Skocz do zawartości

Antares by X-Models


wojcio69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O! O! O! O takie informacje mnie chodziło panie Jurek.

Równoważny obrys prostokątny :rolleyes: a całką oznaczoną dx nie będzie prościej :lol:

OK, wiem o co chodzi i jak się do tego zabrać ale...

Muszę poczekać aż ślubna pójdzie na nockę albo będzie miała dyżur w sobotę lub niedzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przecież podany środek jest orientacyjny i tak potem ustawiany do własnych preferencji.

Nie róbcie z tego sensacji i wzorów do obliczeń :wacko: czy już (edit) śmiejcie  się z mawi

Nawet średnio ogarnięty modelarz ustawi 1/3 cięciwy płata wstępnie i po locie będzie widział czy jest ok czy coś trzeba przestawiać :P

 

Poza tym dziwi mnie Wojtek że składasz model i na końcu pytasz o środek c. jak to dość istotny parametr który wpływa na rozmieszczenie wyposażenia ,wielkość pakietu itp.Składając nie wyważałeś wstępnie ?

I co teraz dokleisz jak zajdzie potrzeba np.100 g na tył lub przód ? -tak,czasem jest to nieuniknione ale trzeba tego unikać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w SWODRDZIE..z MAWI..miałem na "papiórku"..napisane wszystko.  .a model był kupiony z 2-giej ręki.!..cięzar, rozpietość ,zalecene wyposażenie  itp...i tak go sprzedałem koledze ze wszystkimi papierami...lata do dziś.  Gadać z Wiesiem- nowym  polatac i ustawić wszystko OK... ;)  modelik bardzo ładny - gratulować Wojtkowi nagrody za nazwe modelu.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież podany środek jest orientacyjny i tak potem ustawiany do własnych preferencji.

No i o ten orientacyjny SC chodzi. Dlatego zapytałem czy 1/3 cięciwy płata będzie OK.

Jak napisał Jurek, 1/3 cięciwy płata a 1/3 cięciwy płata, to nie to samo.

Nawet średnio ogarnięty modelarz ustawi 1/3 cięciwy płata wstępnie i po locie będzie widział czy jest ok czy coś trzeba przestawiać :P

No nie koniecznie zwłaszcza jak statecznik poziomy jest pływający, bo model leci na nos i ma za ciężki przód czy kąt ustawienia statecznika poziomego jest niewłaściwy?

Poza tym dziwi mnie Wojtek że składasz model i na końcu pytasz o środek c.

Z tym wyposażeniem nie do końca jest tak, bo prawdą jest, że staramy się tak je dobrać aby nie wozić zbędnego ołowiu (lepiej niech to jest w masie pakietu) ale trudno byłoby w każdym modelu ustawić to na "zero". Silnik dobieram raczej do wagi gotowego modelu a nie do wagi jaka będzie potrzebna mi do wyważenia, regulator dobieram do silnika a nie wyważenia, pewien ruch pozostawia nam pakiet ale bez przesady, bo głupotą by było wsadzić do tego modelu przy silniku jaki ma pakiet 800mAh tylko dlatego, że wyważa model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawien dawna 1/3 cięciwy płata to umowna wartość ,model tak wyważony poleci na 99 % dobrze,to nie jakiś doświadczalny,rekordowy,nietypowy model..

To że Jurek zamiast "przejść prosto przez most na drugi brzeg woli pagórkami,dolinami,jaskiniami by się na niego dostać" ;)  to inna sprawa...

Owszem pewne rzeczy w modelu są stałe i ciężko je zmienić jednak wagą (pojemnością)pakietu można sporo zdziałać,silniki też mają sporą rozbieżność wagową,przesuwanie półki z serwami itpitd..

Po prostu ja mam inną koncepcję budowy modeli,zanim złożę na gotowo, wsadzam,rozmieszczam wyposażenie,dobieram pakiet jak nie pojemnością to wagą i staram się aby do modelu nie dołożyć zbędnej masy.

Nie wyobrażam sobie złożyć coś a potem zastanawiać się jak to wyważyć :D .

No ale są różne szkoły budowy modeli.Generalnie się nie przejmuj moim myśleniem... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznik pływający jest fajny. Do danego SC znajdziesz jego właściwe ustawienie. I juz. Choc jak sprawy sie nie przemyśli to trafi sie na ujemne katy zaklinowania lub za bardzo dodatne. No i oczywiscie to wcale nie znaczy ze wybrany SC jest optymalny dla modelu czy stylu latania.

I to jest piękne - model z pływającym SW jest idealny do eksperymentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, no nie popadajmy w skrajności i minorowe nastroje. Uważam, że każda uwaga, sugestia, podpowiedź jest dobra o ile tylko jest zasadna a nie tylko w formie krytyki bo tak i już ;)

Z tym wyważaniem osprzętem o którym napisałeś jest sporo racji ale...

Większość z nas chce to zrobić małymi nakładami NBP i nie istotne jak je przewalutujesz :)

Niekiedy kupuje się silnik o tych samych parametrach ale trochę cięższy ale za to tańszy, z pakietami to częściej patrzymy na wymiar i pojemność z ceną jak wymiar, pojemność z wagą.

A co ja Ci będę tłumaczył, sam wiesz jak jest, no chyba, że budujesz model zawodniczy i 2g mniej lub więcej w nosku robi dla Ciebie znaczącą różnicę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Si,zgadza się :) ,niestety nie da się mieć po kilka sztuk silników,pakietów,regli aby optymalnie dobrać wyposażenie a i $ też decyduje.

U mnie to tak krajem nieba,krajem piekła..czasem nieuniknione jest doklejenie kilku gram z przodu bądż z tyłu.

Ta 2 gramy ,dla niektórych to problem... ;)

 

Wojtek ,pominąłem,nie doczytałem ? jak waga ostateczna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.