Skocz do zawartości

Tłumik OS .48


Marcin K.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tłumik mi się upalił... Na końcu powinien byc kołnierz ok 1mm wiekszy od srednicy kolanka. Z tego co szukałem w sieci to to nie ma takiej części zamiennej. Co z tym zrobić? Czy taka rurka mogła by być z mosiądzu? Zależy mi na w miarę tanim rozwiązaniu.

post-78-0-55709200-1429440061_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tłumik jaki masz, to tłumik do silników Enya 35 do 80. Pomiędzy rurką, która się upaliła a śrubą powinny być dodatkowe dwa listki - numer 73 w spisie elementów w instrukcji 46-4C: http://www.dieselrc.com/download/enya_46-4c.pdf

Jeśli nie miałeś tych listków, to może to był powód kłopotów. Gwint gniazda tłumika to M10x0.75. Może ktoś ma ASP 52 pod ręką i pomierzy gwint na tłumiku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint, tak jak pisał Marcin, to M10x0.75 przynajmniej taki jest w ASP 61 a ten ma zamienne części układu wydechowego co ASP 52. Sprawdziłem także wydech z Enya 46-4C i tam też jest taki sam gwint.

 

 

IMHO zamiast wyłupywać prąd i benzynę chyba prościej dać przeciwnakrętkę gwint i tak musisz na rurce zrobić.

Niestety nie da się naciąć gwintu M10x0.75 na tej rurce gdyż jeśli jest to wydech z Enya, a wszystko na to wskazuje, to ta rurka ma średnicę zewnętrzną 7mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałam układ mocowania tłumika podany w instrukcji ...

Moim zdaniem jest bardzo dobry tylko ma 2 wady ... jest ch...y i do d..y. Aż dziw że tak długo wytrzymało.

Jeśli koniecznie chcesz zachować tę starą rurkę to zrobiłbym to tak :

Wziął rurkę mosiężną Fi10 nagwintował M10x0.75, starą wlutował na twardy lut w tę nową, Nakręcił przeciwnakrętkę wkręcił całość do silnika ustawił na żądany kąt i za kontrował.

Kolejne wyjście miast brać rurki miedzianej nabyć kolanko tłumika od ASP wraz z przeciwnakrętką, przeciąć na na 2 kawałki i wlutować ocalały króciec do jednego z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin tak jak piszesz. Nie mam tych listków.Pytanie gdzie moge coś takiego kupić lub co dorobić?

Problem w tym, że nawet gdybyś dostał te "listki" to bez dodatkowych modyfikacji się nie obędzie, gdyż konstrukcja gniazda tłumika w głowicy Twojego silnika jest inna niż w głowicy silnika Enya. Różnica ta nie pozwala prawidłowo zacisnąć owych "listków" co powoduje powstanie luzów i uszkodzenie wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem też nad rura elastyczna ale koszty spore... A jak bym wziął cały tłumik z kolanem z asp? Bez zbędnego spawania

Dziury w niebie nie będzie - pytanie jak z masą i pojemnością tłumika choć przy 4takcie to ostatnie ma marginalne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.