Skocz do zawartości

KWARCINSKI MODELS 2015


AeroArt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

KWARCINSKI MODELS 2015

 

            Przez ostatni kwartał 2014 roku trwały próby w locie trzech prototypów nowych modeli firmy "Kwarcinski Models". Zbudowane na bazie długoletnich doświadczeń konstrukcyjnych i produkcyjnych firmy stąd z pozoru mogą przypominać dotychczas produkowane modele. Różni je jednak koncepcja docelowego przeznaczenia i różnorodność zastosowanych rozwiązań technicznych.

            Pierwszy  o  rozpiętości  160  cm,  posiadający  już  handlową  nazwę  „Dim”  (Iskierka)  adresowany  do  szerokiej populacji modelarzy zainteresowanych prostym, laminatowym i lekkim oraz uniwersalnym motoszybowcem, którym można rozwijać swoje podstawowe  umiejętności sterowania modelem. Może też zadowolić modelarzy zaawansowanych.

Konstrukcja i jego walory lotne  pozwalają  latać tym modelemi zarówno  w słabo wyrażonej termice, jak  również  zapewniają możliwość  latania z relatywnie dużą prędkością a jego wyjątkowa sterowność pozwala stać się modelowi prostą lecz niedoścignioną, w swej klasie, maszynką do dobrej modelarskiej zabawy. Wszystkie te cechy w pełni  uzasadniają  jego  trafioną nazwę Dim. Oferowany też będzie w wersji szybowcowej.

            Dwa następne o rozpiętości  222 i   224 cm  pod roboczymi nazwami Probe-2F i Probe-2S to docelowe rozwinięcie  studyjnego  modelu (z 2012 r.) - Probe 1S, który posiadał trochę mniejsze gabaryty. Obecne prototypy wykonane zostały na bazie aktualnej produkcji firmy. Probe-2 to modele dla wymagających modelarzy i ceniących sobie skuteczne rozwiązania aerodynamiczne a niekoniecznie, tak wszechobecną w  modelarstwie,  modę  na  uproszczenia,  nawet  modeli „wyczynowych".  Celem tego projektu było znaczące polepszenie właściwości lotnych produkowanych  modeli,   poprzez  skuteczne  „rozprawienie  się"  ze  szkodliwymi  oporami  aerodynamicznymi  przy zachowaniu podstawowej koncepcji firmy - dobre, nowoczesne modele laminatowe o możliwie najszerszym zakresie właściwości lotnych.

 

 

D I M

 

            Model laminatowy, relatywnie lekki i prosty w  konstrukcji,  wykonany  starannie  i  z  dobrych  materiałów  o  bardzo  ładnym  wyglądzie. Skrzydło z założenia niedzielone i bez klap, na dobrym profilu. Łatwy do wyposażenia i wyważenia a w pilotażu, dzięki dobrym charakterystykom lotnym wręcz uniwersalny.

Model  po  wychyleniu  lotek  w  górę  skutecznie  hamuje,  co  wystarcza nawet w trudnych warunkach terenowych i pogodowych na lądowanie "przy nodze".

 

Podstawowe parametry oblatywanego prototypu

 

            - rozpiętość skrzydła                                      1600 mm

            - długość kadłuba (wersja elektryczna)           960 mm

            - powierzchnia skrzydła                                    28,6 dcm2

            - masa pustego                                                600 g

            - masa do lotu                                                1050 g

            - obciążenie jedn. pow. nośnej                           36 g/dcm2

            - profil skrzydła                                             SD - 7080

            - CG                                                                 75-77

 

 

post-14198-0-21553100-1421166844_thumb.jpg

 

post-14198-0-30653700-1421166644_thumb.jpg

 

post-14198-0-50345600-1421166654_thumb.jpg

 

post-14198-0-36621000-1421166661_thumb.jpg

 

post-14198-0-21019800-1421166673_thumb.jpg

 

post-14198-0-41626500-1421166682_thumb.jpg

 

 

PROBE -2F; PROBE -2S

 

            Modele  wykonane  w  pełni  z  laminatu   szklanego,  solidnie  wzmocnione   laminatem   węglowym.  Wyróżniają  się  w  swojej klasie dbałością  o  szczegóły aerodynamiczne  i  precyzją  wykonania.  Różnią  się  między sobą gabarytami  - szczególnie niektórymi parametrami kadłubów, co powinno zadowolić zwolenników "cienkich i długich" bądź " grubych i krótkich", czy innych mutacji rozłożenia mas. Zastosowane (wcześniej  sprawdzone)  rozwiązania  aerodynamiczne  w  obu  prototypach,  w  pełni  potwierdziły  ich  skuteczność  działania.  Prototypom poświęcono  wiele  pracy  ale  osiągnięty  efekt  okazał  się  być znaczącym sukcesem, szczególnie na tle obecnej konkurencji. Doskonałość, zakres  użytecznych  prędkości  i  inne  liczące  się parametry modeli znacząco wzrosły, co już na początku prób można było zauważyć gołym okiem. Docelowo przeznaczone do treningu, (nawet zaawansowanego) w lotach na termice, zboczu czy innych prądach wymuszonych lub na całkiem  płaskich  terenach , co przy bezpieczeństwie  jaki zapewnia zamontowany silnik  sprawia,  że model staje się wyjątkowo uniwersalny. Oczywiście, jest też zaprojektowana wersja szybowcowa modelu.
Większość zastosowanych rozwiązań łatwo dostrzec na zdjęciach.

 

Podstawowe parametry prototypów:
                                                                                                                           Probe-2F                        Probe -2S
            - rozpiętość skrzydła                                                                                2220 mm                        2250 mm
            - długość kadłuba                                                                                    1200 mm                        1260 mm
            - powierzchnia skrzydła                                                                                41.00 dcm2                     41.30 dcm2
            - masa pustego                                                                                        1130 g............................1140 g
            - masa do lotu                                                                                          1840 g............................1850 g
            - obciążenie jedn. pow. nośnej                                                                    około 45g/dcm2 (bez balastu)
            - profil skrzydła                                                                                                           SD - 7084

            - CG                                                                                                                           76 - 78 mm

 

 

post-14198-0-35839200-1421167128_thumb.jpg

 

post-14198-0-15748900-1421167143_thumb.jpg

 

post-14198-0-22706600-1421167195_thumb.jpg

 

post-14198-0-17700000-1421167210_thumb.jpg

 

post-14198-0-13633600-1421167226_thumb.jpg

 

post-14198-0-53093200-1421167240_thumb.jpg

 

post-14198-0-64989600-1421167269_thumb.jpg

 

post-14198-0-57728600-1421167295_thumb.jpg

 

post-14198-0-66880300-1421167309_thumb.jpg

 

post-14198-0-78375000-1421167326_thumb.jpg

 

post-14198-0-51166300-1421167353_thumb.jpg

 

post-14198-0-45151900-1421167400_thumb.jpg

 

post-14198-0-21062500-1421167413_thumb.jpg

 

post-14198-0-89209700-1421167425_thumb.jpg

 

post-14198-0-95875100-1421167447_thumb.jpg

 

post-14198-0-19843100-1421167435_thumb.jpg

 

post-14198-0-13320600-1421167460_thumb.jpg

 

post-14198-0-06511900-1421167471_thumb.jpg

post-14198-0-27936700-1421167342_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja jest i gorsza i lepsza w zależności gdzie i co się kupi. Trochę szacunku dla konkuencji jest mile widziane. Budowa nowych modeli na bazie starych nie jest naganna, a nawet powszechna przynajmniej poza modelarstwem. Przynajmniej ma się pewność, że będą latały nie gorzej niż starsze wersje a i na wyglądzie przy okazji zyskały. Jeżeli cena nie będzie zaporowa to na pewno znajdą nabywcow. Przez ostatni rok nawet w zachodnich sklepach poznikaly Starlingi i Falcony z półek więc ssanie na rynku jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są dostępne jakieś filmy z lotów, szczególnie DIMa? Ja niestety w poprzednich modelach w realu dostrzegałem to czego nie było na zdjęciach. No ale oficjalnie żegnam się z narzekaniem na stare i czekam na nowe. Zapytanie o cenę do p. Leszka już wysłałem więc kto wie. Może stanę się posiadaczem jednego z nowych modeli i chętnie podzielę się spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://postimg.org/image/fx9ygclvp/   ładne nowe modele z mojego  falkonika-utopenca  jestem również zadowolony a latałem w niedziele przy 20m/sek spisywał się OK...czekamy na dalsze nowinki.. :)

Witaj Janku,

Jestem pod wrażeniem twojej modyfikacji. Myśle, że wreszcie nad  tym Falconem zapanowałeś całkowicie. A ten kolor rozumiem, że to rzecz gustu.

Opisy z lotów też robią wrażenie...muszę dużo się jeszcze uczyć.

Pozdrawiam Andrzej

Piękne zakończenie "dupki" i rasowe otwory chłodzące silnik :) .

Mam nadzieję, że to nie tylko pierwsze wrażenia. Ciekawych rozwiązań jest jeszcze wiecej, które można ocenić również w locie. Niestety ilość materiałów pozostała nam do przebrnięcia, ich obróbka warunkuje,  że filmy z oblotów ukażą się pod koniec naszej pracy. Ale są i mogą być zaskakujące...

Pozdrawiam Andrzej

Czy są dostępne jakieś filmy z lotów, szczególnie DIMa? Ja niestety w poprzednich modelach w realu dostrzegałem to czego nie było na zdjęciach. No ale oficjalnie żegnam się z narzekaniem na stare i czekam na nowe. Zapytanie o cenę do p. Leszka już wysłałem więc kto wie. Może stanę się posiadaczem jednego z nowych modeli i chętnie podzielę się spostrzeżeniami.

Filmy, zapewne kiedyś, gdy uporamy się z obróbką bardziej potrzebnych mi danyh.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Janku,

Jestem pod wrażeniem twojej modyfikacji. Myśle, że wreszcie nad  tym Falconem zapanowałeś całkowicie. A ten kolor rozumiem,że to rzecz gustu.

Opisy z lotów też robią wrażenie...muszę dużo się jeszcze uczyć.

Pozdrawiam Andrzej

Mam nadzieję, że to nie tylko pierwsze wrażenia. Ciekawych rozwiązań jest jeszcze wiecej, które można ocenić również w locie. Niestety ilość materiałów pozostała nam do przerbnięcia, ich obróbka determinuje, że filmy z oblotów ukażą się pod koniec naszej pracy. Ale są i mogą być zaskakujące...

Pozdrawiam Andrzej

Filmy, zapewne kiedyś, gdy uporamy się z obróbką bardziej potrzebnych danyh.

Kolorystyka poczatku mojego kadłuba wykonana kolorem zblizonym do orginału / to resztka po barakudzie / można w kazdej chwili poprawic nie przywiazuje to tego wagi -zrobi sie  ;) . Musze poprawic - zwiekszyć średnicę rury balastowej we wnetrzu kadłuba bo za mało "wchodzi "  na silny wiatr . Falkonik niby taki "modelik" ale na zboczu jest troche wymagajacy..kazdy prawie  modelarz  -  zboczeniowiec  go "przechodził" ... :)  ten nowy większy ma bardzo ładny-smukły kadłub.  http://s24.postimg.org/mn0r8o6md/post_14198_0_53093200_1421167240_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest odpowiedź od p. Leszka. Generalnie ceny nie są jeszcze znane, przedstawione egzemplarze to prototypy i nie wiadomo kiedy zostaną wdrożone do produkcji.

Mówi się trudno, czekam już ponad rok na Starlinga to poczekam rok dlużej. Czuję sie pomału jak zawodnik F3F czekający na wypasiony, topowy model ;)

 

[edit] już zapisałem się do kolejki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tropem rozwoju tych modeli można zapożyczyć płaty od Falcona i doczepić do Starlinga (przepraszam, nowe nazwy słabo mi wchodzą) i już będzie rozpiętość ponad 3m :) No nic, dopóki nie ma ich w sprzedaży to pozostaje nam o nich rozmawiać.

Już w zeszłym roku pokazywałem i namawiałem Leszka żeby dorobił centropłat do Starlinga lub Falcona i wyprodukował model o rozpiętości 3m. Pokazywałem mu jak to jest zrobione na przykładzie mojego Relaxa bo właśnie w ten sposób Relax dostał 3m rozpiętości.

No ale Leszek ma swoje przemyślenia i jak widać ciężko idzie a szkoda bo to taki naturalny rozwój u modelarza 2m,3m i jak kogo stać to >3m. :) A że wszystkie Leszkowe modele świetnie latają więc, aż się prosi, a popyt na pewno będzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz a co to ma wspólnego ze wzrokiem Piotra :unsure:

Mariusz ma wiele racji w tym co napisał, a wzrok to tylko wymówka :)

Trzeba sobie stawiać jakieś cele...

No ale Leszek ma swoje przemyślenia i jak widać ciężko idzie a szkoda bo to taki naturalny rozwój u modelarza 2m,3m i jak kogo stać to >3m. :) A że wszystkie Leszkowe modele świetnie latają więc, aż się prosi, a popyt na pewno będzie.

No lepiej bym tego nie ujął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.