Skocz do zawartości

Trenerek - moja pierwsza spalina - renowacja


modelarz115
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jako pierwszą spalinę miałem zbudować wicherka 15 RC, ale los chciał inaczej...

Odkupiłem to cudo od Pana Andrzeja z forum z myślą że szkoda by było rozbić pięknego wicherka tylko przez brak obycia ze spaliną,

ten model jest o wiele bardziej pancerny  ;)  

post-14749-0-59409600-1412799482.jpg

 

 

Ma swój urok ale i wady, wiele warstw niezbyt pięknej farby, liczne łatania, łączenia i naprawy za sobą 

 

post-14749-0-77110800-1412799276_thumb.jpg

 

Mam zamiar ''wymienić'' farbę na kadłubie, nasmarować zawiasy ( ;)), dać nowe popychacze, serwa, być może większe koła.

 

Nie obędzie się też bez szpachli i sklejki ''cytrusówki'' 

 

Wszystko wygląda pięknie (na razie na kartce  :D) ale mam problem, nie wiem czy zwykły seryjny odbiornik od RTF'ów axion rc http://www.der-schweighofer.at/en/product/101929/empfaenger_axion_rc_6-kanal_fhss_2.4_ghz  się nie spali od zbytniego obciążenia 

serwami.  

Co do serw planuję dać: 

to na lotki (jedno centralne)

http://abc-rc.pl/Serwo-Abc-Power-S-9MB

 

to na SK i SW

http://abc-rc.pl/Serwo-Abc-Power-S-9M

 

i najtańsze 9g na przepustnice

 

te serwa mini mają taką znamionowo taką samą siłę jak najtańsze serwa standard

 

I pytanie za 100p jak przeszlifować lub chociaż wyczyścić wnętrze kadłuba?

post-14749-0-77023000-1412799341_thumb.jpg

post-14749-0-67343900-1412799410_thumb.jpg

 

No i silniczek OS max

post-14749-0-48001300-1412799476_thumb.jpg

 

Edit.

O modelu wiem tylko tyle że ma 140cm rozpiętości a silniczek pięknie pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Jeżeli, to pierwszy model a chociażby pierwsza spalina to na Twoim miejscu za dużo bym w remonty się nie bawił, tylko to co konieczne do prawidłowego ustawienia modelu i lotu.

Polatasz nim trochę i będziesz z niego zadowolony to wtedy remont wizualny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki remont wizualny?  ;) mam zamiar go trochę odświeżyć przez zdarcie starej grubej warstwy farby i położenie cieniutkiej = lekkiej warstwy tanim sprayem

sklejka ''cytrusówka'' to tylko półki na serwa, większe kółka ze względu na mój pas startowy (a raczej jego brak)

A popychacze i może orczyki to z tego względu że.... że... tak mi się podoba  :D

 

całkowity koszt ''remontu'' pewnie wyniesie 20 zł

 

Swoją drogą jakie popychacze są godne polecenia do takiego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia, mam nieodparte wrażenie, że ze zbiornika paliwa wychodzi tylko jedna rurka. Jeśli tak jest, to mam wątpliwości co do pięknej pracy tego silnika. Radzę w takim wypadku poszukać rysunku instalacji paliwowej do takiego silnika i zrobić jak należy. A z remontów to wystarczy przemyć komorę silnika i zbiornika bezbarwnym denaturatem lub innym alkoholem, pomalować cieniutko akrylem a następnie żywicą. Cały model też można przetrzeć alkoholem i latać. Zdzierając starą farbę i malując nową farbą możesz pogorszyć sprawę, bo może się okazać, że nowa farba nie jest odporna na nitrometan zawarty w paliwie a wtedy - zapewniam - będziesz żałował tej operacji.

Popychacze wystarczy sprawdzić, czy się coś nie poluzowało i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna farba nie była odporna na nitrometan, cała jest gumowata i klejąca, pod spodem jest już dobrze

 

 

Patrząc na zdjęcia, mam nieodparte wrażenie, że ze zbiornika paliw

a wychodzi tylko jedna rurka. Jeśli tak jest, to mam wątpliwości co do pięknej pracy tego silnika.

 

Tak właśnie jest, potrzebuję jeszcze jednej rurki, a w zbiorniku jest otwór na tą właśnie brakującą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie faktycznie dobrze by było usunąć klejącą się warstwę farby. Najlepiej by było doświadczalnie dobrać rozcieńczalnik czyli albo benzynę ekstrakcyjną lub lakową albo rozcieńczalnik nitro lub aceton. Jeśli nie jest to wodny akryl to któryś z wymienionych rozcieńczalników powinien dać radę. A jak nie, to mechanicznie do skutku czymś ostrym bo papier się zaklei.

Natomiast tani spray, jaki sugerujesz nie jest odporny na paliwo i za jakiś czas będzie to samo. Najlepiej by było pomalować dwuskładnikowym akrylem samochodowym ale przy ograniczonych finansach może to być problematyczne.

Tak więc najlepiej doprowadzić instalację paliwową do należytego stanu, posprawdzać poszczególne zespoły, przemyć model i latać póki jeszcze są warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że popychaczy nie trzeba wymieniać a jedynie snapy co do orczyków jak kupujesz serwa to będą nowe.

Farba  trzeba potraktować rozpuszczalnikiem a malowanie to tylko 2 składnikowa farba odporna na paliwo -jak piszą koledzy .

Roboty bdzie sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowane

post-14749-0-93181900-1413059022.jpg

 

post-14749-0-15015600-1413059024.jpg

 

Mam wątpliwości co do odbiornika, wcześniej latał w elektrykach po 1m.

W zasięgu wzroku nigdy nie było żadnego problemu z zasięgiem czy innymi zakłóceniami, ale czy mogę mu zaufać w spalinie? 

http://www.der-schweighofer.at/en/product/101929/empfaenger_axion_rc_6-kanal_fhss_2.4_ghz

 

Ile (tak orientacyjnie) rozbiegu może potrzebować taki model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki of top;

 

Masa jest wartością skalarną wyrażaną w kg, która jest niezależną od wartości siły grawitacji

Ciężar (potocznie waga) za to jest wartością wektorową i w przeciwieństwie do masy jej wartość jest zależna od
siły grawitacji

 

waga = masa na ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły do mnie części odpowiedzialne za silnik...

post-14749-0-11912000-1413292760_thumb.jpg

post-14749-0-27551600-1413292823_thumb.jpg

 

dla świętego spokoju zamówiłem też zbiornik

post-14749-0-96336100-1413292884_thumb.jpg

 

Teraz tylko jak go odpalić ? 

 

moje przemyślenia:

- zamocować silnik w modelu

- sprawdzić instalację paliwową 

- iglica składu mieszanki (ta duża?) odkręcona na 3 obroty

- zatankować paliwo 

- podłączyć zasilanie świecy

- obracać śmigłem aż paliwo dotrze do gaźnika

- palcem w skórzanej rękawicy energicznie szarpać za śmigło aż zaskoczy 

 

Proszę napiszcie w czym się pomyliłem  ;)

 

Edit

- przepustnica na 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.