Skocz do zawartości

Podłaczenie wszystkiego


Mikolaj.waw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to masz gdzieś naprężenia na popychaczach, może gdzieś się opierają o ścianki kadłuba ? Jak założysz ponownie orczyki to sprawdź, ale zanim dokręcisz na chama, śrubki mocujące orczyki do osi serwa.Jak dokręcisz już z siłą i będą brzęczeć to oznacza, że za mocno dokręcasz śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Rurki brzęczą...

Masz ewidentne opory przy przeniesieniu napędu, najpewniej w popychaczach, ale może jeszcze gdzieś. Potwierdza to zanikanie brzęczenia, gdy naciskasz na bowdeny - po prostu pomagasz serwu "dociągnąć" do końca zakresu ruchu, tam, gdzie ono już nie daje rady.

 

Popychacze mogą być przyklejone, ale powinny być proste lub poprowadzone tak łagodnymi łukami, że gdy weźmiesz drut w nich się przesuwający w palce (ten, który popycha i ciągnie serwo) i go będziesz przesuwał tam i z powrotem to ma chodzić mięciutko, bez oporów. Co to znaczy bez oporów?

Weź jakikolwiek bowden i poruszaj tym drutem w środku, gdy bowden jest prosty, potem poruszaj stopniowo bowden wyginając.Możesz w pewnym zakresie to samo zrobić w modelu (tylko odepnij bowden od orczyka serwa ale i od dźwigni steru!).

Zwróć uwagę na narastanie oporu. Najbardziej zabójcze są, czasem niewidoczne, krótkie, niewielkie załamania. Możesz też mieć zagięty sam drut w środku, mimo prostej osłonki zewnętrznej.

 

Na zdjęciu nr 1 w powyższym poście gołym okiem widać, że masz dość ostre zagięcie w miejscu, gdzie bowden przyklejony jest do burty kadłuba. Samo to wystarczy, żeby słabsze serwo brzęczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zrobie tak za chwile dam jakies ograniczniki żeby ta rurka nie była aż tak zagięta.Może to coś załatwi.

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

A i jeszcze jak właczam aparature to ster wysookosci cc15afbc37681b108223230510a546b1.jpg tak jest

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra tą lotke naprawiłem , jest już w poziome ale jedno serwo naprawiłem nie brzęczy( s wydokosci) a tej drugiej za cholere nie moge ustawić siedze już 2 godziny nad tym. Wydaje mi się że tu może być problem . Co by się stało gdybym zacząl latac z tym brzęczącym serwem . A to że nadajnik jest blisko odbiornika ma znaczenie? 0ea186c6f2e90c44ec48a8a3da786203.jpg

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj, post Stefana nr 22 pokazuje jak mają być ramiona serw w pozycji neutrum, czyli jak załączysz odbiornik ramiona ustawiają sie same w tę pozycję .Jeśli tak nie masz, odłącz odbiornik, odkręć ramina serw i ustaw jak na fotce i możesz je dokręcić.Wcześniej poluzuj cięgła aby były lużne.Jeszcze raz załącz aparaturę, ustaw lotki sterów na równo i jak będzie OK dokręć śrubki cięgien.

Sprawdz wychylenia sterów , powinno być wszystko dobrze bez brzęczenia.Na zdjęciach wyżej widać że masz złe ustawienie ramion i w jedną stronę idzie dobrze a w drugą  nie ma gdzie.Jeśli Ty wklejałeś bowden t to jest za blisko ramienia  serwa, bo jak pujdzie w skrajne połorzenie może się opierać właśnie o bowden , musi mieć trochę luzu. Na koniec , zanim to wszystko poustawiasz, nie zapomnij wcześniej w nadajniku ustawić trymery na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj, jak ruszasz drążkami na aparaturze który kanał to wywołuje i w której pozycji.Albo inaczej,zdejmij orczyki z serw  lekko obejmij oś serwa palcami i ruszaj drążkami na aparaturze, jeśli stwierdzisz że chodzą płynnie i cicho w jedną i drugą stronę, to załatwiłeś zębatki i serwo do wymiany albo naprawy.Ten objaw musi pochodzić z serwa.Brzęczenie czy może "tykanie".

 Lotki w neutrum!!!, a serwo jest też w neutrum!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak zrozumiałem -to szybowiec -czyli silnika niet?

 

Jeśli będziesz używał regla bez podłączonego silnika -tylko w charakterze bec - to najprawdopodobniej szybko spalisz regiel. Masz sporą szanse, że przy okazji BEC w nim też siądzie i jeśli stanie się to w czasie lotu to rozwalisz model.

 

-To że regiel ma  BEC nie oznacza, że może być zamiennikiem  BEC -a .  Regiel to regiel -musi mieć podłączony silnik.  Funkcja BEC jest w reglu  jako dodatek.

W szybowcu albo daj pakiet 4 ogniwa ni-cd lub ni-mh o napięciu w sumie  4,8V -albo oddzielny moduł BEC.

 

i PILNUJ BIEGUNOWOŚCI . pomyłka + z -  zazwyczaj coś się spali -przy odrobinie pecha padnie kilka elementów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.