Skocz do zawartości

SZD-56 Diana 2 1/4


Gość horn3t
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś po Cobrze... pod choinkę trafił do mnie model szybowca SZD- 56 Diana 2 sprzedawany przez Modelpartner. http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?diana-2-rozp3-75-m,170

Jest to cało laminatowy model w skali ¼. Poniżej zdjęcia i podstawowe dane zestawu. W dalszej części będzie relacja ze składania i lotów.

Jakość wykonania jest bardzo wysoka z tym, że mój zestaw jest w najuboższej wersji można nabyć zestaw na bogato więcej na stronie producenta i polecam kontakt telefoniczny dystrybutorem do ustalenia wielu szczegółowa jak ktoś by był zainteresowany.

 

Podstawowe dane:

 

Rozpiętość – 3 750 mm, ( skrzydła z wingletami 1 800 mm )

Długość  kadłuba – 1 700 mm

Cięciwa przy kadłubie – 200 mm

Cięciwa końcówki – 80 mm

Powierzchnia nośna z usterzeniem z moich obliczeń – 63 dm

Profil – HN-203

Bagnet – długość 390 mm średnica 12 mm

 

Masy poszczególnych detali zestawu:

 

Skrzydło lewe - 616 g

Skrzydło prawe - 612 g

Kadłub - 656g

Statecznik poziomy - 92g

Ster kierunku 46g

Winglety - 36g

Ramka kabiny - 90g

Oszklenie -50g

Bagnet - 348g
Razem 2 546 g

 

DSC_8675_zpsa272e9e1.jpg
DSC_8674_zpsd4e49b99.jpg
DSC_8673_zps1b3b12d1.jpg
DSC_8672_zpse6fc6614.jpg
DSC_8671_zps7b01a11d.jpg
DSC_8669_zps212473bb.jpg
DSC_8668_zps58aba444.jpg
DSC_8667_zpsd7ade597.jpg
DSC_8666_zps05b55c0a.jpg
DSC_8665_zps57aa8e4a.jpg
DSC_8664_zpseff27835.jpg
DSC_8663_zps5f0a848b.jpg
DSC_8662_zpsfc744419.jpg
DSC_8661_zpsab571ae8.jpg
DSC_8660_zps1fb1d488.jpg
 
Więcej o prawdziwej Dianie:
post-3269-0-89610800-1419619437_thumb.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model będzie bez silnika, rurka też mnie intryguje ale po filmach z lotów tego modelu i  oglądzie tego co mam w domu nie widzę problemów w zakresie normalnej eksploatacji.

Większy model nie wchodzi u mnie w rachubę na razie ze względów logistycznych.

A lata  tak:

 


Krzysiek masz może ujęcie od strony dziobu szybowca :wub:

Niestety nie ;)


Model świetny. Ciekaw jestem jak się będzie mieścił w samochodzie bo skrzydła spore.

 

W mojej  Skodzie Fabi mieści się pod sufitem skrzydło 2 200 mm a więc ta Diana to maleństwo ;) większy problem, że oprócz Diany muszę zapakować holownik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny model - szybowce są pięknę !

Na filmie widziałem silnik zamontowany na grzbiecie - nie wygląda to najlepiej, ale pozwala wystartować z ziemi (!)

 

Ciekw jestem jakie rozwiązanie zostosujesz w swojej Dianie ?

Pisałem wyżej holownik, zbocze zero silnika :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz fajnie w tej Fabi. Ja mogę niestety max 1,6m. Gdybym mógł więcej to pewnie już bym się przymierzał do czegoś podobnego. Ty to w ogóle masz fajnie bo z młodym :)  jesteście samowystarczalni.

Naprawdę Krzychu fajny model pozazdrościć.

Konrad dzięki z młodym to  już ostatni rok ale on kończy holownik też makieta 2,4 m więc jeszcze chcemy coś zalatć od wiosny do lata a potem studia i  zostaje sam ale mam jakieś górki i pikniki gdzie holówki są. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w Box Konradzie ;)

Cały czas zamierzam tylko za każdym razem jakieś inne potrzeby przeszkadzają. Już nawet łapy kupiłem na dach.

 

Konrad dzięki z młodym to  już ostatni rok ale on kończy holownik też makieta 2,4 m więc jeszcze chcemy coś zalatć od wiosny do lata a potem studia i  zostaje sam ale mam jakieś górki i pikniki gdzie holówki są. :)

Kurcze faktycznie czas strasznie szybko leci :)  :(

Jeszcze jedno małe pytanie na YT widziałem że Diana ma hamulce aerodynamiczne. Też będziesz wkładał?

Jak będziesz już coś miał poskładane to koniecznie powstawiaj fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model jak by komu było spieszno to oblotu można poskładać w dwa wieczory, mi się nie spieszy będę się rozkoszował wkładaniem wyposażenia do wiosny.

Hamulce są już zamontowane możne nie widać tego na zdjęciu ogólnym więc daje zbliżenia. :)

 

DSC_8765_zps412a076f.jpg
DSC_8764_zpsac3050d2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ja wypowiem się na temat modelu DIANA. Miałem okazję holować ten model podczas nagrywania filmiku dla "MODELPARTER", było to w Gliwicach ,późne popołudnie , bez termiki . Jeśli mnie pamięć nie myli były to pierwsze loty tego modelu , DIANA latała od razu nie trzeba było robić zadnych poprawek . Robiliśmy hole na około 300metrów , niestety model na tej wysokości  robił się mało widoczny , na niebie widać było dwa "patyczki" , wąskie skrzydełko i cieniutki kadłub . Mimo iż model nie jest zbyt duży i ma małą powierzchnię dosyć długo trzymał się w powietrzu . DIANA lata stosunkowo szybko , myślałem że pojawią się problemy podczas lądowania ale mimo iż Tomek mocno wysunął hamulce i model mocno wytracił prędkoś to skrzydełka dalej "niosły" bez zrywania strug . Jak już pisałem Tomek zrobił kilka lotów i lądowania nie zawsze były idealne , podczas twardszych lądowań wyraźnie było widać jak pracuje belka ogonowa i skrzydełka. Loty zakończyliśmy bez żadnych uszkodzeń.

Od siebie dodam iż trzeba zadbać o doskonałość modelu , przede wszystkim usczczelnić lotki !! , na dzwignie założyć owiewki , podwozie obowiązkowo howane . Aby model był lepiej widoczny na niebie najlepiej pomalować płaty od dołu ciemnym kolorem , najlepiej czarnym , psuje to estetykę ale poprawia to komfort latania.

 

pozdrawiam roman

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakowało mi wypowiedzi jaką zamieścił bercik.

D 2 to jedno z moich mglistych marzeń z przeszłości. Analiza układu szybowca doprowadziła mnie do wniosku, że 5 m + to jest granica od jakiej należy zacząć myśleć o takim modelu. Sam szybowiec jest pomyślany jako szybka maszyna i się całkowicie sprawdza. Obserwacje lotów modelu p. Trzopek potwierdziły moje rozważania jest to model chyba 5 m Na filmie ale tylko w jednym ujęciu widać zasadnicze wady modelu D2 -w zakręcie. 

 

Uroda modelu jest dla mnie bezdyskusyjna-piękny. Wykorzystanie jego cech w wąskim zakresie jeśli chodzi o pogodę i teren (zbocze wiatr 4-8 m/sek) .Uzbrojenie modelu w wariometr i wykorzystanie wariometru nieco zniweluje braki w aerodynamice.Umieszczenie serwomechanizmu wysokości na szczycie st.pionowego jest  kompletnym nieporozumieniem! Tylko leciuchny (węglowy) kierat ,popychacz fi 3 mm z rurki węglowej i sam mechanizm przed środkiem ciężkości.Jeśli ma cieszyć długo stanem bez napraw to na pewno solidne wzmocnienie belki ogonowej w miejscu przejścia z pionowego a także dalej krzyżowe ułożenie węgla.

 

Dobór profilu z uwagi na Re dość kontrowersyjny. Niemniej to moje wydziwiania ale na pewno jako ciekawostka warty jest posiadania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Diana w wersji wrocławsko-bielskiej będzie miała rozpiętość 5m, całkowicie inny profil i takie tam inne drobiazgi :) Końcem stycznia forma na skrzydła powinna być już ukończona, pozostaje jeszcze kwestia kadłuba-potrzebna pewne modyfikacje tego co lata i został opisany powyżej. Modelu jeszcze nie ma a zamówienia już są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.