Skocz do zawartości

Foker E.I


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Ale się porobiło- sezon na Fokkery otwarty :lol: !.

Postanowiłem go zrobić zanim zabiorę się za większych rozmiarów E.I na silnik benzynowy 22cm.

Ten będzie napędzany TP-21, pakiet 3s 1800mAh. Jest w skali 1:9 w/g planów Petera Rake'sa. Ponieważ odkupiłem go już prawie wykonanego, postanowiłem dostosować do swoim wymogów czyli dodać lotki. "zdjąłem" też pokrycie z japonki i pokryłem folią. Chcę tak go wykończyć bym mial możliwosć bez problemu zainstalować również silnik spalinowy 2cm. narazie wygląda to tak;

fokkereiii001ss1.jpg

 

fokkereiii003wl6.jpg

 

fokkereiii005ko0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zapowiada się kolejny, zgrabny oldtimer. Czym lutujesz swoje podwozia?

Pomimo wieloletniego doświadczenia w modelarstwie, nie mam tej techniki opanowanej, bo szybowce i modele sportowe takich wygibasów nie potrzebowały :D . Chętnie skorzystam z doświadczen innych w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiwa, które widziałem w sklepach hydraulicznych, niczym spcjalnym nie różniły się w składzie od normalnego tinolu (były jedynie dużo grubsze),. Stąd moje wątpliwości. Wydaje mi się, że twarde lutowie ma znacznie odbiegający skład i zdecydowanie wyższą temperaturę topnienia. Ale nie zaśmiecam już tego wątku. To jest temat do "warsztatu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja w skrócie - lutowanie twarde, to po prostu lutowanie mosiądzem przy uzyciu palnika acetylenowego. Lutowanie miękkie to lutowanie "cyną" czyli stopem cyna / ołów / ew. srebro.

 

To duży skrót lutowania twardego ja mam ciut dłuższy :D Ja np. lutuję palnikiem {do lutowania twardego} na gaz{chyba propan w żółtych metalowych butlach} i stopem jeżeli się nie mylę mosiądzu ze srebrem do kupienia w sklepach opisanych wcześniej.Lutowie w postaci drutu w zależności od składu % srebra różna twardość,są też inne lutowia i Boraks ale ten nie jest najlepszy ale chwilowo nie mam nic innego.

Sam palnik przydaje się przy gięciu drutów do podwozia w czasie gięcia nagrzewam do momentu kiedy zaczyna się pod większym naciskiem zaginać

trzeba uważać żeby nie rozgrzać drutu za mocno bo się rozhartuje albo przehartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.