Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem budować model Ultimate ale jednak ostatecznie  wybór padł na Ultrona 3D. Wybieram sie po podkłady i zaczne coś powoli wycinać. Model buduję teraz aby na sezon był. 

 

Kadłub zrobię z depronu 5mm środek , ustrzezenie z 5mm (6mm depronu nie ma u mnie) ponieważ marnie wygląda kadłub z depronu 3mm, a skrzydła będą tak jak w planie. Mile widziane podpowiedzi.  Oczywiście budowa będzie troszkę trwać ponieważ chcę zrobić dobry model, a nie tak jak poprzednie gnioty które latały ale nie wyglądały zbyt dobrze statycznie. Zapraszam do śledzenia relacji, mile widziane komentaże, podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś wspomnianego Ultimate i ładnie pomalowany z kabinką z butelki fajnie wyglądał. Do tego imitacje odciągów itp... Można z niego zrobić ciekawy model. Ultrona pewnie chcesz zrobić bo już oczami wyobraźni widzisz jak lata hehe ale jak się przyłożysz to pewnie też zrobisz z niego "makiete" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobisz cały kadłub z depronu 5 mm to:

a) wyjdzie Ci cegiełka - a takie szokflayerki najlepiej latają (i najlepiej znoszą kraksy), gdy są lekkie

b ) będziesz miał problem z wyważeniem.

Całkowicie wystarczy zrobienie obu podłużnic kadłuba i statecznika poziomego ze SW z grubszego depronu. Ewentualnie może pomyśleć o wzmocnieniu kadłuba od wewnątrz w okolicy mocowania skrzydeł.

Ale to tylko ewentualnie, u mnie po kilkunastu lotach  skrzydło zaczęło się odklejać, ale problem na dobre rozwiązało zalanie połączenia solidna porcja żywicy 10 min.

 

(No i wiesz... ani to gigant, ani konwersja ze spaliny - poproś moderację o przeniesienie wątku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sosna wydaje mi się być co najmniej nie potrzebna duża masa a jak będzie się miało połamać to i tak się to stanie. Ja w swoim którego budowałem coś koło 4 lat temu dawałem tylko wzmocnienia z balsy i pasków depronu jedynie przy wrędze dokleiłem trochę większy kawałek balsy 3mm. Model w locie był bardzo sztywny 

 

d7XzWxP.jpg

 

EcvoPyC.jpg

 

zdjęcia z lil ripera ale podobnie miałem w ultronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem dodam fotki jak coś wystrugam. Dzieki Maca za foty pomysle o tym

 

 

 

 

 

EDIT...

 

Więc troszke dzisiaj poskubałem, i wyszło o to takie cuś, a zaczęło się od tego 

20788_680001002105636_969319972780712126

 

I powstało

 

 

10930065_680001012105635_680303228194653

 

Wkleiłem sobie dolną wręge jak widać na zdjęciu

 

11081479_680000892105647_772270596271787

 

 

CDN jak będę miał chęci na dalsza budowę, jeszcze musze to wszystko przeszlifować najbardziej statecznik poziomy troszkę się poskubał, nożyk się już troszke stepił, jak wyszlifuje dam jeszcze raz zdjęcie gotowego wyszlifowanego statecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam lubię cegiełki (z własnej autopsji)  ^_^

W locie zachowują się bardziej makietowo (nie jak zabawki) tak ociężale nie tracąc wcale na właściwościach lotnych. A jak ma się rozbić to wszystko się rozbije  :lol:

 

Zraziłem się ostatnio do tego typu silników Emaxa...  Odradzam wolnoobrotowe szczególnie do tego typu modelu

 

Jaką masę przewidujesz? to polecę silnik  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuję jednak te listwy sosnowe ale to jak wszystko wytne do kupy. Waga hmm nie patrzyłem nawet ile ważył ten model innym ale myslę że rtf ok 500g się zmieszczę. Jak to się mówi okaże się w praniu.

 

 

PS Dział już jest we właściwym miejscu, poprosiłem Admina o wsadzenietematu we właściwa "książkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest szokflajer a nie makieta i służy do tego, żeby poszaleć po niebie i fikołki 3d robić.

Ma być lekki i zwinny.

Po za tym, mimo profilowanych skrzydeł lata na głównie na silniku, a nie na skrzydłach, chodzi o ciąg, a nie o prędkość.

Tak wiec wsadza się  wolnoobrotowy silnik o dużym ciągu i duże śmigło, chodzi o to, żeby uzyskać stosunek ciągu do masy modelu około 2:1 (i tu znowu kłania się masa - ma być lekki).

 

Mój waży około 400g, i moim zdaniem jest trochę zbyt ciężki (gdybym go jeszcze raz robił na pewno udało by mi się urwać 30-40 g wagi).

 

Gdzie chcesz zastosować te listewki? I w jakim celu?

Jeśli dla usztywnienia kadłuba, to powiem Ci, że taka skrzynka depronowa jest wystarczająco sztywna bez dodatkowych wzmocnień.

 

Jeszcze jedna rzecz, jeśli nie masz zamiaru stosować napędu pull/pull na sterze kierunku to przenieś serwo na bok kadłuba (w tym momencie masz wycięty otwór pod nie na dole kadłuba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wycięty otwór na dole tej wręgi z 3 "oczkami":. No to jak mówisz że nie trzeba wzmacniać to spoko, oklejał będe taśma pakową także się wzmocni kadłub.

 

 

Tak jak na zdjęciach:

 

11053401_680232068749196_29935440736633811101216_680232085415861_368615952693018

 

Połączyłem lotki SW na listewce sosnowej 

 

20875_680232055415864_794756300221635273

 

Takie tam :P dla przymierzenia 

1908404_680232078749195_4114507836590984

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co chcesz oklejać?

Zabezpieczenie jest raczej znikome, urody nie dodaje, za to masy sporo...

Jedyne miejsce, gdzie można nakleić taśmę to natarcie skrzydeł przed formowaniem, łatwiej je będzie wtedy uformować a i potem akurat w tym miejscu trochę zabezpieczenia się przyda.

 

Pytanie: to co pokazujesz na zdjęciach jest już posklejane, czy poskładane na sucho?

Jeśli jest sklejone, to jak chcesz wkleić wręgi? (przy okazji uwaga - elementy prostopadłe do osi głównej to wręgi, równoległe - podłużnice).

 

No i japko95 ma świętą rację - wycinaj ostrymi nożykami. Podejrzewam, że udało by mi się uzyskać bardziej równe krawędzie, gdybym ten depron rwał ręcznie....

Wiadomo, czasem coś nie wyjdzie, nożyk się omsknie, niektóre kształty - np. okrągłe otwory trudno wyciąć nozykiem segmentowym. 

Ale po to cwani ludzie wymyślili papier ścierny, żeby takie babole wyrównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co chcesz oklejać?

Zabezpieczenie jest raczej znikome, urody nie dodaje, za to masy sporo...

Jedyne miejsce, gdzie można nakleić taśmę to natarcie skrzydeł przed formowaniem, łatwiej je będzie wtedy uformować a i potem akurat w tym miejscu trochę zabezpieczenia się przyda.

 

Pytanie: to co pokazujesz na zdjęciach jest już posklejane, czy poskładane na sucho?

Jeśli jest sklejone, to jak chcesz wkleić wręgi? (przy okazji uwaga - elementy prostopadłe do osi głównej to wręgi, równoległe - podłużnice).

 

No i japko95 ma świętą rację - wycinaj ostrymi nożykami. Podejrzewam, że udało by mi się uzyskać bardziej równe krawędzie, gdybym ten depron rwał ręcznie....

Wiadomo, czasem coś nie wyjdzie, nożyk się omsknie, niektóre kształty - np. okrągłe otwory trudno wyciąć nozykiem segmentowym. 

Ale po to cwani ludzie wymyślili papier ścierny, żeby takie babole wyrównać.

Na sucho. Babole będe papierem ściernym wyrównywał także będzie prosto wszystko i gładziutko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.