Skocz do zawartości

Pitts Model 12


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczynamy budowę modelu kompozytowego.Są w to zaangażowane cztery osoby.

Rozpiętość skrzydeł 206 cm model pod silnik 50 ccm.

Postaram się w miarę dokładnie opisać jak to robimy może komuś się przyda. Materiał do wykonania „kopyt” to styrodur z przekładkami ze sklejki dla utrzymania poprawnego profilu.

post-15197-0-35131000-1415124227_thumb.jpg

post-15197-0-23531900-1415124251_thumb.jpg

post-15197-0-48288500-1415124279_thumb.jpg

post-15197-0-20935000-1415124287_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam

Zaczynamy budowę modelu kompozytowego.Są w to zaangażowane cztery osoby.

Rozpiętość skrzydeł 206 cm model pod silnik 50 ccm.

Postaram się w miarę dokładnie opisać jak to robimy może komuś się przyda. Materiał do wykonania „kopyt” to styrodur z przekładkami ze sklejki dla utrzymania poprawnego profilu.

Witam - jako że model umieszczony w kategorii modele 3D to zwrócę uwagę że jakbyś lekko go nie zrobił to rozpiętość 206cm w żadnym stopniu nie pozwoli na silniku klasy 50cm uzyskać "żwawego akrobata" - nie mówiąc o lataniu 3D

 

Przy tej rozpiętości to silnik klasy "mocne 80" będzie potrzebne. Pitts 12 jest pięknym samolotem - ale maska i 2 płaty swoje opory robią. Ja mam Pittsa 12 2,7m i silnik 170 na rezonansach ma co robić...

 

Pozdrawiam KJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mniejszy Pitts 12 na dla 56 ;) 190 cm i waga 11kg.Myślę Chrisj że jak uda nam się zejść do wagi 8 kg to i na 56 da radę.Ale jeszcze długa droga przed nami :) ale coś pomalutku się dzieje :).Mam nadzieje że Andrzej będzie regularnie wrzucał fotki z naszych dalszych prac.

https://plus.google.com/u/0/app/basic/photos/104898109205126662971/album/6053431800332179473/6053431810637478850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mniejszy Pitts 12 na dla 56 ;) 190 cm i waga 11kg.Myślę Chrisj że jak uda nam się zejść do wagi 8 kg to i na 56 da radę.Ale jeszcze długa droga przed nami :) ale coś pomalutku się dzieje :).Mam nadzieje że Andrzej będzie regularnie wrzucał fotki z naszych dalszych prac.

https://plus.google.com/u/0/app/basic/photos/104898109205126662971/album/6053431800332179473/6053431810637478850

16 cm robi różnicę ;) Kiedyś zbudowałem Ultimate-a 1,85m na zdz60 - ważył coś koło 8,5kg - ale Ultek ma smukły kadłub i oba skrzydła ze skosem - był bardziej opływowy i latał ostro.

 

Pitts ma dużą maskę - na pewno zmieścicie jakąś 80tkę - odradzam kupowanie silników 50-60cm w układzie boxer - mniejsza moc większa masa - jakby Wam się udało wstawić zdz80 rv-j to by była rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy tej rozpiętości to silnik klasy "mocne 80" będzie potrzebne. Pitts 12 jest pięknym samolotem - ale maska i 2 płaty swoje opory robią. Ja mam Pittsa 12 2,7m i silnik 170 na rezonansach ma co robić...

 

Pozdrawiam KJ

Witam tak się składa że nie znam się na doborze silników.

Moim zamiarem było pokazanie jak robimy i co z tego wyszło.Na 100% zrobimy jakieś błędy może kiedyś ktoś ich uniknie czytając ten wątek.

Chris średnica "mordy" to 270mm nie wiem jaki duży silnik tam się zmieści.

"Morda" powstawała tak:

Szkielet ze styro i sklejki,powleczone żywicą epoksydową z krzemionką na to tkanina 110g później kity,lakier akrylowy,polerowanie i woskowanie.

Następnie żelkot na to żywica z krzemionką i rowingiem szklanym(taki kit) to   przykryte dwoma warstwami  tkaniny 800g.

Podział robiliśmy z pleksi.

Na ostatniej fotce gotowe formy.

Pozdrawiam

post-15197-0-77468400-1415207810_thumb.jpg

post-15197-0-86508600-1415207824_thumb.jpg

post-15197-0-43651300-1415207836_thumb.jpg

post-15197-0-74218200-1415207846_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak się składa że nie znam się na doborze silników.

Moim zamiarem było pokazanie jak robimy i co z tego wyszło.Na 100% zrobimy jakieś błędy może kiedyś ktoś ich uniknie czytając ten wątek.

Chris średnica "mordy" to 270mm nie wiem jaki duży silnik tam się zmieści.

"Morda" powstawała tak:

Szkielet ze styro i sklejki,powleczone żywicą epoksydową z krzemionką na to tkanina 110g później kity,lakier akrylowy,polerowanie i woskowanie.

Następnie żelkot na to żywica z krzemionką i rowingiem szklanym(taki kit) to   przykryte dwoma warstwami  tkaniny 800g.

Podział robiliśmy z pleksi.

Na ostatniej fotce gotowe formy.

Pozdrawiam

Widać że "materiałówkę" macie opanowaną - warsztat "na bogato" skoro podziały na plexi ;) wrzucajcie jeśli można foty przygotowanych do odformowania elementów żeby ludzie widzieli że kopyto musi być porządnie zrobione przed odformowaniem - bo od tego zależy jakość form i potem elementów.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-15197-0-13526600-1415293733_thumb.jpg

Jaki rozdzielacz stosujecie?

Stosujemy wosk taki jak na zdjęciu,ale każdy inny z tego typu wosków będzie dobry.Być może zmienimy na frekote


attachicon.gifIMG_0439.JPG

Stosujemy wosk taki jak na zdjęciu,ale każdy inny z tego typu wosków będzie dobry.Być może zmienimy na frekote

 

Widać że "materiałówkę" macie opanowaną - warsztat "na bogato" skoro podziały na plexi ;) wrzucajcie jeśli można foty przygotowanych do odformowania elementów żeby ludzie widzieli że kopyto musi być porządnie zrobione przed odformowaniem - bo od tego zależy jakość form i potem elementów.

 

pozdrawiam

Będą foty niebawem z podziału centropłatu górnego.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda "kopyto"centropłatu górnego przygotowane do zrobienia formy,na drugim zdjęci po rozformowaniu.

To "kopyto" zostało wykonane z ok. 100 szt. żeberek wyciętych ze sklejki 3mm i następnie sklejonych ze sobą.

Na fotce nie widać ale na żywo pod lakierem widać że tam są te żebra,mam nadzieję że nie będzie widać na wyrobie.

post-15197-0-25205700-1415469663_thumb.jpg

post-15197-0-78348300-1415469672_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...


Powoli posuwamy się do przodu.Wycięte ze sklejki stery,kierunku i

wysokości.Teraz już sklejone wstępnie obrobione i pokryte tkaniną z

żywicą.

Kadłub wstępnie obrobiony i wyznaczone linie laserem w celu dopasowania

dolnego centropłata.Dziś na koniec wkleiliśmy ten centropłat.

post-8609-0-50858000-1416684723_thumb.jpg

post-8609-0-06467100-1416684742_thumb.jpg

post-8609-0-66853400-1416684768_thumb.jpg

post-8609-0-75914900-1416684790_thumb.jpg

post-8609-0-79054600-1416684811_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej do przodu. Obrabiamy kadłub wklejony statecznik i nałożone kolejne warstwy szpachli.Zaczyna to coraz lepiej wyglądać.Statecznik był wcześniej obrabiany razem ze sterem kierunku żeby lepiej dopasować kształt powierzchni.Teraz został odcięty i wkomponowujemy go do kadłuba.Do obróbki szpachli kolega Aj wyszukał w necie siatkę ścierną z firmy Mirka nazywa się u nich Autonet i jest fantastyczna,praktycznie niezużywalna i niezwykle efektywna w ścieraniu.

Kupiliśmy też nową szlifierkę z AEG rotacyjno-oscylacyjną do tego czasu używaliśmy pneumatycznej ale zaczęła niedomagać i była uciążliwa w użyciu.Zużywała masę sprężonego powietrza a kompresor ma zbiornik 150L i wystarczyło na ok 30 sek pracy.AEG ma napęd elektryczny i jest znacznie cichsza,może też pracować bez przerw.

W końcu udało się też wyprowadzić skrzydła,te jak na razie sprawiły najwięcej problemów.Ciągle coś z nimi było nie tak,a to krawędzie nie tak przylegały do centropłatów,a to ktoś wbił paluch i było widać bo rdzeń ze styroduru. Nawet jak wydawało się że wszystko ok to przy polerowaniu Aj za bardzo przygrzał w jednym miejscu i zrobił się bąbel a później dołek.Same problemy z tymi skrzydłami.Dziś wyszlifowane pod polerowanie i nawet próba polerowania ale znowu zonk bo jak jeden szlifuje kadłub a drugi kabinę to trzeci nie może polerować.W pomieszczeniu tyle pyłu że przy polerowaniu powstaję mikro ryski i zostało to odłożone.

post-8609-0-45849900-1417277316_thumb.jpg

post-8609-0-03600500-1417277356_thumb.jpg

post-8609-0-64198100-1417277401_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dopisać że to co wygląda jak szpara między skrzydłem a centropłatem to tylko takie złudzenie na zdjęciu , bo pod białym lakierem jest szary lakier.W rzeczywistości wszystko jest na tip top ????.Kolega Aj tym razem włożył mnóstwo pracy i całe serce w to żeby skrzydła wyglądały tak jak wyglądają.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Laser Co2 , moc 60W. Pole robocze to 930mm na 1700mm, do chłodzenia CW-3000 Chiller. Napęd na silnikach krokowych, śruby kulowe ze skokiem 10mm i prostokątne prowadnice.

Sterowniki made in China :) sterowane z programu Mach. A na zdjęciach widać praktycznie wszystko :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kilka dni temu w warsztacie Andrzeja i Andrzeja, widziałem co dokonali i powiem że wychodzi im to bardzo fajnie, ale przed nimi jeszcze mnóstwo roboty, jestem pełen podziwu.

Marcin pittsa musicie skończyć przynajmniej dwa tygodnie przed Żarem, wierzę że dacie radę.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.