Skocz do zawartości


Zdjęcie

„Zbieg okoliczności”


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
157 odpowiedzi w tym temacie

#41 modelpiotrek

modelpiotrek
  • Modelarz
  • 250 postów
  • Age: 46
  • SkądRacibórz

Napisano 23 April 2015 - 15:46

Paweł skąd my znamy te akrobatki :)

Bercik fajnie Ci to wyszło jak bys mioł problem z oblotem wpadnij do mnie do Raciborza :)


  • 0

#42 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 436 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 23 April 2015 - 18:37

Widzę Roman ,że uchwyt wyraźnie oznaczony. Nieśmiało przypomnę ,że istnieje też ryzyko odwrotnego podpięcia linek :rolleyes:


  • 0

#43 Paweł Praus

Paweł Praus

    Wujek Samo Zło

  • Modelarz
  • 1535 postów
  • SkądŚląsk
  • Imię:Paweł

Napisano 24 April 2015 - 08:38

Od tego są procedury startowe, przed każdym startem trzeba machnąć sterami i od razu wszystko wiadomo.


  • 0

#44 .bercik.

.bercik.
  • Modelarz
  • 141 postów
  • Age: 52
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Roman

Napisano 07 May 2015 - 21:02

Pierwsze testy motorka przed oficjalnymi lotami . COX'ik narobił sporo hałasu i na dodatek ubabrał olejem model .

Załączone pliki


  • 0

#45 Slaw

Slaw
  • Modelarz
  • 16 postów
  • Age: 56
  • SkądSosnowiec
  • Imię:Sławomir

Napisano 10 May 2015 - 08:48

Na jakim paliwie odpalałeś tego Coxa i jakie śmigło? Mam starego Akrobatka również z Medalionem i wydaje mi się że na paliwie bez nitro mój silnik ma wyraźnie niższe obroty. Moje śmigło to 200x140 produkcji czeskiej.


  • 0

#46 jethrotull

jethrotull
  • Modelarz
  • 411 postów
  • Age: 35
  • SkądPoznań
  • Imię:Piotr

Napisano 11 May 2015 - 12:03

Generalnie są artyści którzy używają COXów bez nitro, ale my śmiertelnicy powinniśmy celować w ok 20% nitro, wtedy silnik się najłatwiej odpala i ma dobre osiągi przy zadowalającej żywotności. Z kolei wyścigowcy używali nawet 35% nitro, ale wtedy silnik traktuje się jako część zamienną.

 

Kopalnia informacji: http://www.coxengineforum.com/


  • 0

#47 .bercik.

.bercik.
  • Modelarz
  • 141 postów
  • Age: 52
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Roman

Napisano 11 May 2015 - 12:39

COX odpalany był na paliwie z dodatkiem 5% nitrometanu , a kręci śmigłem APC 200X100 . Podobno do tego silnika można dać maksymalnie 200X120 .


  • 0

#48 .bercik.

.bercik.
  • Modelarz
  • 141 postów
  • Age: 52
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Roman

Napisano 13 May 2015 - 20:35

Pierwszy start za mną , od razu wiedziałem o co chodzi w tym lataniu (ostatnio latałem 1987) . Silnik zaskoczył od razu , start odbył się błyskawicznie  i niestety nie obyło się bez problemów . Po pierwszym okrążeniu silnik przelał się i skończyła się radość z pilotażu . Po wylądowaniu okazało się iż rozleciała się igła rozpylacza a dokładnie oderwała się stożkowa część od reszty . Nie mam pojęcia jak to się stało ale zwaliłem to na dzisiejszą datę 13-tego !!!!! :-) Tak więc model w całości wrócił do hangaru a ja zabrałem się za robotę . Przypomniało mi się że AKROBATEK którym kiedyś latałem miał pękaty profil w tylnej części był wklęsły , Może ma ktoś fotkę takiej maszyny prosił bym o fotę na forum . Tyle na dzisiaj , po naprawach nastąpi ciąg dalszy latania . Może zdobędę się na odwagę zrobienia podstawowej akrobacji :-) (pożyjemy , zobaczymy)

Na końcu dodałem  plik  video

pozdrawiam roman

Załączone miniatury

  • DSCN7838.JPG
  • DSCN7839.JPG
  • RSCN7851.JPG
  • RSCN7853.JPG
  • DSCN7849.JPG

Załączone pliki


  • 0

#49 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 431 postów
  • Age: 50
  • SkądMirosławiec
  • Imię:olo

Napisano 13 May 2015 - 20:49

Gratulacje z oblotu :)

Z oglądaniem gorzej bo,,Nie masz uprawnień do pobrania tego załącznika.''

 

ps.już zaczęło działać.

 

ps.trochę krótki film a gdzie odpalenie motorka,start z tej trawki?

Operator kamery za późno włączył nagrywanie? :)


  • 0

#50 .bercik.

.bercik.
  • Modelarz
  • 141 postów
  • Age: 52
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Roman

Napisano 14 May 2015 - 05:57

Witam , start odbył się bezproblemowo z trawy , filmik faktycznie krótki ale pokazuje najważniejszy element , czyli lądowanie ;-) .

Na zdjęciu poniżej przyczyna kłopotów .

Załączone miniatury

  • P1020174.JPG

  • 0

#51 Nielot

Nielot
  • Modelarz
  • 170 postów
  • Age: 50
  • SkądBiałystok-Kleosin
  • Imię:Artur

Napisano 14 May 2015 - 10:15

No właśnie taki miał profil Akrobatek którym ja latałem. Może ktoś ma plany tej właśnie wersji? Silnik  KMD i MVVS jest, paliwo też. Dość tego RC ;)  Czas powrócić do źródeł...

 


 Przypomniało mi się że AKROBATEK którym kiedyś latałem miał pękaty profil w tylnej części był wklęsły , Może ma ktoś fotkę takiej maszyny prosił bym o fotę na forum . 

 

No właśnie taki miał profil Akrobatek którym ja latałem. Może ktoś ma plany tej właśnie wersji? Silnik  KMD i MVVS jest, paliwo też. Dość tego RC ;)  Czas powrócić do źródeł...Częściowo już rok temu powróciłem...

Załączone miniatury

  • Playboy.jpg

  • 0

#52 .bercik.

.bercik.
  • Modelarz
  • 141 postów
  • Age: 52
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Roman

Napisano 14 May 2015 - 11:50

Witam , piękny ten PLAYBOY aczkolwiek myślę że z tym KMD będzie się wznosił jak współczesne F1C   :-)

A ja zabrałem się za naprawę igły rozpylacza . Myślałem że wytoczę nową igłę , nagwintuję i będzie po sprawie . Niestety nie było tak łatwo , okazało się że gwint w rozpylaczu jest calowy i w dodatku drobno zwojowy .Musiałem ratować starą igłę poprzez nawiercenie części gwintowanej i osadzenie nowej igły zrobionej z drutu stalowego 1,5mm w wywierconym otworze .

Załączone miniatury

  • P1020175.JPG
  • P1020176.JPG

  • 0

#53 symon5

symon5
  • Modelarz
  • 203 postów
  • Age: 57
  • Skądolsztyn
  • Imię:marek

Napisano 14 May 2015 - 14:57

Jak już raz pisałem  plany akrobatka były opublikowane w modelarzu bodajże w 78r. wracając do cox-a myslę że najlepiej bedzie chodził na ciśnieniu i jeszcze pytanie jakiej średnicy i długości linki. 


  • 0

#54 adamus

adamus
  • Modelarz
  • 87 postów
  • Age: 46
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Adam

Napisano 14 May 2015 - 19:47

Witam,filmik krótki bowiem operator był tez mechanikiem:)Ten egzemplarz motorka ciśnienia nie potrzebuje i wykręci ca


calą akrobacje,


  • 0

#55 sylkub

sylkub
  • Modelarz
  • 14 postów
  • Age: 64
  • SkądKorytów A
  • Imię:Sylwester

Napisano 14 May 2015 - 20:15

Witam,filmik krótki bowiem operator był tez mechanikiem:)Ten egzemplarz motorka ciśnienia nie potrzebuje i wykręci ca


calą akrobacje,

 

Witam , piękny ten PLAYBOY aczkolwiek myślę że z tym KMD będzie się wznosił jak współczesne F1C   :-)

A ja zabrałem się za naprawę igły rozpylacza . Myślałem że wytoczę nową igłę , nagwintuję i będzie po sprawie . Niestety nie było tak łatwo , okazało się że gwint w rozpylaczu jest calowy i w dodatku drobno zwojowy .Musiałem ratować starą igłę poprzez nawiercenie części gwintowanej i osadzenie nowej igły zrobionej z drutu stalowego 1,5mm w wywierconym otworze .

 

Witam , start odbył się bezproblemowo z trawy , filmik faktycznie krótki ale pokazuje najważniejszy element , czyli lądowanie ;-) .

Na zdjęciu poniżej przyczyna kłopotów .


Witam 

wysyłam plany pierwszego "akrobatka"  + profil skrzydła.

 

Pozdrawiam

 

S.Kubik 

Załączone miniatury

  • 20150514_205253.jpg
  • 20150514_210422.jpg

  • 0

#56 symon5

symon5
  • Modelarz
  • 203 postów
  • Age: 57
  • Skądolsztyn
  • Imię:marek

Napisano 14 May 2015 - 21:30

to jest on poznaje :D a motorek na rysunku, nieśmiertelny rytm 


  • 1

#57 Uszek

Uszek
  • Modelarz
  • 43 postów
  • Age: 51
  • SkądSkalbmierz
  • Imię:Janusz

Napisano 14 May 2015 - 22:28

Mój też latał na Rytmie a kolegi na Sokole. To były czasy. Paluchy poprzecinane od śmigieł przy odpalaniu i ten zapach eteru.

 A na planie nie widzę kratownicy na ogonie.   


  • 0

#58 Nielot

Nielot
  • Modelarz
  • 170 postów
  • Age: 50
  • SkądBiałystok-Kleosin
  • Imię:Artur

Napisano 15 May 2015 - 06:40

to jest on poznaje :D a motorek na rysunku, nieśmiertelny rytm 

No właśnie ! Ech żeby był skan... to był by gotowiec ale i tak jest lux! Trzeba będzie poszperać w Modelarzach.


  • 0

#59 Nielot

Nielot
  • Modelarz
  • 170 postów
  • Age: 50
  • SkądBiałystok-Kleosin
  • Imię:Artur

Napisano 15 May 2015 - 12:16

"Witam , piękny ten PLAYBOY aczkolwiek myślę że z tym KMD będzie się wznosił jak współczesne F1C   :-)"

 

Startowałem w F1C :)  a Playboy z Kmd już sporo wylatał . Silnik regulowany na "ledwie pyrkanie" i jest fajnie ,a lata doskonale .


  • 0

#60 veector73

veector73
  • Modelarz
  • 5 postów
  • Age: 43
  • SkądSomonino
  • Imię:Tomek

Napisano 26 May 2015 - 07:13

 

Końcówki mamy trochę inne (moje są dłubane), zmieniłem też oryginalnie włożone do zestawu druty na porządne, plecione, cynowane, angielskie linki z końcówkami mojego autorstwa, które uważam za bezpieczniejsze.

Kadłub dostał też kratownicę zamiast tego gów.a pakowanego do zestawu.

Nie podobają mi się też oryginalne dźwigienki, które są ciężkie i wymagają wcięcia się w spływ, które wydatnie osłabia konstrukcję, ja zrealizuję to inaczej, fotki wkrótce...

 

 

Paweł - mógłbyś opisać w jaki sposób wykonałeś połączenie linek wyprowadzających z orczykiem oraz końcówki na wyjściu ze skrzydeł (jakie materiały, jak lutowane)? Na Twoich zdjęciach dosyć fajnie to wygląda...Też zabieram się za budowę tego zestawu, a proponowane przez producenta miedziane linki jakoś nie wzbudzają mojego zaufania. No i koniecznie zamieść zdjęcia wspomnianych dźwigienek klap i sterów :) Będę niezmiernie wdzięczny za informacje...

 

Pozdrawiam, Tomek


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych