Skocz do zawartości

urwana łopatka Aero naut


BartekS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnimi czasy mam problem z łopatkami Aeronauty carbon, podczas lotu elektroszybowcem (gaz na przełączniku 0-1) już drugi raz mi się zdarza że podczas windy uywa mi łopatke. Łopatki po paru lotach nieuszkodzone podczas wczesniejszych lądowań. Silnik Tgy Gliderdrive 4.6 1120kV, zasilanie 4s, łopatki 11x6 (dobrane kalkulatorem i doświadczeniami innych). Przy pierwszym takim zdarzeniu myślałem że może łopatka była wadliwa ale drugi raz mnie już zaskoczył. Regulator ustawiony na start do smigieł składanych. Być może obroty przy pełni naładowanym lipol są zbyt duże i dlatego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Który to dokładnie silnik bo nie mogę znaleźć.

 

Zobacz w opisie silnika lub sprawdź sobie sam jak szybko kręci silnik na 4. Te łopatki są do 13000 obrotów. Ja latałem przez 2-3 sezony na tych łopatkach ale na 3s i nigdy nic się z nimi nie działo.

 

EDIT

Kup w podobnej cenie coś takiego i zapomnisz o problemach

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17885__Carbon_Fiber_11x6_Folding_Propeller.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z glass -ami miałem problem. Nie szło ich prawidłowo wyważyć. Takie bicie miałem że wywaliłem.

 

Kup te które Ci poleciłem. Są po pierwsze bardzo lekkie, lżejsze od tych pseudo węglowych Aeronauta i na pewno od tych glass -ów,

po drugie sę z tkaniny węglowej a nie z proszku węglowego więc ich wytrzymałość jest dużo wyższa do tych aeronautów, a po trzecie o dziwo są szybkie. Po zmianie z aeronautów na właśnie te delikatnie ale było zauważalne że model jest szybszy (no chyba że to taka auto sugestia była :)).

 

A łopatki są na granicy jak widzisz i wystarczy że producent łopatek zawyżył ich wytrzymałość o 10% to nie dziw się że będą pękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie,

 

Dziś robiłem pierwszy oblot Falcon-a ... i co? a no d...a  :angry:

 

Popatrzcie na fotki

 


Ten temat wyjaśnił mi co tak naprawdę się stało w powietrzu.

 

Na szczęście model cały, a straty: oprócz łopatek straciłem mobiusa (pewnie dostał oderwaną łopatką i gdzieś leży w polu).

post-10390-0-32888600-1438547695_thumb.jpg

post-10390-0-44207100-1438547697_thumb.jpg

post-10390-0-97021100-1438547698_thumb.jpg

post-10390-0-63263400-1438547700_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku .. no ten dźwięk modelu był niesamowity no i trzask łamanej łopatki. Szkoda tylko tej kamerki bo byłoby ciekawe nagranie. Mimo drobnej usterki przygody Wojtka chyba poprawiły Ci humor jak nam wszystkim :) :) Wklejaj wręgę i w czwartek widzimy się znowu na lotnisku, może zrobimy oblot mojego Harmona jak zdążę poskładać. Zostawię Ci fotkę na pamiątkę jak pięknie wyrzuciłeś Falcona :)

 

XlIE1h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak prędkość śmigła lub skok za duże? Latałem w tym roku na łopatach 11x4, silniku DUALSKY XM3548CA-5 850KV na pakiecie 4s i wszystko było w porządku. Choć faktem jest, że nie wyglądają na jakieś specjalnie wzmacniane sądząc po zdjęciu złamanej łopaty.

 

[edit] na moich łopatach graupnera informacja o prędkości jest wytłoczona na łopacie więc musisz pytać sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Mam Falcona, ten sam silnik, 4s 2500 mAh, regulator YEP 100, ostry start, łopatki czarne Aeronaut 11x8, kręci pod 11 000, bierze statycznie ok.60A ( w locie ~50-52) i śmiga, ze hej ! Porównywalnie lub lepiej (na silniku) niż Backfire na Medze 22/30/3E z takim samym śmigłem. Z łopatkami nic się nie dzieje... ! Odpukać !

Latam na tych łopatkach ze 20 (?) lat i nigdy nie miałem z nimi takich problemów jak opisujecie. Mam też kilka łopatek chińskich..... No cóż, są tyle warte - ile kosztują... Nawet mniej, zdecydowanie. Do wentylatorka na biurko - i owszem !

Tzn:  raz rozpierdzieliłem model bo w locie odkręciła się 1 łopatka (czarna, Aeronaut), 2-ga złamała się nim wyłączyłem silnik. W efekcie wyrwało silnik wraz z wręgą (znalazłem) ale modelem nie udało się bezkosztowo wylądować. Od tego czasu zaklejam łebki śrubek.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatki, o których piszemy w tym wątku to an 11x6 podpięte do takiego samego silnika i na takim samym napięciu 4S. Z obliczeń wynika, że pracują na granicy tego co wyliczył producent.

Dokładnie, pisałem o Aeronautach 11x4", 11x8" też używałem ale tylko z pakietem 3s. Natomiast na jedynych łopatach Graupnera nie mam infrmacji o prędkości maxymalnej, hm... dałbym glowę że na łopatach 11x8 Graupnera byla napisana ale może mi się tylko zdawało. No to trzeba będzie uważać... CO do śrubek to niektore mają wkladki gumowe zabezpieczające pzed zbyt szybkim odkręcaniem się, lecz nie wszytkie więc zabezpieczanie np. klejem wydaje się być na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem inspekcję łopatek An 12x6 w IDEAL-u i nic niepokojącego nie widać, a latam na nich już ze trzy miesiące albo lepiej.

 

Wydaje mi się, że problem dotyczy jedynie łopatek 11x6 - może jakaś feralna partia poszła?

 

Napiszę do sklepu, może oni będą coś więcej wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Falcona, ten sam silnik, 4s 2500 mAh, regulator YEP 100, ostry start, łopatki czarne Aeronaut 11x8, kręci pod 11 000, bierze statycznie ok.60A ( w locie ~50-52) i śmiga, ze hej ! Porównywalnie lub lepiej (na silniku) niż Backfire na Medze 22/30/3E z takim samym śmigłem. Z łopatkami nic się nie dzieje... ! Odpukać !

Latam na tych łopatkach ze 20 (?) lat i nigdy nie miałem z nimi takich problemów jak opisujecie. Mam też kilka łopatek chińskich..... No cóż, są tyle warte - ile kosztują... Nawet mniej, zdecydowanie. Do wentylatorka na biurko - i owszem !

Tzn:  raz rozpierdzieliłem model bo w locie odkręciła się 1 łopatka (czarna, Aeronaut), 2-ga złamała się nim wyłączyłem silnik. W efekcie wyrwało silnik wraz z wręgą (znalazłem) ale modelem nie udało się bezkosztowo wylądować. Od tego czasu zaklejam łebki śrubek.

- Jurek

 

Jurku, takie prądy to miałem na wspominanych w wątku łopatkach 11x6 na pakiecie 4S 2650 45C

 

Tak więc zastanawiam się jak to możliwe, że przy większym skoku śmigła u Ciebie mieliśmy takie same prądy.

 

Może mój watomierz coś szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.