Skocz do zawartości

J1W7 Shinden


marek rokowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kiedyś zbudowałem tego cudaka w wersji ESA

 

PC180111.JPG

 

Zastanawiałem się co począć  moim wyeksploatowanym skrzydełkiem Vega o rozpiętości 1,60m ....

Jakoś żal mi było go "złomować"

Zaświtał mi pewien pomysł i po przemierzeniu paru wymiarów ostro zasiadęłm do rysowania :)

 

20140927_172521.jpg

 

kadłub wykonałem w wersji styropianowej.

"banan" - wymyśliłem tak i sposób wycinania kadłubów który daje maksymalną efektywność uzyskania cygarowatych kształtów z owalnymi przekrojami:

 

post-6922-0-80405200-139705.jpg

 

 

20140927_184950.jpg

 

20140927_185001.jpg

 

Wzmocneinia kadłuba: wewnatrz 3 wrei połączone listwami sosnowymi 10x20 stanowiącymi łoże goleni przedniej oraz punkt zamocowania skrzydła. powierzchnia styku wręg i kadluba została powiekszona paskami forniru.

 

 20140927_185011.jpg

 

Na zewnątrz kadłuba wzmocnienie stanowią 4 listwy 10x2mm klejone w wyszlifowanych rowkach

20140927_202552.jpg

 

Skrzydło

zacząłem od wycięcia komór podwozia 

 

20140927_172541.jpg

 

Po wkeljeniu dodatkowych dxwigarków sosnowych, znaczną częśc powierzchni skrzydła okleiłem fornirem-ale wykorzystałęm do tego celu klej w spraju  firmy 3M :)

20140928_013412.jpg

 

20140928_013420.jpg  20140927_202530.jpg

 

Na zakończenie dnia zabezpieczyłęm kadłub folią i wylaminowałem sobie kształtkę z której powstaną pokrywy komory goleni przedniej

 

20140928_013437.jpg

 

ciąg dalszy niebawem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

postanowiłem zrobic wstepny oblot przed ukończeniem Shindena

powód: waga i obciążenie powierzchni nosnej...

 

 

teraz pora na naprawę i MOCNE odchudzanie :) bo niestety to prawdziwy warbird :) - zwł jeśli chodzi o prędkośc potrzebna do startu i lądowana a co za tym idzie długość i jakość pasa startowego... :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Marku,

 

Mi sie wydaje, ze model tak kiepsko lecial z powodu napedu a wlasciwie za malego smigla.

Na 3. fotce na filmie widac ze lopaty ledwo wystaja zza obrysu kadluba. Latalem podobnym modelem i mimo ze ciag statyczny = masa to predkosc modelu w locie pozostawiala sporo do zyczenia. Widac na filmie ze model lecial "na rzesach" i o pionowych figurach nie bylo mowy. Daj wiekszy silnik + wieksze smiglo, zostaw dwa pakiety dla wiekszej wydajnosci pradowej i powinien latac jak warbird.

 

Ile teraz wazy i jakie masz obciazenie powierzchni (z canardem i bez)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latał nieżle i bym całkeim żywy - tylko ja bałem sie w pierwszym locie zaszalec i pociagnac go do pętli... :)

 

wiesz ze nawet ster wysokosci był łapany w balsowym łożu szpilkami? :)))

 

obciażenei z wagą docelową wychodziło coś koło 180gr/dm - czyli w cholerę... ;/

- widac jak (nie)szybuje po zdjęciu gazu  (końcówka filmu /podejscie do lądowania)

 

nie mam takiego lotniska żeby móc latac takim pociskiem dlatego powstaje odchudzony egzemplarz

 

prawdopodobnie dostanie przewymiarowane śmiglo aby miec taki "krytyczny" zapas w razie W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinden dostał jednak nowe skrzydło :)

 

 

20141115_221557.jpg

 

silnik powędrował do wnętrza kadłuba -  dzięi temu wyważenie myślę że uzyskam pojedynczym a nei podwójnym pakietem umeijscowionym w samym nosie :)

20141123_005851.jpg

Niebanalny model wymaga niebanalnych rozwiązań. Z cofnięciem silnika to dobry pomysł. Ładnie to zrobiłeś. :)

Tylko pamiętaj, że każdy element dodany, zabiera moc silnikowi. Przedłużenie wału być może poniesie za sobą konieczność wymiany silnika na mocniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

koniec sezonowania projektu! :)

 

postanowiłęm sprawdzić dwie nowe technologie:

- pokrywanei kadłuba za pomocą płyt depronowych

- pokrywanie skrzydłą za pomocą szyfonu laminowanego z użycim EaseKOte

 

na razei kadłub :)

przeciąłem płyty depronowe 3mm na 1mm plasterki :)

i kawałek po kawałku skóruję kadłub klejąc kolejne bryty na soudalu

https://goo.gl/photos/R4JmJ51BN7G5PmT17

 

przy okazji: ktos wie jak obejsc zabezpiecenei katalogu google? bo  wczesneij dało sie wkeljac link do zdjecia i bylo fajnei -ateraz nie działa:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.