Skocz do zawartości

Phönix D.I maszyna zagłady od Marka


JacekK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

 

Stefan rzucił temat, ja podchwyciłem, Marek powiedział "no to wycinam" i tak oto dziś kurier przytachał dwie paczuchy z modelami z Napolskimniebie.pl

 

Zamysł był spowodowany nadspodziewanie dobrymi właściwościami lotnymi Stefkowej Hansy-Brandenburg, która wywalczyła naprawdę dobre miejsca w zeszłym sezonie.

 

Dość gadania, fotki pianek:

 

20150114_181027_zps7721c376.jpg

 

20150114_183138_zps102dae73.jpg

 

20150114_183533_zpse11acbc2.jpg

 

20150114_183558_zpscfb70503.jpg

 

20150114_183549_zpsc82f3078.jpg

 

20150114_183542_zpsbe0e8a37.jpg

 

Jak widzicie Markowi doskonale udało się uchwycić pokręcony kształt kadłuba. 

 

Waga pianek "all together"

 

 

20150114_183643_zps8c9d302d.jpg

 

Dla mniej zorientowanych ta kupka polipropylenu ma się zmienić w coś takiego:

 

1292_rd_zpsb94f6db1.jpg

 

140727509217_zpsbb18ad0b.jpg

 

Malowanie jeszcze nie zostało wybrane. Być może coś z bardzo atrakcyjnych malowań K.U.K marynarki wojennej

 

phonix-di_BwL_zps8b619363.jpg

 

Tyle tytułem wstępu. Założeniem jest zbudować tego esiaka możliwie lekko. Ostatnio budowałem halówki więc walka z wagą nie jest mi obca :)  Zobaczymy do ilu da się zejść...

 

CDN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Usterzenie

 

Ze względu na to, że miałem w domu spory arkusz coroplastu/tekpolu o gramaturze 240g/m kw, a Marek dodał arkusze epp 10mm na usterzenie - wyciąłem obie wersje.

 

Wagę usztywnień pomijam, bo zarówno epp jak i coroplast trzeba usztywnić węglem ( waga będzie podobna).

 

Jednak przy tak krótkiej "mordce" samolotu jak w Phonix`ie każdy gram na ogonie ( dźwignia mniej więcej 1:4,5) będzie powiększał i tak duże problemy z wyważeniem.

 

Poniżej masy obydwu usterzeń:

 

20150114_195611_zps564e861e.jpg

 

20150114_195551_zpsfd418544.jpg

 

Jak widać coroplast wypada gorzej, co więcej - stery z epp zostaną jeszcze ostrugane co dodatkowo zmniejszy masę. Wobec tego, pomimo większego oporu czołowego, w moim modelu zdecyduję się na usterzenie z epp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku nie mogę się doczekać wizyty u Ciebie i odebrania mojego Phonixa :)

 

Z tego co piszesz to ja chyba zdecyduję się na mieszane, poziomy z EPP a pionowy z koroplastu. 

Z ostateczną decyzję poczekam na Twoje doświadczenia ;)

 

Czy powiększałeś stateczniki w stosunku do oryginału?

 

Zastanawia mnie to, że podzieliłeś statecznik poziomy na pół, sklejanie go to dodatkowa masa na ogon...

 

Ap-ropo ogona co on tak ucieka od osi na zdjęciu od tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos ogona: powierzchnie czołowe segmentów kadłuba nie są idealnie prostopadłe do jego osi, co powoduje skrzywienie. Do poprawki. Nie będzie łatwo tego zeszlifować, ale pewnie się da...

 

Poziomy podzieliłem ze względu na "małość" arkusików epp. Po prostu cały nie wchodził...

 

Stery dostałem od Marka w pdf-ie i są jakie były, muszę zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j abym się ne izastanawiał przy takiej różnicy :)

skuteczność działania sterów z coroplastu i mnijesze oproy aerodynamiczne, wieksza sztywność i odpornośc na zniszczenia :)

 

-same plusy za 3 gramy :) -no.. powiedzmy 5gramów - bo pewnie troche zejdzie waga wersji epp po zaokragleniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 161 Eskadra zamierza pokonać konkurencję sprzętowo? Aircombat to przecież nie pozycyjna wojna na wyniszczenie przeciwnika.

 

Mając maszyny z zeszłego roku + te z konkursu i realizując teraz nowe projekty wyznaczacie nowy standard walki w trzech rundach eliminacji innymi modelami. Całe szczęście, że regulamin już ogłoszony i taki punkt regulaminu nie przyszedł komuś do głowy :D:P:D

Tak bardziej poważnie, to czuję się przytłoczony i też muszę zabrać się za nowy projekt ... chyba ogłoszę mobilizację w Eskadrze Kraków.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek, dajesz dajesz :)

 

Ten zdechły SPAD może nie dożyć następnej zimy :D

 

Żeby jeszcze było tylu pilotów do obsadzenia wszystkich maszyn, echhhh by się działo...

 

Też na poważnie: rozwijamy Markowi asortyment, wszak WWI to była wojna nie do powtórzenia pod względem ilości typów sprzętu. 

 

W WWII żaden szaleniec nie ogarnąłby dostaw części dla takiej różnorodności maszyn.

 

Jak jeszcze dojdzie Lloyd to już wogóle będzie. 

 

Zresztą Stefan jeszcze nie skończył z fanaberiami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku jakie fanaberie? Ja po prostu staram się, aby pan Marek miał komplet samolotów państw centralnych. Pamiętaj, że Polacy walczyli wtedy głównie w tym układzie wojskowym.

 

Już prawie skończyliśmy wprowadzanie głównych konstrukcji na rynek ;)

 

Marku uspokoję Cię, nie planuję kompletu Ententy ;)

 

 

Mirku, pewnie że Aircombat to nie wojna pozycyjna, ale i tak wyniszcza Was psychicznie ;)

 

Siłę nasza pokażemy podczas walk w przypadkowych kolizjach ;) Jeszcze musimy poćwiczyć by nie było jak w Andrychowie, że z Jackiem wyeliminowaliśmy się po 20 s drugiej walki ;(

 

Na poważnie to po prostu lubimy robić samoloty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy robieniu samolotów:

 

dumałem, dumałem nad statecznikami i będzie kompromis ( tak Stefku ) - pionowy z coroplastu i poziomy z epp. 

Wyciąłem szlic na pionowy, uważnie żeby wyszło możliwie prostopadle. Potem poszerzyłem wcięcie na poziomy, bo było przygotowane pod cienki coroplast. 

 

Ależ ten samolot ma krótki kadłub! 

 

20150116_191952_zps4a918fab.jpg

 

20150116_191944_zps30bc385c.jpg

 

20150116_192041_zps6fde23e5.jpg

 

20150116_192050_zps4f95e7e3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie zaczyna wyglądać, a jak wsadzasz węgiel po skosie w coroplast,  wiercisz to jakoś czy da się przebić węglem ?

 

myślałem że bedę mógł się pochwalić swoim projektem WWI 1m ale poczta dała d... wegług śledzenia przesyłka od Marka od rana jest na mojej poczcie, ale jak poszedłem wieczorem to nikt nic nie widział i nie słyszał, żesz k.... :(  no cóż jak w poniedziałek pocztex nic nie przywiezie to zrobię awanturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śnieg sypie ale w zakładach Phönix Flugzeugwerke praca wre...

 

Skleiłem kadłub, odciąłem ster wysokości, wkleiłem zawiasy. Ponieważ Phonix ma taką a nie inną konstrukcję ogona, zdubluję popychacz i każda połówka będzie napędzana oddzielnie. Odpadnie skręcanie się steru.

 

20150125_125323_zps3ed62187-1.jpg

 

Uwęgliłem skrzydła, odciąłem lotki i zamontowałem serwa. 

 

20150125_125405_zps6b1323a9-1.jpg

 

Krótki :)

 

20150125_125412_zpsbb805125-1.jpg

 

Z czarnego epp o grubości 10 mm wytoczyłem koła, piasta z polistyrenu 0,5 mm i bowden jako łożysko. Ważą jak widać niewiele. 

 

20150125_125240_zps32ef6856-1.jpg

 

Mam nadzieję że uda mi się Phonixa odchudzić do granic możliwości.  Zobaczymy jak to wpłynie na właściwości lotne.

 

Narysowałem też stójki kadłubowe i skrzydłowe oraz podwozie do wycięcia laserem. Mam szatański pomysł na amortyzowaną oś na oringach, zobaczymy jak to zadziała.

 

Materiałem będzie albo tekstolit 1,5mm albo 2mm sklejka lotnicza. Potestujemy, zobaczymy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.