Skocz do zawartości

Kawasaki Ki 61 Hien


Imis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Kupiłem ostatnio wyżej wymieniony model na allegro. Był on już w całości pomalowany w barwy, które mi się dość podobają.

Jego rozpiętość skrzydeł to 1000mm, a długość to około 720mm. Przewidywana waga do lotu według "producenta" to 630g. Tutaj link do modelu: http://www.rcclub.pl/kawasaki-ki-61-hien/

1- Chciałbym się Was zapytać jaki silnik byście polecili, chodzi o markę i model, bo szczerze mówiąc nie mam jako takiego obycia w modelach większych niż zwykłe esy.

Zastanawiałem się nad tym motorem: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/REDOX-BL-6501350.html?pa=3&ob=p.priceAn&od=ASC

2- Poza tym czy serwomechanizmy TowerPro SG92-R dadzą radę, czy zaopatrzyć się w coś lepszego? Jak tak to co byście polecili?

3- Wiem, ze regulator dobiera się do silnika, ale czy np. redox 30A byłby wystarczający- chodzi mi o niezawodność tej marki. Jak do tej pory mam tylko 20A regulator i sobie chwalę.

Do zasilania elektroniki mam akumulator Zippy 1500mAh 3s i nie chciałbym kupować kolejnego, chyba, że uznacie to za konieczne.

Nie będzie za dużo do zrobienia w tym modelu, ale każdymi "postępami" będę się tutaj dzielił. Wszystko w miarę możliwości chciałbym kupić z jednego miejsca np. http://www.modele.sklep.pl

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Rozumiem że ten silnik o który pytasz w innym poście to do tego modelu :)

 

Silnik OK choć wziołbym mniejsze KV, ale to już kwestia gustu jak chcesz tym latać: czy slow flyer na 10x4,7 czy speeder na 8x8 :) Jeśli chodzi o markę to każdy kupuje to na co go stać i co uważa za wystarczająco dobre: EMAX/Redox to tanie zabawki ale też latają (choć łożyska lubią hałasować), SK3 z HK już dużo lepiej, AXI Gold ludzie mówią że najwyższa półka (choć Pulso które wyjeżdza ponoć z tej samej fabryki już nie).

Polecam zerknąc na http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/ lub http://ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=pl to sobie sam policzysz śmigło i pożądaną prędkość lotu. Z tego ci wyjdzie KV i moc silnika.

 

Serwa są więcej niż OK - są za dobre do modelu z EPP :)

 

Regulator 30A będzie OK - i tak maksymale obciążęnie będzie występowac tylko chwilowo (start z ręki) a poza tym to lekkie EPP i jak stracisz regiel to sobie doszybujesz do ziemi - a jak nie to to straty będą niewielkie :)

Ja latam na YEPach 30A z HK (mam ich osiem sztuk) bez względu na to ile prądu potrzebuję: czy 10A czy 45A (wtedy zakładam aluminiowy radiator za całe 1,2zł :)) po prostu dlatego że ważą 26g z kablami i mam do nich kartę programującą :)

 

Pakiet OK, może nawet ciut duży (ciężki).

 

Sklep wybrałeś bardzo dobry, sam tam kupuję masę rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc ;)

Mimo wszystko chyba zdecyduję się na tego redox'a, ale udało mi się znaleź coś takiego:

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silnik-SuperTigre-10-Brushless.html

Warto takie coś nabyć? Bo wydaje się nieco mocniejszy, ale zawsze mogę ustawić End Pointy na aparaturze.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - model jest za duzy do ESA (max 860mm). Po drugie jest za ciezki do ESA (max 450g). Po trzecie - akumulator - maksymalny dopuszczalny to 3S 1350mAh...

 

Ten model po malych przerobkach kwalifikuje sie raczej do klasy ACES 1:12. 

- rozciecie modelu i pogrubienie do do pelnego obrysu

- zalaminowanie skrzydel i kadluba

 

Minimalna masa do ACES to 700g wiec jest szansa zrobienia fajnego modelu w nieszablonowej technice (EPP + laminat szklany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc ;)

Mimo wszystko chyba zdecyduję się na tego redox'a, ale udało mi się znaleź coś takiego:

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silnik-SuperTigre-10-Brushless.html

Warto takie coś nabyć? Bo wydaje się nieco mocniejszy, ale zawsze mogę ustawić End Pointy na aparaturze.

Pozdrawiam.

Silnik wygląda fajnie.

Teraz robisz tak: Otwierasz pierwszy link który Tobie podałem http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/ :)

Propeller type - Standard

No of blades: 2

RPM = KV silnika * 12 (bo latasz na pakiecie 3S więc realnie przy pełnym obciążeniu i pełnym pakiecie będzie 12V)

Air temperature - nie ma znaczenia (sprawdziłem)

 

Teraz manewrujesz "Propeller diameter" i "Pitch" tak żeby osiągnąć pożądany ciąg "Static thrust" (powinien być w okolicy masy modelu jeśli lubisz latać combatowo) i prędkość lotu "Estimated flying speed" nie przekraczając za bardzo ilości watów które może zrobić silnik "Required engine power" :)

Z tego wyjdzie tobie śmigło którego będziesz używał i konieczna moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Ale mam takie pytanie. Jak silnik ma właśnie 1350 KV co przy 12V daje 16200 obr./min. to przy większym śmigle nie będzie osiągał takiego poziomu obrotów, czy też "za wszelką cenę" będzie pobierał tyle prądu, żeby taki poziom obrotów osiągnąć?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wszelką cenę będzie pobierał z regulatora tyle prądu ile potrzebuje aż do przegrzania regla i silnika. Tutaj min. silniki, regle i pakiety dzielą się na dobre i słabe - ile przegrzania wytrzymają i jak się zachowują przy 100% obciążeniu.

A to że może nie udać mu się osiągnąć zakładanych obrotów to sprawa drugorzędna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ten model to nie ESA...

 

1. Watek przeniose do elektrykow sredniej wielkosci albo parkflayerow.

 

2. Wojtek - gdyby bylo tak jak mowisz ze obroty silnika to kv x U to byloby zbyt prosto. Po drodze do obliczen sily elektromotorycznej trzeba odjac troche rzeczy aby uwzglednic chociazby prad jalowy i rezystancje wewnetrzna silnika... lepszy kalkultor to www.ecalc.ch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.