Skocz do zawartości

FW-190 1750mm (1:6), tartak - przedmowa ;)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wróciłem z wywczasu :)

 

Co do pokrycia:

Koverall

Myślałem o nim. Na forum staje się chyba modny, ale z tego co wiem, ma fakturę płótna, której musiałbym się pozbyć przez wielokrotne szpachlowanie-szlifowanie. Pytanie moje: co takiego wyjątkowego zyskuję w zamian?

 

Japonka

Widziałem na tym forum (i innych) modele wielkości ok. 1,5m kryte japonką. Prezentują się b. dobrze, nakład pracy, jak mi się wydaje, mniejszy niż przy K. Czy mniejsza wytrzymałość japonki, przy pełnym pokryciu balsowym (!), jest na tyle decydującym minusem, by ją skreślać?

Co jeszcze powinienem brać pod uwagę rozważając oba te sposoby pokrycia?

 

Jakie inne jeszcze materiały byście tu widzieli?

Silkspan, maybe? Dużo dobrego czytałem o tym pokryciu. Czy nie jest lżejszy od Koveralla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, klasycznie japonka na twardym poszyciu. Też tak będę robił w Orliku.

Ale jaja. Zamieściliśmy posty w swoich wątkach w tej samej minucie :) .

Dzięki za poradę.

 

Edit:

Tomek, przegapiłem twojego posta. Dzięki. Czyli dwa głosy za japonką.

Ah, jaka to jest ta gruba? 12g nie wystarczyłaby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za japonką są raczej wszystkie głosy. Wcześniej koledzy negujący japonkę nie wiem z jakiego powodu nie zajarzyli, że to konstrukcja skorupowa.

Jednak jeśli chciałbyś wykonać wklęsłą imitacje  podziału blach to należałoby się zastanowić nad laminowaniem modelu; na japonce możesz tylko namalować je. Dla przykładu moje malowanie Fw-190. Jest to dawny zestaw Balsacraft , jak widać sam przód nie za bardzo zgodny z oryginałem w dodatku ciut przedłużonym dla uzyskania SC ale malowanie potrafi dużo zamaskować :D

post-14330-0-46857300-1422861427_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek, między innymi przykład twojego modelu, jako krytego japonka, miałem na myśli.

No to chyba przesądzone. Będzie pewnie japonka.

Jednak argument o wgłębnych liniach podziału jest dla mnie bardzo mocny i na niekorzyść japonki. Rozwiązanie to uzyskanie wgłębień np: poprzez maskowanie linii i malowanie/szpachlowanie paneli/blach. No jeszcze podumam. Przed laminowaniem powstrzymuje mnie w zasadzie tylko wzrost wagi.

Krzysztof, ty u siebie planujesz je (linie podziału) jakoś odtworzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czysto teoretycznie: wgłębne linie podziału w laminacie robimy przez nacięcia, ale rozumiem, że nie wolno przeciąć tkaniny.

Jednocześnie dążymy do jak najoszczędniejszego użycia żywicy. To w czym to nacinać? Jednak trzeba tej żywicy więcej przy trasowaniu linii?

Nie udało mi się nic znaleźć na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, zrób mały eksperyment. Oklej cienką japonka kawałek balsy, narysuj kilka kresek na tym cienkim długopisem, najlepiej wypisanym, i zobacz czy to Ci odpowiada. Struktury balsy nie naruszysz, chyba że będzie bardzo cienka. Kreski wzdłuż i w poprzek słojów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli walczysz z wagą to najpierw zagruntuj balsę (są specjalne specyfiki - oparte na acetonie) i na zagruntowaną balsę dopiero połóż japon. Nie musisz aż tak bardzo rozcieńczać. Już trochę uprzedzając inne problemy: przy kładzeniu laminatu grunt jest wręcz niezbędny inaczej "koszmarnie" to waży. Powinienes uzyskać wskażnik zbrojenia na poziomie 50%, czyli w laminując np, 0,5m2 tkaniną 20g/m2 powinieneś zużyć około 10 g żywicy. Bez gruntu tego nie uzyskasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli walczysz z wagą to najpierw zagruntuj balsę (są specjalne specyfiki - oparte na acetonie) i na zagruntowaną balsę dopiero połóż japon. Nie musisz aż tak bardzo rozcieńczać. Już trochę uprzedzając inne problemy: przy kładzeniu laminatu grunt jest wręcz niezbędny inaczej "koszmarnie" to waży. Powinienes uzyskać wskażnik zbrojenia na poziomie 50%, czyli w laminując np, 0,5m2 tkaniną 20g/m2 powinieneś zużyć około 10 g żywicy. Bez gruntu tego nie uzyskasz.

Uprzedziłeś moje pytanie o zmniejszenie chłonności balsy :) . Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.