Skocz do zawartości

Depron P59 Partenavia "Yolly"


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę ruch na forum z budową modeli, więc postanowiłem i ja coś stworzyć z materiału który mam.Wybór padł na maleństwo o nazwie P59 Partenavia "Yolly"

post-3422-0-62028500-1422521961.jpg

Model wyknany jest z depronu 3m/m.Przeznaczony jest na halę i na wolną przestrzeń.Jest powolny,lekki akurat dla mnie do nauki.

Plany są zamieszczone na tej stronie

http://modell-aviator.de/modelle/downloadplan-zweiachs-motormodell-partenavia-jolly/

Model ma rozpiętość 700m/m, ale dysponuję ciut większymi pakietami i serwami 5gram postanowiłem go powiększyć do 840 m/m.Tak więc plany zostały wydrukowane, wyciąłem wzorniki i wycięte alementy

post-3422-0-50426400-1422522330_thumb.jpg

post-3422-0-46273600-1422522352_thumb.jpg

Podłóga oraz wręgi zamiast depronu, wycięte zostały z balsy 3m/m i klejone klejem UHU por a następnie wzmocnione klejem Soudal 66A/nanoszone pędzelkiem?.

post-3422-0-57441200-1422522517_thumb.jpg

Podwozie to drut stalowy 1,5 m/m zaopatrzone w kółka 33/12/klejenie epoksydem 5 minutowym?

Posprawdzeniu przyszła kolej na wklejenie bocznych części kadłuba

post-3422-0-05440800-1422522677_thumb.jpg

post-3422-0-66343200-1422522742_thumb.jpg

post-3422-0-04963400-1422522802_thumb.jpg

Po tym mogłem już mniej więcej sprawdzić czy wszystkie części pasują

post-3422-0-10635600-1422522908_thumb.jpg

post-3422-0-16981400-1422522925_thumb.jpg

post-3422-0-51276900-1422522939_thumb.jpg

post-3422-0-15636800-1422522961_thumb.jpg

Z pokryciem góry kadłuba oraz wklejeniem przodu wstrzymałem się, bo muszę przemyśleć umiejscowienie pakietu, odbiornika oraz regulatora, a także serwa aby zachować środek ciężkości we właściwym miejscu.Goły model bez wyposażenia waży obecnie 65gram.Dojdzie jeszcze 10gram serwa, regulator 4gramy, odbiornik 7gram,silnik 30gram i pakiet.Myślę że z wagą zmieszczę się w ok 160gram całość lub mniej.

Dzisiaj jeszcze wkleiłem profile wzmocnienia w płatach

post-3422-0-30951500-1422523707_thumb.jpg

Do malowania użyłem lakieru BAUFIX na bazie żywicy alkidowej/kupiony w Lidlu za 5zł/.Nie uszkadza depronu.

post-3422-0-22031700-1422524174_thumb.jpg

To na razie tyle i myślę że za niedługo się odezwę jak prace ruszą dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z problemów rozwiązany, a mianowicie dostęp do pakietu, odbiornika i serw.

post-3422-0-11671000-1422606929_thumb.jpg

Wyciąłem drzwi,a wewnętrzną stronę wzmocniłem depronową ramką, zawiaski typu UHU por i nawet się ładnie otwierają dokładnie dolegając.

Teraz myślę nad umiejscowieniem odbiornika,i pomyślałem, że mogę go umiejscowić na rzepie nad kabiną, czyli drugi problem mam także rozwiązany.O regulatorze nie myślę bo będzie chyba umiejscowiony na stałe na wprost wlotów zaraz za silnikie.Kwestia serw..., na planach są wklejone w podłogę na wysokości wręgi,a tam chcę mieć miejsca na pakiet z możliwością przesuwania aby wyważyć model.

post-3422-0-08321700-1422607841_thumb.jpg

Na razie tyle, siadam do kawy i myślę co dalej.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawa pomogła, więc problem z instalacją serw rozwiązany.

post-3422-0-73824700-1422646622_thumb.jpg

Przy okazji dorobiłem popychacze do steru wysokości i kierunku.Sam popychacz jest z pręta węglowego 0,8m/m w białym bowdenie.Wszystko już wymierzyłem jak mają wychodzić z kadłuba i punkty podparcia na całym odcinku aby bowden się nie krzywił, ale to jutro.

Mam pytanie; odbiornik będzie w kabinie na "suficie", podpowiedzcie jak wyprowadzić dwie antenki odbiornika aby nie było problemu z łącznoscią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do snapów, kupiłem je ostatnio w sklepie "Boble" w Dąbrowie G.Dostałem kilka od kolegi i bardzo sobie je chwaliłem.Ale, możesz je wykonać sam wykorzstując biały element bowdena.Robię to tak; wkładam popychacz stalowy w bowden i nożykiem ścinam część plasyiku,powstałe "piórko" po podgrzaniu rozpłaszczam kleszczykami/może nie wyjdzie za pierwszym razem ładnie/

post-3422-0-73687000-1422694667_thumb.jpg

post-3422-0-03333800-1422694685_thumb.jpg

Na końcu piórka wiercisz otworek, i element masz prawie gotowy.Teraz wystarczy tylko podgiąć piórko tak żeby pasowało do ramienia mikroserwa i odciąć ten element od reszty bowdenu.

post-3422-0-27765800-1422694706_thumb.jpg

Robiłem ,sprawdziłem , zdaje egzamin.Przepraszam za jakość zdjęć.

Dzięki za info dot. odbiornika.

oto fotka zamontowanych bowdenów

post-3422-0-79328300-1422706879_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca idzie dalej.Po docięciu bowdenów i popychaczy wszystko zakleiłem na stałe.Teraz dopiero mogłem przykleić górną część kadłuba wraz ze statecznikiem poziomym

post-3422-0-20993300-1422863262_thumb.jpg

Statecznik dostał od spodu wzmocnienie w postaci płaskownika węglowego 2x1 m/m oraz wklejone zastrzały.Zacząłem wstępnie nadawać kadłubowi zaokrąglenia/kadłub jest z góry ,dołu i boków lekko wypukły/.Górna część przodu kadłuba została dopasowana jak i przód i pozostawiłem abym miał najlepsz dostęp do montażu silnika.

post-3422-0-66387300-1422863307_thumb.jpg

Co do płatów, nie wiem jeszcze czy będą to płaty jak w planach czy wykonam je na wzorze profilu typu Jodelsky, czyli dolna powierzchnia profilu dochodzi do ok 75% cięciwy przez co usztywnię płat.

Napęd, tu mam dylemat, bo tak od razu mogę kupić E-maxa 2205, waga 27 gram,pasował będzie idealnie, ale coś trzeba zrobić z zamocowaniem,poprostu go jeszcze odchudzić lub też, poczekać i kupić Parka 250. Co Wy na to?

Kupiłem klej i do tego czasu zakończyłem model z grubsza doklejając skrzydła i zastrzały.Wszystko to "wzmocniłem" Soudalem 66A.

post-3422-0-86341500-1422880523_thumb.jpg

Na wadze z serwami waży 85 gram/nie jak na wadze, gdyż lekko dotykał podłoża/.

post-3422-0-32460500-1422880576_thumb.jpg

post-3422-0-69319400-1422863278_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to wręga silnikowa, druga taka sama będzie ze sklejki 1,5 m/m do której zamocuję silnik i dopiero ten zespół wkleję na żywicę do niej.Po tym już na stałe będę mógł wkleić przednią osłonę którą widać na poprzednich zdjęciach.Przed chwilą skończyłem zabawę z aparaturą i sprawdzeniem jak to wszystko działa, jestem zadowolony.

Dzięki za pochwałę i zachęcam do dłubanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim dojdzie docelowy silnik Park 250 i regiel 10A, postanowiłem tymczasowo dla próby wstawić mój silnik / wagowo podobny/ i regulator Redox 30A

post-3422-0-06720300-1422992230_thumb.jpg

i stwierdziłem że nie będzie problemu z wyważaniem

post-3422-0-20120300-1422992244_thumb.jpg

Modelik jest prawie gotowy do lotu.

Mozart odpowiedz na priv poszła i gorąco ci go polacam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.