę zakładać różne śmigła w zależności od kv silnika. W przypadku spaliny nie masz żadnego ruchu. nie pamiętam ilu centymetrowy silnik wkładasz ale śmigło będzie pewnie max 9" jeśli spalina 3,5cm. W elektryku z silnikiem 900kv mam śmigło 13".


  • 0

#38 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 25 January 2015 - 13:51

@przemo coś mi się przypomina, że też ustawiałem skalowanie 170 :) masz rację - największym problemem będzie umiejscowienie pakietu

@Irek M silnik ma być 5cm (.30)

 

Mam ostatnio trochę więcej czasu więc lęcę dalej z budową - dolne połówki gotowe do szlifowania i wstępnie dopasowane do kadłuba:

 

Nieu-ACES16.jpg

 

Rozpoczynam budowę górnego płata - na zdjęciu na razie przymiarka czy klocki się zgadzają:

 

Nieu-ACES17.jpg

 

Zanim zacznę klejenie muszę jeszcze zrobić w żebrach otwory na przewody serw, odetnę też od razu lotki i muszę pamiętać aby górnego dźwigara nie przyklejać bo mają być jeszcze wypełnienia międzydźwigarowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek


  • 0

#39 przemo

przemo

    może tak by kiedyś wrócić do modelarstwa ???

  • Modelarz
  • 1758 postów
  • Age: 32
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 26 January 2015 - 09:21

Krzyśku mógłbyś wstawić zdjęcia z zamocowanie łoża na górny płat? Chodzi mi jak ono jest przymocowane do kadłuba. I jeszcze parę pytań co do tego łoża ... to jest drut 2 mm ? I jak to ładnie polutowales? ;)
  • 0

#40 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 26 January 2015 - 11:21

Nie sfotografowałem tego mocowania ale jest dokładnie tak samo jak u packa w fokkerze d5 http://pfmrc.eu/inde...i-cos-z-drewna/ - tam jest zdjęcie tego.

Tak to jest drut 2mm, a do lutowania tego typu materiałów przydaje się kwas lutowniczy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych