Skocz do zawartości

Seagull Harmon Rocket


idfx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli mam dostęp do odwrotnej strony elementu, do którego przykręcam maskę to przyklejam do niego kawałem ok. 1 x 1 cm laminatu do płytek drukowanych gr. ok. 1 mm. Dopiero wtedy wiercę otwory. Każda śruba wkręcana poprzez podkładkę z obciętego ok. 2 mm przewodu Tygon - robi się sprężynująca podkładka zapobiegająca wykręceniu od wibracji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja zwykle w otwory, w które wkręcone są śruby mocujące maskę "wciskam" kilka kropel ca i tym sposobem utwardzam nazwijmy to gniazdo w które wkręcana jest śruba.

To zdaje egzamin,wielokrotnie można wkręcać i wykręcać śrubki bez obaw o samowykręcanie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zrobiłem odwrotnie ;) Ta śruba co mi wylazła weszła w ten sam otwór ponownie na CA, ale po wykręceniu w celu zdjęcia maski otwór zrobił się około milimetra większy niż średnica śruby, ale to był mój głupi błąd.

 

Muszę tam coś jakoś podkleić bo wibracje szczególnie na małych obrotach są tak wielkie (raczej epilepsja), że i CA pewnie nie wystarczy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę porozmyślałem w pracy ;)

 

.. a jakby tak :

 

Około 2 czy 3 cm przed otworami nafrezować kwadratowe otworki np. 1.5 x 1.5 cm albo jeden prostokątny o dłuższym boku nieco większym od odległości skrajnych otworów i "wjeżdżając" w to okienko pod każdym obecnym otworem na śrubę podkleić kawałki gumy ? Zastanawiałem się nad taką gumą jak w bieżniku opon samochodowych lub szczękach hamulcowych od roweru. Oczywiśćie odpowiednio przycięte małe kawałeczki, ale o grubości około 5 do 7 mm. Po nawierceniu otworków w taką gumę śruby powinny się ładnie ciasno wkręcać i raczej wibracje takiemu zestawieniu nie groźne.

 

Pozostaje jedna kwestia .. co tam pod okienkiem potem podkleić by zbytnio nie osłabić poszycia balsowego, choć wydaje mi się, że to nie ma znaczącego znaczenia na wzmocnienie konstrukcji.

 

Wiem .. oszpeci, ale i tak będzie schowane pod maską.

 

Co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde !! .. ale ja się boję szybko latać :( :( Chyba go sprzedam ;)

 

Tak na poważne to jednak wytnę okienko, podkleję gumowe kawałeczki a potem zrobię opaskę wokół kadłuba z tkaniny i zalaminuję, potem jeszcze jedną i żywica i będzie elegancko, wytrzymale a maska ładnie wszystko zasłoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Korzystając z resztek urlopu i tragicznej pogody postanowiłem podłubać ;)

 

Mam niezłe jaja z tym modelem, po wymianie pakietu i serwa gazu na nowe oraz wyregulowaniu silnika na błysk (poza drobnymi problemami z pompą) postanowiłem zrobić "lepiej".

 

Zanim zacznę serdecznie dziękuję Piotrowi (pietka) za bardzo mile spędzony czas w Radawcu i pomoc w regulowaniu silnika i sprawdzeniu układu.

 

Kontynuując ... ;)

 

Pomyślałem, że może faktycznie lepiej oddalić zapłon najbardziej jak się da od odbiornika. Wcześniej był "tam" za serwem gazu spięty z pakietem LiPol zapłonu.

 

p5JBfu.jpg

 

Przewody są na zdjęciu luźne bo porozpinane w celu sprawdzenia "niestyków" ;) ogólnie są upporządkowane i pospinane bez możliwości dyndania.

 

Przesunąłem na sam nos, tak jak i w wielu filmach widziałem i totalna klapa i od groma problemów z zakłóceniami.

 

xBBUV8.jpg

 

Silnik się jąka / "zatyka" czasem gaśnie. Za każdym jąknięciem dioda na kill switchu gaśnie, więc zdecydowanie odbiornik dostaje po tyłku. Wraz ze zgaśnięciem diody wygina wszystkie stery, więc chwilowo traci link. Początkowo myślałem, że świruje wyłącznik zasilania odbiornika (zapłon ma swoje zasilanie), ale po podłączeniu pakietu na krótko do odbiornika okazało się, że to nie to. 

 

Dwa razy odbiornik się rozbindował i nie wrócił do linku, przez co musiałem odłączyć mu zasilanie i podłączyć ponownie by wstał.

 

Kill switch ustawiony jednocześnie i na failsafe, więc wszelkie problemy z zakłóceniami / linkiem powodują, że odłącza zapłon.

 

Nie mam pojęcia jak to ugryźć i odkłócić, chyba żeby spróbować z innym układem zapłonowym bo w ten sposób nie planuję nawet ulatniać modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawione ..

 

"Czeski" błąd .. Na obudowie zapłonu nie było masy. Na oko siatka ekranująca wchodziła przez zaciśniętą tulejkę w aluminiową obudowę układu, ale jednak coś puściło przy przenoszeniu puszeczki na nos. Rozebrałem układ zapłonowy i zrobiłem extra masę + zmasowanie silnika i połączyłem to z minusem zasilania odbiornika. Wszystko zaczęło pracować pięknie i przewidywalnie. Niby nic, ale takie glitche trzeba eliminować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.