Skocz do zawartości

Skywakler Axion rc (cessna 182(?)o zmienionej nazwie) - reaktywacja


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mam taką z abcrc ale czerwoną, często po lotach fpv gdy już się ściemni to dla zabawy wpinam ją pod wolny już fpvowy pakiet 7,4V (połowę taśmy czyli 6 diod), widać bardzo ładnie. Też sobie weź czerwoną, polecam ale uważam, że nie będą widoczne w dzień. Przynajmniej mojej czerwonej nie widać. Fajnie się sprawdzają od momentu przed zachodem słońca, wtedy już prezentują się ciekawie na modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiekolwiek zamawianie na razie nie mogę sobie pozwolić ale okazało się, że w jednym z pobliskich ''elektryków'' dostępne są diody 10mm (wszędzie gdzie się pytałem, śmiali się i odsyłali do allegro)  :D.

Więc z kupiłem kilka - dwie białe, zieloną i czerwoną, zrobiłem parę prób i okazało się, że się świetnie nadają. Zamontowałem białe na krawędzi natarcia a kolorowe na końcach skrzydeł. Będą podpięte pod wtyk prądowy z pakietu napędowego. Do prób podpięte na krótko  :)

Wagowo wyszło ni tak strasznie, masa z najmniejszym pakietem to 450g czyli tak jak przewidział producent, a model na jeszcze uszy. Full opcja (największa masa jaką udało mi się osiągnąć) to 590g, a pioneer z którego mam silnik ważył 650g

 

Tak wygląda instalacja w skrzydle, w kadłubie jest jeszcze kipisz  ;).

Planuję jeszcze jedną diodę pomarańczową na spodzie kadłuba oraz jedną niebieską z tyłu.

post-14749-0-50826800-1416153181_thumb.jpg

post-14749-0-99313700-1416153254_thumb.jpg

post-14749-0-45372600-1416153544_thumb.jpg

 

Efekt ''wieczorem''

post-14749-0-76711900-1416153113_thumb.jpg

 

Efekt ''nocą''

post-14749-0-18886400-1416153481_thumb.jpg

 

Przesadziłem trochę z wycinaniem okien, jedno by mi się przydało na odbiornik, trudno będzie miał lepsze chłodzenie  :)

post-14749-0-27617500-1416153420_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno doszły do mnie wtyki od kolegi Robertusa - jeszcze raz bardzo dziękuję  :)

Z tej okazji we wnętrzu trochę ogarnąłem, jest wyprowadzony jeszcze jeden kabel do diody żółtej na spodzie i białej na ogonie - właściwie jakiego koloru powinna być ta dioda na ogonie?

schemat: kabel zasilania diod idzie od wtyku DEAN + na przełącznik, - od razu na rozgałęzienie. Dalej jest kabel z wtyczką do skrzydła i kabel idący na ogon

post-14749-0-71825400-1416425678_thumb.jpg

post-14749-0-97534100-1416425727_thumb.jpg

 

Uwzględniając latanie na TGY 3S 2200mAh zrobiło się ciasnawo  ;)

 

Edit. 

W domyśle chcę latać na jak największej rozpiętości pakietów; od 700mAh 3s, przez 2200mAh 3S i li-Ion 2S 4300 mAh (od mini DVD). Ciekawe czy model zniesie masę tego ostatniego  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grawitacja widocznie bardzo lubi lewe skrzydło - ciągnie do dołu jak by był tam kamień. Po starcie z ręki od razu skontrowałem aż zabrakło wychylenia lotek. W powietrzu udało się nawet na chwilę wyrównać - 

fakt model słabo a raczej ociężale reaguje na lotki ale jednak reaguje, dawało się w miarę kontrolować zakręty aż do zwalenia korkociągiem w ziemię  -_-

Co przychodzi mi do głowy to krzywo wklejony SK, nierówny kąt natarcia uszu i zbyt małe wychylenie lotek oraz zbyt delikatny ich napęd... lub wszystko naraz

 

Teraz z pozytywów, oświetlenie jest świetnie widoczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tez czy masz odpowiedni pochyl i przechyl silnika , przy takich uszatych skrzydłach ster kierunku jest niezbędny -uruchomiłeś go ? bo wspominałeś że jest tylko wklejony .  ster pionowy więcej zdziała jak lotki w tym przypadku ,wiem to ze świeżej autopsji :)  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49268-to-masz-polska-odpowied%C5%BA-na-magnuma/page-2&do=findComment&comment=529588   ten model niema lotek ......a jest dolnopłatem ! (no-prawie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że będzie słabiej reagował na lotki to wiedziałem, ale o sterze kierunku nie  <_<. Na razie nie chodzi o skręcanie lecz o lot prostoliniowy. Mam ustawiony fabryczny skłon i wykłon a mniejsze śmigło - po mojemu efekt powinien być odwrotny do tego co występował... trudno się mówi, przykleiłem już ogonek, załatałem skrzydło. Ma ktoś pomysł jak pomysł jak sprawdzić czy kąty natarcia uszu są takie same?

 

teraz zajmuję się poprawieniem działania lotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Żeby nie było ze zapadłem w sen zimowy - zrobiłem oblot  :D

Wrażenia:

-zbyt duży skłon (cały gaz lecę, pół spadam, bez gazu pięknie szybuje)

-narty OK

-ster kierunku niezbędny (mieliście rację)

-pobiłem rekord prędkości

 

Zdjęcie z przed startu (przepraszam za jakość bo robione młotkiem)  a filmik z breloka na pokładzie się uploaduje  :D

 

post-14749-0-57867900-1422977287.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.