Skocz do zawartości

Nieuport 17


songo78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wybór sposobu budowy i rozwiązań jest uwarunkowany odpowiedzią na pytanie czy model ma brać udział w walce, jeśli tak to popieram Mariana, budowa jak najprostsza co w cale nie znaczy "prostacka" większość modeli do walki i tak kończy jako "KIT" tylko traki dość trudny do złożenia.

 

Jeśli zwraca się uwagę na ciężar deski balsowej to statecznik może być z pełnej, choć osobiście i tak sklejam go z kilku elementów aby uodpornić go na naturalną właściwość balsy do skręcania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Z pełnej deski jest o wiele szybciej, a wybrałem specjalnie lekką. Nie pomyślałem tylko o zrobieniu z kilku kawałków :( Okleję je folią ale na razie nie będę przyklejał do kadłuba - jak na końcu okażą się za ciężkie zrobię nowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Marian to budują modelarze a nie tacy laicy jak ja ale jak pamiętam te Nieuporty miały pełne stateczniki i nie było problemu z wyważeniem mowa tu o NIE-11 z zestawu kadłub laminat skrzydło styro kryte balsą lub fornirem napęd 4-takt. I od lat było ze ŚC ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

No i otwieramy książeczkę "Abc miniaturowego lotnictwa " albo "miniaturowe lotnictwo " i czytamy i regulujemy modelik .. Marian ma racje bez regulacji model może lata ale dobrze wyregulowanym walczysz z przeciwnikami a nie z modelem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po dłuższej przerwie podłubałem trochę przy skrzydłach N17.
Przygotowałem żebra dolnego i górnego skrzydła - te do których będą mocowane łączenia górnego i dolnego płata wyciąłem ze sklejki 2mm - przy okazji posłużyły za wzorniki do szlifowania pozostałych:
Nieu-ACES08.jpg

Nieu-ACES09.jpg

Nieu-ACES10.jpg
Dopasowałem też łącznik dolnych połówek (będzie jeszcze wyażurowany zgodnie z planem):

Nieu-ACES11.jpg


Pozdrawiam,
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu się coś dzieje :) Już tyle projektów chodzi mi po głowie że nie wiem do czego przysiąść ... a taki dwupłat z WWI to już chyba najmocniej powiem szczerze depcze moją głowę :P 
Krzyśku plany skalowałeś w drukarni czy masz może już przeskalowane w wersji elektronicznej co by się nimi podzielić ? ;)

Wiem że to za wczas pytać o wagę gotowego modelu ale taką jakąś możesz orientacyjną na koniec budowy ? Ogólnie mniej więcej jakiej się spodziewasz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, waga według kolegów kombaciarzy nie powinna przekroczyć 1200g (napęd spalinowy) - na razie nie mam pojęcia czy się zmieszczę :-) Jeśli chodzi o skalowanie to użyłem najnowszego Adobe readera, który posiada możliwość skalowania i dzielenia na kartki A4 w opcji wydruku - metodą prób za drugim razem trafiłem w rozpiętość 1/8. Moim zdaniem ten plan jest bardzo fajny - długo szukałemwłaśnie takiego, a budowa konstrukcyjnego kadłuba sprawia dużo frajdy ;-) ostatni raz budowałem taki w podstawówce na modelarni :-) 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Czym lżejszy model tym lepszy stosunek mocy do wagi i mniejsze obciążenie powierzchni nośnej więc bez względu na rodzaj napędu lżejszy model będzie latał lepiej , jednak będzie wymagał dokładniejszej regulacji , bezwładność (masa) działa tak jak żyroskop ukrywa niedokładności w regulacji i sterowaniu do tego wymaga większej prędkości startu i lądowania co za tym idzie wydłuża się rozbieg i dobieg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Jeśli chodzi o skalowanie to użyłem najnowszego Adobe readera, który posiada możliwość skalowania i dzielenia na kartki A4 w opcji wydruku - metodą prób za drugim razem trafiłem w rozpiętość 1/8. Moim zdaniem ten plan jest bardzo fajny - długo szukałemwłaśnie takiego, a budowa konstrukcyjnego kadłuba sprawia dużo frajdy ;-) ostatni raz budowałem taki w podstawówce na modelarni :-) 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

 

Doszedłem do tego jak się skaluje i dzieli na kartki A4 i plany przeskalowałem o 170% i wyszło mi mniej więcej 1010 mm rozpiętości. Nie wiem czy to mnie nie przerośnie ale zasiądę do budowy tego Neuport'a w wersji elektrycznej, w sam raz mam jeden wolny silnik Turnigy 3536/8 500W 1250 kv  ... kłopot będzie na wykonaniu dostępu do wymiany lipola ale jakoś się to rozwiąże. Tak że będę się z pewnością wzorował na Twojej relacji :) ... w przyszłym miesiącu składam zamówienie na materiał ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

W kopiarkach sprawa jest w zasadzie prosta skalowanie z A4 na A3 to 141%  odwrotnie 71 % . Jeśli więc chcemy rozpiętość powiększyć 2 razy ustawiamy 200% lub powiększamy model z A4 na A2 . bo 1,41 * 1,41 to 1,98 .... . Mając drukarkę i plan drukujemy go w oryginale ustawiając 100% dokonujemy pomiaru z proporcji obliczmy odpowiednie powiększenie , dajemy druk jako plakat z kartek A4 drukujemy kleimy i mamy plan w odpowiedniej skali ...A jak nie chce nam się wydawac kasy na tusze i papier idziemy do poligrafii w której drukują np. mapki i drukujemy z PDF lub innej formy odpowiednio wyskalowany plan modelu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim ciut większym modelu przed natarciem dolnego płata wstawiłem klapkę na neodymach za pomocą, której mam bardzo łatwy dostęp do pakietów.

Jako elektryk - model nie ja :D - proponowałbym silnik o jak najmniejszym kv z uwagi na duża średnicę maski silnika. Plusem elektryka jest właśnie to, że mogę zakładać różne śmigła w zależności od kv silnika. W przypadku spaliny nie masz żadnego ruchu. nie pamiętam ilu centymetrowy silnik wkładasz ale śmigło będzie pewnie max 9" jeśli spalina 3,5cm. W elektryku z silnikiem 900kv mam śmigło 13".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przemo coś mi się przypomina, że też ustawiałem skalowanie 170 :) masz rację - największym problemem będzie umiejscowienie pakietu

@Irek M silnik ma być 5cm (.30)

 

Mam ostatnio trochę więcej czasu więc lęcę dalej z budową - dolne połówki gotowe do szlifowania i wstępnie dopasowane do kadłuba:

Nieu-ACES16.jpg

 

Rozpoczynam budowę górnego płata - na zdjęciu na razie przymiarka czy klocki się zgadzają:

Nieu-ACES17.jpg

 

Zanim zacznę klejenie muszę jeszcze zrobić w żebrach otwory na przewody serw, odetnę też od razu lotki i muszę pamiętać aby górnego dźwigara nie przyklejać bo mają być jeszcze wypełnienia międzydźwigarowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sfotografowałem tego mocowania ale jest dokładnie tak samo jak u packa w fokkerze d5 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43342-fokker-d5-czyli-cos-z-drewna/ - tam jest zdjęcie tego.

Tak to jest drut 2mm, a do lutowania tego typu materiałów przydaje się kwas lutowniczy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.